stijgbeugel vraagje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

stijgbeugel vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:23

Beste mensen,

misschien is dit een hele domme vraag Bloos maar ik stel m toch maar!

Maakt het uit aan welke kant je de stijgbeugels doet?? Ik heb net voor mn dressuurzadel nieuwe stijgbeugels plus riemen gekocht. Maar maakt de kant waaraan je ze bevestigt nog uit (het zijn gewone huis-tuin-en keuken stijgbeugels Haha! voor t geval dat nog uitmaakt!)? Ze zien er namelijk wel een pietsie anders uit, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen. Hoe langer je naar iets kijkt, hoe meer het gaat verschillen...

Zelf denk ik overigens niet dat het echt uitmaakt, maar omdat ik ze morgen ga proberen wil ik 't gewoon even zeker weten!!

Alvast bedankt! Haha!

Illona

Re: stijgbeugel vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:26

nee hoor het maakt niks uit aan welke kant je ze bevestigt Clown
HEt is wel handig om ze in het begin af en toe van kant te verwisselen (de linker stijgbeugel rechts, en de rechter links) want in je begin rekken ze nog best wat. En omdat je steeds links opstijgt wordt die beugel dan langer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:08

Ah dankjewel! Serieus een goede tip Haha! *zou Fleur niet aan hebben gedacht*

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:13

je was er vanzelf achter gekomen Haha! ,
of je moest gedacht hebben dat je was scheef gegroeit, hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:17

Hahahaha briljant Haha! Ik ga er zeker aan denken dat ik die stijgbeugels nog moet veranderen. Echt leuk, ga morgen voor 't eerst met een 'gewoon' zadel op m'n paard rijden, tot nu toe alleen nog maar met een boomloos westernzadel Bloos

Wheee blijheid! Haha! bedankt iig!!

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:20

Succes, en have fun!! Clown

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:03

Illona schreef:
HEt is wel handig om ze in het begin af en toe van kant te verwisselen (de linker stijgbeugel rechts, en de rechter links) want in je begin rekken ze nog best wat. En omdat je steeds links opstijgt wordt die beugel dan langer Haha!

De stijgbeugelriemen moet je regelmatig omwisselen, niet de stijgbeugels. Had je vast al begrepen. Clown

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:34

Illona schreef:

Daar had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht.. Bloos Ik heb pas een nieuw zadel, zal morgen meteen die stijgbeugelriemen even onwisselen Haha!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:50

mmmm tja is goed idee, zit nu links 2 gaatjes korter maar ja had sowieso met mijn pootjes al ponybeugelriemen dus maakt weinig uit Clown