Wanneer goeie combinatie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Wanneer goeie combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 00:43

Iedereen heeft het altijd over een goeie combinatie tussen ruiter en paard maar wanneer is deze dan goed?
Waar merk je dat aan> als alles goed gaat?
En vooral wanneer weet je dat je een goeie combinatie vormt met je paard?

Chrissetje

Re: Wanneer goeie combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:55

bij mij merk ik het gewoon heel simpel:
ik ben de enige die op beauty kan rijden,ik ben ook de enige persoon waarbij ze niet steigert of dergelijke...

andere mensen laat ze niet toe..zelfs niet als ik er zelf opzit de mensen moeten 2 meter afstand houden anders gaat het wel eens fout Bloos

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 01:41

Ik vind het een goede combinatie, als het paard en de ruiter goed met elkaar overweg kunnen, het er goed ontspannen uitziet, en ook het plaatje mag wel mooi zijn Ja

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:19

Inderdaad, 1 zijn met je paard....en dat het er ook nog een beetje leuk en netjes uitziet.

Dat alle oefeningen niet vlekkeloos verlopen is echt geen ramp, als het vertrouwen goed zit en je beiden plezier hebt!

Je kan nog zoveel ervaring hebben, maar als een paard geen respect voor je heeft wordt het moeilijk. Hoe mooi het plaatje er ook uit mag zien, de combi is niet zoals tie hoort!

Ik ben 1.69 en een gemiddelde ruiter en mijn ponytje is 1.48 en heeft een heerlijk eigen willetje...we hebben allebei onze onzekerheden en daar meoten we effe doorheen. Het vertrouwen is er en ze hoeft me maar te zien of ze hinnikt me als een idioot tegemoet. Ikzelf vind dat dit echt het paardje voor mij is en mensen om me heen vinden ons een leuk setje. Ook als ik erop zit!

Dus als het paard plezier heeft en het naar zijn zin heeft en de ruiter voelt zich goed en heeft ook plezier....dan is het een goede combi toch?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:40

Een goede combinatie vind ik... als je goed met elkaar overweg kan, zoals eerder gezegd.

Een voorbeeld.. Als een pony bijvoorbeeld onder het rijden aangeeft wanneer hij/ zij iets niet fijn vind en de ruiter dit doorheeft en niet denkt; ach zeur niet zo!, maar gelijk de fout (onbewust of bewust) onder handen nemen en ruimte geven aan het paard Lachen

En dit niet alleen onder het rijden, maar ook op stal onder het borstelen, bij het wandelen, longeren.. noem maar op.

Een quote van tiggeriedoo waar ik het mee eens ben...

Dat alle oefeningen niet vlekkeloos verlopen is echt geen ramp, als het vertrouwen goed zit en je beiden plezier hebt!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:50

Een goede combinatie vind ik als je veel met je paard bereikt en dat het paard voor je wil werken en jij er als ruiter met je paard plezier in hebt. Dus als hij een keer een bokje geeft gaan lachen inplaats van gelijk je paard verrot te schelden enz.

En indd als niet iedereen met het paard kan wat jij kan (vertrouwen)

Ik ben 1.65m en heb een fries van 1.70m die mishandeld is geweest en gewoon uitgeleeft was. Sinds ik hem heb en rij heb ik zoveel met hem bereikt en we hebben gewoon lol samen. We maken ons nergens druk om we gaan er gewoon voor. (Ik krijg hem op de trailer andere niet, ik ben de enigste die hem ooit uit de wei heeft gekregen terwijl hele stal het geprobeerd had)

Het voelt gewoon goed samen Haha!

En het moet er vanaf stralen dus mensen die je zien rijden moeten zo iets hebben van wat een leuk stel samen...

IJskonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:01

Het plaatje interesseert mij niks, evenmin als een volle prijzenkast.
Zolang rijden maar plezier voor twee is, je paard je graag ziet komen
en de lol en wederzijdse genegenheid van jullie afstralen, vorm je voor
mij een beste combinatie met je paard/pony. Lachen

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:29

Beter dan IJskonijn had ik het niet kunnen verwoorden!

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 08:53

Volgens mij wordt vooral gedoeld op het totaal beeld: ziet het er fijn en ontspannen uit, maar pas je bijvoorbeeld ook mooi bij elkaar qua maat (een heel klein meisje op een enorm groot en zwaar paard vind ik geen mooie combinatie Haha! ).

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:24

Miko schreef:
Volgens mij wordt vooral gedoeld op het totaal beeld: ziet het er fijn en ontspannen uit, maar pas je bijvoorbeeld ook mooi bij elkaar qua maat (een heel klein meisje op een enorm groot en zwaar paard vind ik geen mooie combinatie Haha! ).

En bedankt Hamer

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:01

Lisjuh87 schreef:
En bedankt Hamer

Haha! Jammer dat de foto's in onze profielen het nog niet doen...

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:58

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:03

Lisjuh87 schreef:
Miko schreef:

En bedankt Hamer

Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik kan er toch ook niets aan doen dat ik te klein ben, maar wel een fijne combi met mijn paard ben Pling

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:11

mijn paard en ik zijn officieel geen mooie combinatie, ik ben 1.58 en hij zeker 1.70.. maar het is het enige paard waarbij ik echt jaloers was als iemand anders hem reed, voordat ik hem kocht dus.. en echt verdriet om heb gehad toen ie na een half jaar manegelessen weg ging daar... Ik heb altijd manegepaarden ingereden en heb altijd geprobeerd me nergens aan te hechten maar met hem was het af en toe zo fijn dat dat niet lukte.

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:48

Lisjuh87 schreef:

Eeehmm... ik denk dat ik nu iets heel verstandigs ga zeggen over de abstractie van het begrip enzo... Knipoog Je hebt je Fries lekker aan het lopen!

Voor iedereen die zich aangesproken voelt: ik probeerde uit te leggen dat imo met een goede/leuke combinatie niet alleen het gereden zijn wordt bedoeld, maar het totaal beeld... (En blijkbaar heb ik een beetje een verkeerd voorbeeld gebruikt om het uit te leggen :D )