Rijden met Bodyprotector en Cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Rijden met Bodyprotector en Cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 10:21

Hi bokkers..

Ik ben neuzig naar wie er met BODYPROTECTOR en CAP rijdt.. of rij je alleen met cap of alleen met bp..

Graag jullie antw..

Thanx..

_MijnTrots

Re: Rijden met Bodyprotector en Cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:45

ik rij alleen met een cap,
deze heb ik ook altijd op, omdat mijn paardje nogwel eens rare dingen wilt uithalen.

ik heb een keer met een BP gereden, ik vind dat je houding er rechter van wordt. Dit was op een beurs, maar ze zijn nogal duur.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:50

Ik rijd alleen met een cap, maar die heb ik dan ook wel altijd op. Ik rijd recreatief dressuur en buitenritjes. Als ik weer zou gaan springen zou ik wel een bodyprotecter willen, dat geeft me toch een veiliger gevoel. Ik ben al niet zo'n held met springen. Als ik nu eens een keertje 'spring' heb ik er geen aan. Om zo'n ding te kopen als je toch bijna nooit springt zijn ze iets te duur.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:00

Ik rij namelijk NIET met cap eigelijk nooit.. Bloos Bloos Bloos

Maar als ik een cap op heb heb ik helemaal niet het idee dat ik "Veilig ben" wel als ik een BP draag dan voel ik me veilig.. vinden jullie het raar?? Maar een cap is ook rond de 100 euro en als je je al onzeker voelt waardoor je een cap draagt voor de veiligheid waarom dan geen 100 euries voor een BP...

Ik heb de BP wel aan maar de cap blijft thuis.. wachten op een wedstrijd.. }>

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:08

Ik rij ALTIJD met cap en als ik ga springen, buitenrijden of iets anders waar meer risico aanzit doe ik m'n bodyprotector ook aan.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:09

Ik rij met cap en bodyprotector Lachen

Gewoon omdat het het veiligste is, paarden blijven toch dieren waarbij je niet in hun hoofd kunt kijken.. Lachen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:29

Als ik zou springen oid zou ik voor combi BP + cap gaan. Vooral de BP is in mijn ogen erg zinvol. Maar aangezien ik thuis bijna altijd in de bak dressuur train heb ik daar nooit een cap op. En nu moet je niet denken dat ik denk dat ik er toch niet af zal vallen, als Patos een drukke bui heeft haal ik zo mijn capje uit de schuur hoor. Ik blijf het een rot gevoel vinden, ook al zijn ze zo ver ontwikkeld. Bij buitenritten en lessen heb ik hem wel op, op wedstrijden niet, dan heb ik een hoedje op.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:31

Altijd met cap!Met BP extra alleen voor springen. Ja

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:32

Gunufje schreef:

Gewoon omdat het het veiligste is, paarden blijven toch dieren waarbij je niet in hun hoofd kunt kijken.. Lachen

Kijk dat is helemaal TOP!! Ga zo door!

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:32

ik zie zo dat er best wel veel mensen met een bp rijden, had ik nooit gedacht eigenlijk Sigaar

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:34

Ik rijd niet met bodyprotector, ik vind het er vreselijk lelijk uitzien en het lijkt me ook absoluut niet fijn rijden.
Het is wel veilig natuurlijk, maarja ik kan ook van me fiets aflazeren en daar zit ik ook niet met weet ik het wat allemaal voor berscherming op.

Cap heb ik wel, vooral voor op les en op concours, thuis rijd ik er eigenlijk nooit mee, tenzij ik een springerig beest heb Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:53

Mariek87 schreef:
Het is wel veilig natuurlijk, maarja ik kan ook van me fiets aflazeren en daar zit ik ook niet met weet ik het wat allemaal voor berscherming op.

Maar een fiets is geen levend wezen en een fiets kan geen onverwachtse dingen doen zoals schrikken of struikelen. En er zijn ook helmen voor op de fiets hoor Knipoog

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:54

ik rij alleen met cap Ja

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:58

Anouar15 schreef:
Mariek87 schreef:

Maar een fiets is geen levend wezen en een fiets kan geen onverwachtse dingen doen zoals schrikken of struikelen. En er zijn ook helmen voor op de fiets hoor Knipoog

In het verkeer ben je ook van verschillende factoren afhankelijk hoor, zo herrinner ik me een verhaal van een jongen die door een auto met zijn fiets onderuit gereden werd en vervolgens reed er een vrachtwagen over zijn hoofd. Dan knetter ik toch liever zonder helm van mijn paard. Na ruim vier jaar hetzelfde paard kan ik toch behoorlijk goed aanvoelen wat voor stemming ze heeft, ik zoek het gevaar echt niet op.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:59

JaimieD schreef:
ik heb een keer met een BP gereden, ik vind dat je houding er rechter van wordt.

Als dat echt zo is...... ga ik er zo snel mogelijk een aanschaffen Tong uitsteken ...... ben benieuwd of meer mensen dat zo ervaren.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:00

patos schreef:
Anouar15 schreef:

In het verkeer ben je ook van verschillende factoren afhankelijk hoor, zo herrinner ik me een verhaal van een jongen die door een auto met zijn fiets onderuit gereden werd en vervolgens reed er een vrachtwagen over zijn hoofd. Dan knetter ik toch liever zonder helm van mijn paard. Na ruim vier jaar hetzelfde paard kan ik toch behoorlijk goed aanvoelen wat voor stemming ze heeft, ik zoek het gevaar echt niet op.

Helemaal mee eens!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:00

Sosha schreef:
JaimieD schreef:
ik heb een keer met een BP gereden, ik vind dat je houding er rechter van wordt.

Als dat echt zo is...... ga ik er zo snel mogelijk een aanschaffen Tong uitsteken ...... ben benieuwd of meer mensen dat zo ervaren.

Je kan iig niet met een kromme rug gaan zitten.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:05

AL-TIJD met cap. Een bodyprotector heb ik niet. Ben niet zo'n springruiter, maar misschien dat het toch wel veilig is, vooral als we weer meer gaan buiten rijden.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:11

Ik rij altijd met BP en cap. Ben een paar jaar geleden gevallen in draf op zacht zand en heb toen mijn rug gebroken. Nu spring en race ik veel dus heb ik voor alle zekerheid beide. En je weet maar nooit of er ergens een hond uit de bosjes schier waardoor je paard schrikt Knipoog

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:24

Ik rijd met veiligheidshelm. Cap=uit de tijd.
Als ik zou gaan springen zou ik wel een bp aanschaffen denk ik.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:39

Gunufje schreef:

Niets aan toe te voegen OK dan! Ik rijd dus ook met cap en bodyprotector... maar met dressuur rijd ik alleen met cap!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:56

in de cross rijd ik met allebei omdat het verplicht is en mocht het niet verplicht zijn zou ik het ook doen want ik vind toch dat het heel wat beschermd...
gewoon rijd ik nooit met bodyprotector,met springen wel altijd met een Cap

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:16

Ik draag altijd Cap,
soms in de zomer als 't echt warm is laat 'k m'n cap ook thuis maar dat gebeurt niej zoveel. Of als ik gewoon ergens rijdt dat niet gepland is ofzo...
Een Bodyprotector draag ik nooit, ik spring ook veel maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gedragen en ben dat ook niet van plan Haha! .

-X-Katinka

Miss_Cally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:22

ik moest van mam een bp dragen.. als smoesje zei ik dat het pijn deed bij mijn borsten door de druk.. en verder draag ik een cap Clown

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:32

Ik rijd alleen met Cap op..Lachen