Nieuw Zeeland dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orion1996

Nieuw Zeeland dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 20:17

Wat zijn de voordelen van deze deken?

Wie weet waar je ze kan kopen? Liefst in de buurt van Utrecht.

SisLeone

Re: Nieuw Zeeland dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:49

Ik heb een nieuw zeeland deken en doe met deze al twee jaar. Daarvoor had ik ook een nieuw zeeland deken en die heb ik zelf 5 jaar gebruikt. Toen kocht ik een neiuw paard en was die deken te klein dus heb ik die deken aan iemand anders verkocht en zelf een nieuwe gekocht. Een vriendin van mij doet al bijna negen jaar met haar nieuw zeeland deken.
Hij verslijt wel wat maar ik vind het een fijne deken. Hij is waterdicht en moeilijk kapot te krijgen. Aangezien mijn paard nogal graag dekens sloopt. Zijn onderdeken heeft hij wel weer kapot gekregen.... Als het te koud is doe ik er nl nog wel een deken onder.
De meeste mensen bij ons op stal hebben er wel een en het is geen kleine stal.
Ik koop ze in Renswoude. Die man maakt ze zelf. Hij levert ze ook aan ruitersportzaken. Maar je kunt ze ook bij hem thuis ophalen. Hij maakt ze in een schuurtje achter in zijn tuin.
Zijn ze meestal iets goedkoper dan in de winkel. Ik betaal 125 euro voor zo'n deken. En dan heb je wel de echte want er zijn ook nog verschillende soorten te koop (materiaal verschilt iets).
Als je zijn adres en telefoonnummer wilt dan moet je maar even PB-en. Hij stuurt ze ook op. Maar volgens mij ligt Renswoude aardig dichtbij Utrecht.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:42

Een pensionpaard die bij mij staat heeft een zo deken. Hij is nu al een jaar of 6 oud en blijft mooi. Hij blijft goed liggen en hij is lekker warm.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:03

Voordelen: Niet kapot te krijgen
Wind en waterdicht
Zijn er in verschillende prijzen

Nadeel: Ik vind ze stug
Ze zijn zwaarder

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:30

Ze zijn zeker wel wat zwaarder, maar ik denk niet dat een paard dat heel veel uit zal maken??
En ze worden vanzelf soepeler naarmate je ze wat langer gebruikt.
Ik vind het ook een groot voordeel dat ze vrijwel altijd blijven liggen en niet gaan draaien.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:36

Ik vind het zelf vervelend dat ze zo zwaar zijn. Met een deken op doen merk je dat wel.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:41

haha, orion bijt toch wel door alles heen hoor Anna

(wist trouwens niet dat je hier zat, ben suzanne van de zaterdag )