vlasstrooisel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

vlasstrooisel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:47

had een vraag kan vlasstrooisel op de mesthoop gewoon liggen bij het stro of kan dat niet met de verwerking ervan??

tinkersjakie

Re: vlasstrooisel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:06

Bedoel je of je vlas op de mestbult kan gooien waar ook stro bij ligt?
Zoja dan kan dat hoor, vlas is zelfs sneller verteerd dan stro dus het is gauw weg. Ik sta samen met 4 andere meiden op 1 stal (is van ons zelf) en daar gebruiken we ook vlas omdat het veel minder afval geeft dan stro.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 20:20

tinkersjakie schreef:
Bedoel je of je vlas op de mestbult kan gooien waar ook stro bij ligt?
Zoja dan kan dat hoor, vlas is zelfs sneller verteerd dan stro dus het is gauw weg. Ik sta samen met 4 andere meiden op 1 stal (is van ons zelf) en daar gebruiken we ook vlas omdat het veel minder afval geeft dan stro.

ja inderdaad waar stro bij ligt want iedereen op de stalling gebruikt stro en ik ga als het goed is met vlas aan de gang omdat mijn paard bronchites heeft

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:49

Heeft dat dan wel nut? Het lijkt mij meer een druppel op een gloeiende plaat.
Als de paarden die langs de jouwe staan, wel gewoon op stro staat, ademt jouw paard het stof van het stro van de buren in. Zo ook met hooi en als er geveegd wordt.

Mijn paarden staan dan wel aan huis, maar ze staan beide op vlas, krijgen gewikkeld hooi en ik veeg alleen als zij buiten staan. Zo voorkom je écht dat er een overmaat aan stof in de luchtwegen van je paard komt.

Ik weet niet, maar ik zou er toch nog eens over nadenken.