Aanleg buitenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zynoeska

Aanleg buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:03

Ik zoek mensen met ervaring van de aanleg van een buitenbak.
We zijn de trotse bezitters van een stukje grond met huis en nu willen we daar natuurlijk ook een bak op maken.
De sloot bevind zich naast de toekomstige bak dus het water is makkelijk af te voeren. Drainage eronder naar de sloot....grond erop....en dan...???

Ik lees nu over van de kunststoffen vezels...dan zo je ook in de vrieskou kunnen rijden en dat lijkt me wel handig. Maar als je je paarden er dan los in zet een middag (omdat je weide geel wordt) en ze poepen er lekker in en gaan erin graven weet ik niet of die vezels wel een goede oplossing is. Dan komt tenslotte het zand dat eronder ligt tiussen die vezels. En hoe sleep je zo'n bak...zand met een trekker en dat woel je wat om maar dat moet volgens mij met dan vezel weer niet..?

We willen natuurlijk een keer een goede bak..
Wie heeft adviezen..??

IJskonijn

Re: Aanleg buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:47

Klinkt mij ook niet echt geweldig in de oren.

Vraag eens aan geral van bokt. Die heeft een bak met een pomp
bij het huis dat ze onlangs met teun betrokken heeft
en bij hun vorige huis hadden ze een bak die ze volgens mij
zelf aangelegd hadden. Mensen met veel relevante ervaring dus.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:17

zynoeska schreef:
Ik zoek mensen met ervaring van de aanleg van een buitenbak.
We zijn de trotse bezitters van een stukje grond met huis en nu willen we daar natuurlijk ook een bak op maken.
De sloot bevind zich naast de toekomstige bak dus het water is makkelijk af te voeren. Drainage eronder naar de sloot....grond erop....en dan...???

Ik lees nu over van de kunststoffen vezels...dan zo je ook in de vrieskou kunnen rijden en dat lijkt me wel handig. Maar als je je paarden er dan los in zet een middag (omdat je weide geel wordt) en ze poepen er lekker in en gaan erin graven weet ik niet of die vezels wel een goede oplossing is. Dan komt tenslotte het zand dat eronder ligt tiussen die vezels. En hoe sleep je zo'n bak...zand met een trekker en dat woel je wat om maar dat moet volgens mij met dan vezel weer niet..?

We willen natuurlijk een keer een goede bak..
Wie heeft adviezen..??

Jeetje hee, geld teveel? Drainage is echt wel duur ofzo.
Heb je al op internet gezocht? Staat vast wel wat op.
Neem ook even contact op met de gemeente, volgens mij mag je niet zomaar overal een bak maken namelijk. (Niet direct aan een drukke weg enzo dacht ik...)

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:18

zo'n bak met vezels (tapijt ofzo) is volgens mij wel het einde.
bij de dressuurstal waar mijn paard heeft gestaan hadden ze dat ook.

De vezels waren daar gewoon met het zand vermengt, dus graven ofzo kan geen kwaad.
Waar mijn paard nu (tijdelijk) staat, hebben ze een bak met bloembollen-zand, is gewoon zwart zand. maar hoe het daarmee precies zit weet ik eigenlijk ook niet. ik kan iig niet altijd rijden, maar volgens mij ziet het er wel beter uit dan andere bakken bij ons in de buurt.

in het voorjaar/zomer ga ik ook een eigen bak maken, ik ben ook rond aan het kijken wat ik ga gebruiken.
beschik niet over een enorm kapitaal, ik ben aan het denken aan gele zand, en dat evenuteel vermengt met tapijtvezels. drainage vind ik te duur.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:03

Informeer eerst even bij de gemeenst of je een vergunning moet hebben voor de bak. elke gemeente heeft daar andere regels voor. Bij ons hoefde het niet.

Wij hebben ca 1/2meter wit zeezand laten storten. Dit komt neer om ca 45 vrachtwagens vol. Afgelopen herfst/winter heeft er alleen bij het hek een klein plasje gestaan. Hier zit een kuil die ng opgevuld moet worden. Drainage hebben we tot nu toe niet nodig gehad

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:11

wij hebben ook een bak aan laten leggen.
als je kan draineren moet je dat zeker doen.
over de vezels had ik me ook laten adviseren en mij is toen verteld dat je daar pas profijt van hebt als je met minstens!! 4a5 paarden per dag in die bak werkt,anders schijnt je bodem niet goed te blijven.
wij hebben de bak toen maar afgeraven,gedraineerd grof zand er op,wegedoek er op en daar over een flinke laag plaatzand.
hier word er in gereden en de paarden staan er elke winter los in.
bevalt prima,alleen zou er nu echt wel weer zand bij moeten,maar dat is ook niet gek na 5 jaar.