goedkope dressuurzadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

isabelleke

goedkope dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:41

ben op zoek naar een dressuurzadel maar mag niet te duur zijn
ben al gaan kijken naar tweedehands
maar eigenlijk was m'n vraag zijn die goedkope dressuurzadels van divoza goed?

RanouK

Re: goedkope dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:43

In Duitsland hebben ze dressuurzadels van wel €200 te koop. Pling

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:21

Ik zou eerder voor een tweedehands merkzadel gaan dan voor een goedkoop merkloos nieuw zadel. Meestal is de pasvorm van deze goedkope zadels heel slecht en ze worden heel gouw lelijk.

Wintec vind ik wel goede zadels en die zijn niet al te duur.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:44

Ik zou ook voor een tweedehands dressuurzadel gaan kijken.
Een tweedehands kwaliteitszadel van een jaar oud kost al heel veel minder dan een nieuwe, en je hebt een zadel met een goede kwaliteit.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:55

Ik heb 2 weken geleden een tweedehands zadel van kieffer gekocht. Ik wilde eerst ook een nieuw dressuurzadel en mijn budget was 500 euro. Toen heb ik toch ook naar tweedehandsjes gekeken. En nu heb ik een kieffer wien deluxe voor 350 euro, ziet er netjes uit. Heb hem ook na laten kijken en hij was gewoon goed, zeker voor die prijs Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:07

manonnetjoe schreef:
Ik heb 2 weken geleden een tweedehands zadel van kieffer gekocht. Ik wilde eerst ook een nieuw dressuurzadel en mijn budget was 500 euro. Toen heb ik toch ook naar tweedehandsjes gekeken. En nu heb ik een kieffer wien deluxe voor 350 euro, ziet er netjes uit. Heb hem ook na laten kijken en hij was gewoon goed, zeker voor die prijs Knipoog

ja dat zou ik ook doen!

goedkoop=duurkoop
je kunt beter naar een 2dehands merkzadel kijken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:54

ik heb een dresuur zadeltje gekocht merkloos en het zadeltje is super licht priema op verschilende paarden schuift niet schuurt niet
ding leeft al twee jaar en er zit geen krasje en geen slijtage plekken op (gebruik hem elke dag)
Je moet het zadel wel goed bekijken..je ziet zo of het goede kwaliteit is .Hij moet er ook stevig uitzien..en controler de boom want daar gaat het om.
Ik zou niet voor een wintec gaan want juist die zadels slijten snel voral de singel stoten gaan snel scheuren ook het zweetblad gaat snel kapot.

suc6 met het zoeken mischien kun je eens kijken bij een ruitersport winkeltje bij jou in de buurt

oja en een merk zadel zegt niet altijd alles soms is duur koop ook duur koop..dus extrakosten.
zie zadels passen vaak maar op 1 soort paard en moet je die zadels aanlaten meten..dus ben je duur uit

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:15

Ik heb net een Wintec Pro Dressuur gekocht een prima zadel. Hij was compleet € 500.00 aangemeten en aangepast en al.

Tegenwoordig maken ze Wintec met leren singelstoten en slijten en kraken (leren laarzen op kunstof kraakt) de zweetbladen minder.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:22

Je kan ook eens bij Van Rijs in Zevenhuizen gaan kijken, die hebben een heleboel super nette 2e hands zadels voor leuke prijsjes! Op hun site, www.vanrijs.nl , kan je ook zien wat ze op het moment aan 2e hands hebben liggen.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:35

overigens zijn de Rossner zadels van Divoza ook prima. Ken 2 mensen met dat zadel en is een goed zadel voor een betaalbare prijs

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:42

Curly85 schreef:
overigens zijn de Rossner zadels van Divoza ook prima. Ken 2 mensen met dat zadel en is een goed zadel voor een betaalbare prijs

Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik heb er zelf een gehad. Echt een heerlijk zadel. Paste alleen niet op mijn nieuwe zadel baalde ik behoorlijk van. Heeft een lekkere diepe zit goeie kwaliteit en nog betaalbaar.