Hellup!! Mn staart BLIJFT dun

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meloveyou

Hellup!! Mn staart BLIJFT dun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 23:42

Pling Haailo Pling

De fjord van mijn vriendin is 5 jaar en heeft een mooie staart, helaas is dat alleen maar aan de bovenkant, halverwege de staart is het kort samengevat gewoon flut, we hebben al meerdere malen geprobeerd de staart dikker te laten worden door er een stukkie af te knippen (tot het witte), maar hij blijft dun!
Hebben jullie misschien tips over hoe wij de staart natuurlijker dikker kunnen maken?!?!
Want extentions zijn zo duur, en ook dat is weer slecht

Alvast heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!

Een dikke kuzzz Stefanie

Chrissetje

Re: Hellup!! Mn staart BLIJFT dun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:27

je kan de staart niet dikker maken...
het enige wat je niet teveel moet doen is de staart borstelen Haha!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 01:42

Misschien de staart elke dag goed uitborstelen en zorgen dat de fjord nikan schuren, of bij het opstaan er op kan gaan staan Knipoog Veel succes Knipoog En nog veel plezier op bokt Tong uitsteken

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:05

Niet te veel borstelen , daarmee trek je alleen maar haren mee uit.
Flink inspuiten met glansspray en dan eens 1 x in de week uitpluizen.
Verder niet aankomen

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:14

Mijn paard heeft ook geen dikke staart, maar desondanks is ie absoluut niet lelijk. Staart zit niet in de knoop, maar als ik er niets aan doe en maar 1 keer in de week echt borstel....ramp! Dus ik pluis met de handen uit als er geen klitten in zitten. Als er klitten in zitten pak ik de borstel en ga ik op mijn gemak trutten!

Sinds ik een gewone haarborstel heb voor de staart trek ik geen haren meer mee als ik borstel.

Heb me er maar bij neergelegd dat mijn paardje geen dikke volle staart heeft....aangezien ze een ontzettende rolknol is...ben ik eigenlijk best happy!!! Al die modder! Haha!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:37

hoe lng laat je de staart ?

als de staart te lang is trappen sommige paarden stukken uit hun staart wanneer ze na het liggen rechtkomen !

het wil al wel eens helpen om de staart af te knippen tot juist boven het spronggewricht , zo kunnen ze niet meer op hun eigen staart trappen en kan de staart rustig bijgroeien

fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:48

Deze tip kreeg ik van een vriendin die groomde bij verschillende internationale ruiters:
Zeker niet uitborstelen (dan trek je alleen maar meer haren uit!!! Boos! ). Wel alle dagen (of om de 2 dagen, je ziet maar...) ontklitter erin en met je vingers het vuil eruit, zodat er niet nog meer haren uitgetrokken worden als hij ergens blijft aanhangen.
Borstel de staart alleen uit als je op wedstrijd gaat.