Paard kopen via Internet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

byrklint

Paard kopen via Internet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 16:15

Ik vroeg me al een tijd af wie van jullie een paard heeft gekocht aan de hand van een internet advertentie.
Hier op Bokt vast wel is natuurlijk wat vertouwlijker. Maar op Marktplaats, Sporthorses etc niet je kent de mensen niet en wat zegt een foto nou eigenlijk?

Wie heeft er ervaring mee en wat trof je aan. Net zo'n mooi paard als op de foto en kon het paard net zo mooi lopen als hun zeiden?

Dit is niet om iemand af te kraken of zo maar ik vraag het me gewoon af..

Sjonniej

Re: Paard kopen via Internet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:17

Een kennis van ons zit in de handel en weet waar hij goede paarden vandaan kan halen. Daarnaast heeft hij een super oog voor paarden en hun talenten en wat ze later kunnen bereiken. Wij hebben dus geen marktplaats nodig.
Maar Hardy hebben we wel via marktplaats verkocht en dat ging onwijs snel.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:48

Ik heb Moos ook via marktplaats Ja

Ik vind dat het niets uitmaakt waar je paard geadventeerd staat. Je moet toch eerst bij je paard kijken/keuren voordat je hem koopt. Alleen de eerste stap van contact wordt daar gemaakt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:54

Ik heb allebei mijn pony's van een advertentie op marktplaats.nl
1 pony was toevallig van een bokker, maar dat wist ik pas toen ik bij de pony kwam kijken.

Ik heb ze nog steeds (1 pony 3 jaar al, de andere 1,5 jaar)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:56

IMO maakt het geen verschil of je op een advertentie op internet reageert of op een advertentie in een krant of tijdschrift. Verkopers die een advertentie plaatsen in een 'papieren' medium ken je tenslotte ook niet en uiteindelijk geeft toch de indruk die je IRL krijgt de doorslag.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:10

Wij hebben Flip ook via een advertentie van marktplaats. We hebben toen een afspraak gemaakt met de eigenaar om te gaan kijken, en eventueel te proberen. Hij was precies het paardje wat in de advertentie stond, advertentie klopte dus erg goed! Natuurlijk hebben we hem wel uitgeprobeerd en laten keuren, anders hadden we hem nooit gekocht. Maar mocht ik een paard kopen van een bekende, dan zou ik hem ook laten keuren. Dat heeft niets met een advertentie op internet te maken.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:18

Het maakt idd niet uit of de advertentie nou op papier of op internet staat. Een van onze pony's komt "van internet" de andere "van papier".
Wel is het zo dat mensen soms rare dingen zeggen. Zo heeft mijn zus een keer een paar minuten onbedoeld door de bak gesjeezed op een ex-renpaard waarvan ze zeiden dat hij wel leuk dressuur kon Knipoog .

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:24

5 paarden gekocht via marktplaats. 1 voor mezelf en de rest voor kennissen. Klopte allemaal prima, en het zijn stuk voor stuk goede paarden. Wel alle vijf klinisch laten keuren door de regionale veearts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:31

Maakt echt niet uit volgens mij oneerlijke mensen vind je overal, in real life, op internet en op papier.
Melody heb ik gekocht via advertentiekrant en Kolvita via marktplaats en het zijn allebei lekkere meiden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:47

ik heb Morrie gekocht via de site van het Noriker stamboek in Oostenrijk, ongezien (een vriendin van me had hem de zomer voor ik hem kocht gezien in Oostenrijk).

Ik heb 3 maanden moeten wachten voor hij in Nederland was, want aangezien ik hem in december gekocht had, was het weer te slecht om met de trailer naar Tirol te gaan....

Alles klopte, de papieren, het paard, de betaling heb ik pas gedaan toen het paard al hoog en breed hier op stal stond!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:14

Ik heb Mellenie ook via Marktplaats..
Kende die mensen dus ook niet. Gewoon gebeld en een keer wezen kijken. Via bokt kwam ik er achter dat er op die stal ook nog een paar bokkers zaten... Dus aan de hand van hun verhalen over Mel kreeg ik steeds meer een beeld hoe ze was.

byrklint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:27

Ik had natuurlijk verder niet anders verwacht dat bij de meeste gevallen alles normaal zou zijn. Maar ik bedoelde meer omdat het internet makkelijker is te gebruiken, dat misschien ook sneller misbruik van gemaakt kan worden. Maar dat valt dus wel mee.
Bedankt voor jullie reactie's tot zo ver.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:37

Ik ben bij twee paarden wezen kijken via internet en het was precies hoe ze zeiden dat het zou zijn. Klopte allemaal. De tweede gaan we miss kopen.....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:17

Ik heb mijn tweede paardje gekocht via internet. Is allemaal erg goed verlopen ik heb zelf alleen 1 foutje gemaakt en dat was om te vrgane hoe oud hij was. Ze zeiden een veulentje van dit jaar (vorig jaar dus zeg maar) dus ik ging er van uit dat hij een maand of vier was. We zijn wezen kijken en ik heb hem gekocht en ze zijn gelijk achter ons aangereden met veulen. Toen stonden we dus in de wei en kreeg ik zijn papieren en toen bleek hij dus pas 2,5 maand. Dat was dus wel ff schrikken, het is allemaal goed gekomen en hoe ouder hij word hoe meer hij beavlt zeg maar.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:06

ik heb mijn paard via marktplaats , maar je moet wel de goede treffen .
het paard was 100 keer beter dan dat ik had verwacht!
de mensen waren erg eerlijk.
alleen leek de foto niet echt
we stopte bij een stal en ik dacht wooow waarom staat deze niet te koop Bloos ............ en dat was hem dus wel hihihihi Bloos

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:30

Taygalover schreef:
Ik heb Moos ook via marktplaats Ja

Ik vind dat het niets uitmaakt waar je paard geadventeerd staat. Je moet toch eerst bij je paard kijken/keuren voordat je hem koopt. Alleen de eerste stap van contact wordt daar gemaakt.

Idd, eerst kijekn dan kopen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:55

Citaat:
Idd, eerst kijekn dan kopen.

dat heb ik dus niet gedaan: Morrie stond op het moment dat ik hem kocht in St.Johann in Oostenrijk Haha!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:10

Een paard koop je niet direct via internet,je hebt alleen een eerste indruk als er een foto bij de advertentie is geplaatst!
Het lijkt mij toch echt dat je wel gaat kijken bij het paard en zeker voor de aankoop goed laat keuren!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:20

beetje ver weg hè... St.Johann in Tirol om ff te gaan kijken Haha!

Maar goed als je een paard koopt van een saatsinstituut van de Oostenrijkse regering, dan weet je van tevoren dat alles picobello in orde zal zijn:papieren, gezond paard want daar zijn ze ontzettend streng op hun paarden... en gelukkig was alles ook in orde Clown

Ik zat toen al enkele jaren in de Norikers, had ook veel contact met het stamboek, dus helemaal blind is het niet gegaan, maar kids: don't try this at home wat ik heb gedaan.....

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:29

*o/* Desperado komt ook van internet *o/*

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:02

smurf schreef:
beetje ver weg hè... St.Johann in Tirol om ff te gaan kijken Haha!

hihi ik heb mijn annie ook van het internet af, enne die stond dus in zuid-duitsland, tirol was niet zoveel verder Knipoog

ik ben na contact over de email, met de trein naar haar gaan kijken. en heb haar omdat ze was wat ik wilde, haar daar door een DA laten keuren en laten ophalen door een transportbedrijf.

en ik heb er meer over het internet gekocht, oa marktplaats. tot op heden waren de paarden waarop ik heb gereageerd oke. ja 1 die had een operatie gehad aan z'n oog, en mijn DA die ik tel. daarover vragen gesteld had raade me af die te kopen.

voor mij is een advertentie op internet net als een krant, je leest over een paard en als hij/zij wat lijkt ga je toch kijken, dan keuren en dan kopen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:08

Ik heb mijn paard ook via marktplaats gevonden. Haha!

Het voordeel van marktplaats is dat iig een indicatie hebt (aan de hand van foto) hoe het dier er uitziet, dit in tegen stelling tot een papieren adv.

In de maling genomen worden kan je altijd, maar goed kijken en keuren voor komt een hoop ellende.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:10

Angel en Ukkie komen ook van Marktplaats af. Ze stonden in Waalre bij Eindhoven in de buurt, zo'n 4 uur rijden hier vandaan!

We zijn meteen de volgende dag gaan kijken. We hebben een trailer geleent van het bedrijf waar onze trailer toen besteld was(perfecte service!) en zijn er met de trailer heen gegaan. We vonden het te ver om 2x te moeten rijden. En ze moesten snel weg, dus anders hadden we de volgende dag weer dat eind gemoeten.

Dus gekeken en meteen gekocht Lachen. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Beide dame's zijn echt geweldig Haha!.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 07:22

Heb de mijne ook via marktplaats. Stond een advertentie zonder foto, en ik had direct gemaild voor meer informatie. Na enkele mailtjes had ik een afspraak gemaakt om te gaan kijken. Tijdens het kijken onderhandeld over de prijs, en toen heb ik haar gekocht. (Overigens zonder keuring, het was een jaarling in een lage prijsklasse.)
Biedingen op internet zou ik in ieder geval nooit serieus nemen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 08:07

ik heb Banjer via een advertentie van Viavia (toen nog DePartikulier)... Lachen

Ben uiteraard wel wezen kijken en rijden van te voren.... en het is een geweldig paardje... Lachen Ik heb haar nu meer dan 4 jaar... Lachen