Paardje schuurt veel met bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Paardje schuurt veel met bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:39

Als ik Norman z'n hoofdstel in doe dan gaat hij al snel knabbelen en schuimen waardoor het gaat jeuken en hij dus gaat schuren aan z'n been.
Als ik met 'm naar de bak loop moet ie zeker 1 á 2 keer schuren vanwege het kwijl wat jeukt aan z'n mond.
En bij het opstappen en soms tijdens het rijden precies het zelfde.
Ik heb al van 2 mensen gehoord, waarvan 1x van me intructrisse dat ik dat niet toe mag laten, want hij zou er misbruik van maken. Maar ik vindt het een beetje zielig als hij jeuk heeft en niet mag krabben. Ga maar na bij jezelf als je niet mag krabben als je jeuk hebt Scheve mond
Bij het rijden snap ik het wel, maar tijden het uitstappen moet het toch geen probleem zijn?

Anoniem

Re: Paardje schuurt veel met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:41

Als jij graag vaak nieuwe hoofdstellen wilt, krassen op de benen van je paard, of met pech een paard dat perongeluk op de teugel gaat staan en zo zijn mond kapot trekt, laat je het lekker toe.
Wil je dat niet, laat je het niet toe, want midden in de les neem ik ook mijn cap niet af om op mijn hoofd te krabben Haha!
En idd veel maker er een leuke gewoonte van.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:47

Die van mij heeft dat nog nooit gedaan en hij schuimt wel degelijk, zou hij dan geen jeuk hebben Knipoog

Idd. gewoon niet toelaten, dan heeft hij misschien op een gegeven moment ook geen jeuk meer Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:04

volgens mij maakt je paard er na een tijd wel een gewoonte van... Haha!
niet toelaten dus Vork

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:57

Die van mij probeerde het ook altijd.
Vooral toen ik een ander bit had waarbij ik bitringen gebruikte.
Niet toestaan lijkt me de beste remedie.