Eigen paard mee laten lessen in manegeles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimDai

Eigen paard mee laten lessen in manegeles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 22:37

hoi,
Daisy staat nu op een andere stal en ik heb een manege in de buurt...voor mij en Daisy lijkt het me goed om lessen te nemen bij die manege. Maar waarschijnlijk heeft ze geen ervaring met manegelessen...
Hoe reageerde jullie paarden op het meerijden in een manegeles?
en waar moet ik op letten?

tenemieken

Re: Eigen paard mee laten lessen in manegeles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:54

ik zelf rij nooit mee met men eigen paardje in de manegelessen omdat men paardje erg voorwaars is,met men pony deed ik dit wel.
gewoon zien dat je genoeg afstand houd en om duur gaat je paarde de manegepaarden ook wel leren kennen en dan gaat het wel lukken.
gewoon ontspannen en luisteren naar de lesgever Knipoog

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:00

De eerste keer dat ik met mijn paardje in de les meereed was hij flink druk, en onder de indruk van die andere paarden die allemaal ongeveer hetzelfde deden Tong uitsteken Hoe vaker ik in de les rijd, hoe beter het gaat en hoe rustigere hij wordt.
Ik zou als ik jou was idd gewoon goed afstand houden, vaak merk je het snel genoeg als paarden elkaar echt niet mogen. Je paard gewoon rustig aan die bak laten wennen, en niet meteen vanalles verwachten. Het is nieuw voor je paardje en voor jou, en waarschijnlijk komt het wel goed!

Chipz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:04

Wij hebben ons paardje meteen nadat hij bij ons kwam laten meelessen. Hij is wel wat meer voorwaarts dan de manegepaarden. Maar dan maken we wat meer figuren. Dan wordt hij vanzelf rustiger en loopt hij mooi ontspannen en soepel.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:54

Ik rijd sinds het begin dat ik mijn paardje heb mee in de manegelessen en wel 2x in de week.
Ik merk wel dat hij beter loopt dan als ik zelf aan het rijden ben, ook omdat als ik zelf vrij rijdt altijd het moeilijk vind om te verzinnen wat we gaan doen en tijdens een les wordt je gewoon aan het werk gezet Haha!
Ralph wil ook graag vriendjes zijn met iedereen kan dus goed opschieten met de andere paarden Lovers

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:02

toen ik met mijn pony op les ging heb ik eerst wat privelessen gehad later in de les, dat vond hij in het begin erg leuk Haha! dus was even feest maar na een paar keer was hij helemaal rustig,

mijn paar is er niet anders om, die is thuis even druk Dromen
ik ozu het gewoon gaan proberen al zal het echt niet gaan kun je altijd stoppen Knipoog