Hoe aan geld komen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BWendyB

Hoe aan geld komen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:11

Hoi,

Ik heb hier ook al een topic neergezet dat mijn shetje bijterig is.
Ik wil hem ook castreren maar al het geld gaat uit naar de stalling. Huilen
Hoe moet ik geld bijverdienen? Ik ben al maanden op zoek naar een baantje, niemand reageerd! Wie helpt me? Verdrietig

Dressage19

Re: Hoe aan geld komen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:42

Ik denk dat je weinig meer kan doen dan ieder ander werkloos mens. Gewoon bedrijven in de buurt af bellen zoals gamma trendhopper e.d. om te vragen of ze iemand nodig hebben. En verder zou je als je dat toelaat op je paard mensen les kunnen geven voor een bepaald bedrag per uur.

Succes!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:46

Ik ben ook werkloos, maar als ik geld nodig heb duik ik even tussen m'n paardenspullen en is er altijd wel iets dat ik kan verkopen.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:51

Bedankt! ik zal het proberen *LOL* ! o ja me shetje is nog maar 2 jaar en niet ingereden dus berijden zal zeker niet kunnen Bloos

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:22

(ja,daar komt weer zo'n zeikerd!)
maar wat doe jij dan als hij ernstige koliek heeft,en de d.a een paar keer moet komen??

dat kost ook niet weinig,een paar keer voorrijdkosten,etc

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:54

Hoe oud ben je?
Als je meerderjarig bent kun je je toch aanmelden bij een uitzendbureau?
Ik begrijp dat het in deze tijden niet makkelijk is een baantje te vinden, maar waar een wil is, is een weg. Of het leuk is, is weer een ander verhaal. Er is altijd wel een mogelijkheid om legaal aan geld te komen. En ook ik vraag me inderdaad af wat jij zou doen als je paard morgen ziek blijkt te zijn. Verward

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:24

er zijn altijd wel mensen die me geld lenen als het echt MOET!
ik ben bijna 16

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:25

Je kan ook kijken of je een paar oppasadresjes kan vinden. Slapend rijk worden Clown

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:27

Je hebt de ideale leeftijd om bij een supermarkt te werken, dus ik zou zeggen solliciteer bij alle supermarkten in je omgeving.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:41

Of neem een kranten/folderwijk Knipoog kan ook een hoop opleveren Lachen

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:43

Ik heb al bij alle supermarkten gesoliciteerd maar toch bedankt Lachen

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:44

Ik zoek zoveel mogelijk plaatsen waar ik iets kan doen! Bedankt allemaal en graag meer reacties, hoe meer hoe beter Knipoog Haha!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:46

Ehm, pak de gouden gids en ga eens bellen. Alle bedrijven in de buurt gewoon bellen en stomweg vragen of ze hulp kunnen gebruiken.

Hang een briefje op bij alle supermarkten in de buurt voor klusjes, oppassen, hond uitlaten, autowassen etc etc...

Informeer bij kennisen

Vraag het in elke winkel waar je binnenloopt.

Gewoon de stoute schoenen aantrekken, je vind heus wel wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:47

je pony verkopen
want op zulke basis is het niet eerlijk een paard te hebben.
Leuk als hij wat ernstigs krijgt en mensen niet zomaar een paar duizend euro voor je ner willen tellen, want die weten ook dat je het niet terug kunt betalen.

verder is er als 16 jarige genoeg werk, maar je moet het wel willen en niet kieskerig zijn, maar alles pakken wat kan.
Ja, dat betekend vroeg opstaan, of niet kletsen bij vrienden omdat je moet werken.

Wil je graag een paard, dan is het dat en anders weg doen.
heel hard, maar zo is de grote mensen wereld waarin jij toch deel wilt nemen.

goh en ik voorspel nu al dat dit niet is wat ze wilde horen Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:48

In een verpleeg- verzorgingshuis zijn ook vaak wel leuke baantjes. Eten rondbrengen, de oudjes vermaken etc. Heb ik van de zomer gedaan.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:52

In de kranten staan altijd heeel veeel advertenties van mensen die hulp zoeken in de huishouding. Er is altijd wel iets bij te klussen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:55

..vind het altijd weer zo grof gezegd!..en wat als er dit gebeurd??... of als er dat gebeurd?...denk dat het merendeel van de mensen niet een megapot achter de deur hebben staan als er wat gebeurd!...en of je dan 16 bent of 66, dat maakt niet uit!...het jaar 2005 brengt voor niemand veel geld in het laadje...(noem de inflatie!...wie is er niet op achteruit gegaan!??)..maar mag je dan gelijk geen paardje hebben??...

Ben het wel eens met pakken wat je pakken kan!..succes hoor enne zwart geld is ook geld!

succes met zoeken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:00

Ik weet toch zeker dat ik niet de enige ben met een grote pot speciaal voor de paarden.
Die pot had ik al voordat mijn eerste paard gekocht werd en die is uitgebreid voordat mijn 2e er kwam en uitgebreid omdat dingen duurder worden.

En heb je dat niet, ben je idd stom bezig (of je moet hem goed verzekerd hebben)

Wat is daar hard aan?
gewoon ff nadenken voordat je een paard koopt, wel zo eerlijk voor het beestje, want het is pas hard hem in te moeten slapen omdat je de koliek operatie niet kunt betalen.

Nee dat schuldgevoel wil ik nooit hebben..

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:01

ik ben ook al zoo lang op zoek naar een bijbaantje. 'k sta nu op de wachtlijst bij 2 kranten om ze te bezorgen. Ik wilde eigenlijk thuiswerk gaan doen omdat ik dan mijn eigen tijd in kon delen en 's avonds kon werken zodat ik 's middags naar de paardjes kan maarja, dat is allemaal oplichterij.

Dus nu raap ik maar al mn moed bij elkaar en misschien hebben ze me nodig in een winkel ofzo.

Dus gewoon overal rond blijven vragen. Er is altijd wel íets wat je kan doen Lachen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:42

ik denk dat er voor 16 jarigen meer werk is,dan voor volwassen mensen!!

Rk heeft wel gelijk!!
en Dimitri,niet iedereen heeft een megabankrekening voor de paardjes,maar je als je nu al tegen een rekening voor castrate aan loopt te hikken,terwijl je al weet dat dit eraan zit te komen,dan is dat toch niet echt slim!!!

het paardje van mijn schoonzus heeft afgelopen weekend koliek gehad,en daardoor is de d.a in 2 weekendagen 3× moeten komen,reken maar uit!!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:53

Ik sluit me geheel bij RK aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:04

ik ben zelf 17 teon ik 15 was had ik al een baantje op een sportschool achter de bar (heb ik nog steeds)
Omdat ik daar niet veel mee verdiende ben ik gaan solliciteren bij de Ah en aangenomen ook werk ik nog bij mijn stage-adres. Heb dus grof gezegd 3 banen!!
Iedree maand wordt er een vast bedrag van mijn rekening afgeschreven op de paardenrekening. Daar wordt de d.a van betaald. Van het geld wat ik bij de sportschool verdien de hoefsmid, wormenkuur e.d. Loon van de AH stalling en van mijn stage-adres dat stop ik ook gewoon in een potje.

Heb tot nu toe nog nooit geldgebrek gehad maar ik weet dat ze van mensen van jouw leeftijd staan te springen Knipoog lekker goedkope kracht.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:25

Het is héél lastig werk te vinden. Uitzendbureau en arbeidsbureau willen je vast niet in hun bestand zetten, is bij mij ook zo omdat we nog schoolgaand zijn.
Je moet heel goed de kranten in de gaten houden. Horecabedrijven bellen voor in de afwas, in supermarkten hebben ze meestal wel iemand nodig.
Ik heb nu gesolliciteerd bij Ponypark Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:10

mexx2 : ik begrijp je standpunt echt...als casteratie al een probleem is...wat dan als er nog meer ellende komt..maar hier wordt als stelling aangenomen, heb je geen pot geld achter de deur..mag je ook geen pony kopen en dat vind ik zo raar!...want de meeste mensen hebben geen pot geld achter de hand en willen wel graag een pony'tje hebben....zelf heb ik er ook voor gekozen om geen eigen paard te nemen...kan hem wel kopen!...en nog een mooie ook!...maar als er wat gebeurd..dan komt de ellende!..maar ik kan me zo zo goed voorstellen dat je als jonge meid(klink ik nu erg oud??? Haha! ) graag een paardje voor jezelf wilt..dat heb ik zelf ook gehad..had een fjordje, werkte me suf..en als er dan een rekeing aankwam was het altijd weer mn adem inhouden..maar ik heb het altijd gered!..en ik en mn mn paardje zijn er nooit slechter door geworden en ze kreeg altijd wat ze nodig had!

groetjes
Dimitri

Miss_Cally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:19

enigste wat ik nu kan bedenken is.. krantenwijk, auto wassen, en huis klusjes. lief zijn voor je oma.. oppassen.. zo doe ik het teminste ik krijg vijf euro per dag en 20 euro per week van me oma enzo.. maar ik mag het niet uit geven ik moet sparen van me ouders.. dus me ma betaald alles wat echt belangrijk is enzo.. dus ik heb eigenlijk zelf nog nooit een een baantje gedacht Bloos