het leed dat leren rijlaarzen heet :=

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

het leed dat leren rijlaarzen heet :=

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:02

ik heb sinds vandaag leren rijlaarzen. Ben er echt super blij mee. Maarja. Ik ben chaps gewend. Enneuh. Dan is dit toch een hele aanpassing:

1 die dingen gaan niet zo snel aan Clown
2 die dingen zijn nog enorm stijf (duh)
3 dan heb je ze éindelijk aan, maar, dan gaan die dingen niet uit, en om nou er mee te gaan slapen Clown
4 als ik ze aan doe kruipt mijn rijbroek zo omhoog en das niet leuk Boos!

dus mijn vragen

zijn er manieren om ze snel inte lopen behalve ze snel aan hebben?
Zijn er manieren om je rijbroek omlaag te houden?
zijn er manieren om ze makkelijk aan en uit te doen?
en worden die dingen zo soepel dat je kan rijden gelijk je met chaps rijd?

Skitter

Re: het leed dat leren rijlaarzen heet :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:11

Fijnere laarzen kopen? Ik ben nu MH Highriders gewend, die zijn met rits. Volgende paar wordt ook niet zonder rits. Tja, inlopen heb ik eigenlijk niet gedaan, gewoon met rijden, en aan hebben. Mijn MH had ik eerst bijna nooit aan, toen leerde ik dat je die niet op concours mocht gebruiken. Dus nu gebruik ik ze elke dag, nu worden ze pas echt fijne laarzen! Passen precies, en zitten echt super fijn. Maar tja, snel inlopen kan volgens mij niet, vaak invetten misschien..gaat dat sneller..?
Met rits blijft je rijbroek op zijn plek Haha!
om aan en uit te doen hebben ze toch zo'n laarzenknecht ding? Clown
Ik denk dat je ze eerst heel lang moet gebruiken, en vaak, voor dat je ze echt perfect hebt.
OF je moet maar zo goede kwaliteit hebben, Petrie, Konigs, etc..maat ja..Money,Money $$ he..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:12

Zakjes om je voeten! Ik heb ze sinds het begin gebruikt en nooit meer zonder. 1x geprobeerd, kom er dan nog wel in en uit maar het gaat toch allemaal een heel stuk makkelijker met een plastic zakje! Ik heb het geluk dat ik er geen vreselijke zweetvoeten van krijg, want dan is het niet fijn Knipoog. En verder kilometers maken, hoe langer je ze hebt hoe beter ze gaan zitten, en dan wil je niet anders meer hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:21

Remember schreef:
Zakjes om je voeten! Ik heb ze sinds het begin gebruikt en nooit meer zonder. 1x geprobeerd, kom er dan nog wel in en uit maar het gaat toch allemaal een heel stuk makkelijker met een plastic zakje! Ik heb het geluk dat ik er geen vreselijke zweetvoeten van krijg, want dan is het niet fijn Knipoog. En verder kilometers maken, hoe langer je ze hebt hoe beter ze gaan zitten, en dan wil je niet anders meer hoor!

dus ze gaan wel lekker soepel worden als ik ze lang genoeg gebruik?
zakjes gaat bij niet gaan vrees ik. Ik heb nl sowieso al snel zweetvoeten Scheve mond Scheve mond

ik wou ook eerst met rits, maar ze zeiden me dat die sneller kapot gaan? Scheve mond
ik heb lipica laarzen. laten opmeten in de fabriek zelf...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:41

Ik doe altijd lange sokken aan. en eigelijk heb ik er niet zoveel last van gehad in het begin van de mijne (zijn wel met rits), maar ik heb ook wel een paar blaren gehad en na de eerste keer kon ik praktisch niet meer van mn paard. ik deed ze gewoon korte periodes aan. als ze zijn opgemeten zullen ze wel snel passen, eventjes doorbijten, na een tijdje wil je ze niet meer af. Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:43

Veel mee lopen en er gewoon mee rijden, ik weet het, het doet pijn, maar zo zijn ze wel het snelst ingelopen. En eenmaal ingelopen zit het veel lekkerder dan chaps (vind ik)
Bij mij kruipt m'n rijbroek eigelijk nooit omhoog. Doe je je sokken eroverheen? Misschien helpt dat, doe ik namelijk wel altijd.
En het makkelijkst krijg je ze uit met een laarzenknecht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 22:48

jaah ik doe me sokken erover heen.
Maar ze zijn vanboven wat smaller dan aan mijn kuiten. Waar door dat smale stuk mijn rbroek dus meeneemt vanaf het 'breedste' stuk van mijn kuit, misschien helpt het om sokken tot over mijn knieën te trekken bij het aan doen. die zullen toch wel terug afzakken?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:58

Zelf heb ik ze eerst redelijk lang ingelopen voordat ik er mee ging rijden.
Veel de hond uit laten als je die hebt Haha!

En ik gebruik pendaalemmerzakken om er mee in te komen, want daardoor gaan ze ook weer veel makkelijker uit.
Je kunt je laarzen ook op laten rekken, heb ik ook laten doen en ze gingen al gelijk wat beter zitten.
Verder kun je ook nog aan de achterkant van je laars een stukje uit laten snijden in de vorm van een V en elastiek in laten zetten zodat ze wat beter zitten.
Of als ze echt niet lekker zitten een rits

Ik heb ze nu al 2 jaar, maar ik wil echt niet meer zonder mijn benen blijven ook beter stil liggen met rijden door de laarzen heb ik gemerkt.

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:05

pharagirlke schreef:

Om ze makkelijk uit te krijgen moet je er talkpoeder in doen. Gewoon voordat je er in gaat even wat talkpoeder erin strooien.
Het poeder zorgt ervoor dat ze niet zo vochtig worden van binnen, waardoor ze aan je benen kunnen "plakken".

En als je talkpoeder met mentholgeur koopt....(is er echt, even zoeken), dan blijven ze ook aangenaam ruiken (aangezien je zegt dat je toch al zweetvoeten hebt Knipoog ).

Succes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 23:19

lkaw schreef:
pharagirlke schreef:

Om ze makkelijk uit te krijgen moet je er talkpoeder in doen. Gewoon voordat je er in gaat even wat talkpoeder erin strooien.
Het poeder zorgt ervoor dat ze niet zo vochtig worden van binnen, waardoor ze aan je benen kunnen "plakken".

En als je talkpoeder met mentholgeur koopt....(is er echt, even zoeken), dan blijven ze ook aangenaam ruiken (aangezien je zegt dat je toch al zweetvoeten hebt Knipoog ).

Succes.

oke bedankt! en om ze aan te krijgen zonder dat die rijbroek omhoog kruipt?
weet iemand daar wat voor?
kousen er over helpt niet. Ze zijn nl vanboven wat smaller, zodat ze mooier rond mijn been passen...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 08:25

maar 2 handoeken met warm water nat. wring ze uit en prop je in je laars (vooral bij de enkel) laat dit 1 a 2 nachten zitten. in tussentijd kan je je laarzen soepel maken door je hand op de teen te zetten, met je andere hand de ahterkant van de schacht beetpakken en die naar voren bewegen. dat doe je 1 a 2 dagen een paar keer per dag ongeveer 20 keer per laars.

als ze eenmaal een beetje soepel geworden zijn door het bovenstaande moet je er een paar uur mee gaan lopen, doe ze desnoods onder een spijkerbroek aan (ziet niemand dat je laarzen aan hebt) en ga er mee de stad in.
doe plastic zakjes om je voeten, je glijd dan veel makkelijker de laars in en je rijbroek trekt ook minder omhoog.

op deze manier heb ik mijn laarzen ook soepel gekregen en lopen ze nu na een paar weken heerlijk Lachen

Iris_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:34

Om ze uit te doen zou ik toch echt een goede laarzentrekker aanschaffen! En als je ze dan uit wilt doen, probeer je benen en voeten zo ontspannen mogelijk te houden, trek desnoods je rijbroek alvast een stukje uit de laars.
Bij mij komt mijn rijbroek ook wel iets of wat naar boven maar ik heb van die kunstleren stukken erop en naar mijn idee gaan die gewoon wat stroever in je laars.

Om aan te trekken een stel laarzentrekkers gebruiken, dat werkt het beste en je trapt je laarzen zo niet kapot.

En ja, zelf ben ik niet zo kapot van plastic zakjes...als je die gebruikt kun je net zo goed rubberen laarzen kopen...maargoed, ieder zijn eigen mening.

Goed passende laarzen moeten wel aan en uit te krijgen zijn, al is het in het begin wat behelpen.

Even mee lopen en een paar keer rijden, t is even op je tanden bijten maar straks wil je echt niet meer zonder!

succes!