Ik heb een nieuw zeeland deken en doe met deze al twee jaar. Daarvoor had ik ook een nieuw zeeland deken en die heb ik zelf 5 jaar gebruikt. Toen kocht ik een neiuw paard en was die deken te klein dus heb ik die deken aan iemand anders verkocht en zelf een nieuwe gekocht. Een vriendin van mij doet al bijna negen jaar met haar nieuw zeeland deken.
Hij verslijt wel wat maar ik vind het een fijne deken. Hij is waterdicht en moeilijk kapot te krijgen. Aangezien mijn paard nogal graag dekens sloopt. Zijn onderdeken heeft hij wel weer kapot gekregen.... Als het te koud is doe ik er nl nog wel een deken onder.
De meeste mensen bij ons op stal hebben er wel een en het is geen kleine stal.
Ik koop ze in Renswoude. Die man maakt ze zelf. Hij levert ze ook aan ruitersportzaken. Maar je kunt ze ook bij hem thuis ophalen. Hij maakt ze in een schuurtje achter in zijn tuin.
Zijn ze meestal iets goedkoper dan in de winkel. Ik betaal 125 euro voor zo'n deken. En dan heb je wel de echte want er zijn ook nog verschillende soorten te koop (materiaal verschilt iets).
Als je zijn adres en telefoonnummer wilt dan moet je maar even PB-en. Hij stuurt ze ook op. Maar volgens mij ligt Renswoude aardig dichtbij Utrecht.