Wat deden jullie de eerste dag met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Wat deden jullie de eerste dag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 18:50

Zoals de titel al zegt wat deden jullie de eerste dag met je eigen paard?En hoe reageerde je paard op de nieuwe omgeving, stal etc....

Anoniem

Re: Wat deden jullie de eerste dag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:58

naar hem kijken Knipoog Hoe die was en reageerde e.d Knipoog

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:59

Mijn jaalring is gelijk de eerste dag als handpaard meegeweest op buitenrit en dat ging helemaal geweldig.
Ik heb nooit te maken gehad met aggressiviteit, niet-verkeersmakheid en angst voor honden e.d.
Ze vond het geweldig!

De eerste dagen sprong ze over het hek heen, omdat ze door de andere paarden uit het weiland werd gejaagd, ze was eerst echt heel zielig. Na 2 maanden veranderde dit en nu, na 10 maanden probeert ze de baas te spelen over al haar kuddegenootjes. Karma noemen ze dat Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:00

De eerste dag met Kawa

ik gaf hem 3 maanden vakantie in de wei Haha!

met zanda, alleen ff laten wennen aan Kawa
Voor de rest proberen wat in de buurt te komen zonder dat hij bang was.

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:07

De eerste dag van Kiss bij mij:

Ze is 's ochtends om 11 uur op stal gekomen, en 's avonds heb ik meteen een half uurtje gereden...

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:09

Op stal gezet om te wennen en over het hele terrein gelopen (dus ook in paddock en bak) om hem te laten wennen. Denk dat ik hem ook wel gepoetst heb (tis alweer 2 jaar geleden). Hij reageerde gewoon normaal, wel kijken naar alles en wat sneller ademen zoals paarden wel eens doen als ze iets nieuws/vreemds zien Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:10

Cheese! foto's maken!!! na 4 uur op de trailer te hebben gestaan vanuit limburg en dan eindelijk op stal was in hoek van holland lekker uitrusten in een schone stal. De volgende dag lekker aan de wandel met fototoestel op zak Haha!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:45

Oh op mijn verjaardag stond hij opeens op het terras!
Ik heb eerst een rondje op haar gestapt op de parkeerplaats en mn oma uitgebreid bedankt!
Toen moest hij apart in de "ponywei" zodat ze kon wennen en daar heeft ze een paar dagen naar de andere paarden gekeken. Dus eigelijk de eerste dag niet zo veel...
Grog die later ook nog werd gekocht (wij kopen nooit paarden eigelijk we hebben de meeste eigen gefokt de laatste jaren alleen Donna en Grog zijn gekocht) hebben we meteen tussen de anderen losgegooit. Toen hij uit de trailer stapte en de anderen zagen hem dachten ze allemaal dat het Danielle was(die was een paar maanden daarvoor overleden aan koliek en grog leek er op hem) dus die anderen vet blij maar toen hij dichterbij kwam vonden ze het minder cool...
Maar eerst moest er uitgebreid gevochten worden om wie er de baas was: Grog was in zn oude wei baas en Nicole bei ons want die was het oudst. Sheila was voor Nicole en Donna vond alles best Sunny maakte het ook niet veel uit dus alleen Nicole en Grog hadden vette oorlog wat dagen lang duurde!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:50

haar laten wennen aan de wei en aan de stal... heb er ook even de piste mee rond gestapt toen ik erop zat en even rond gedraafd enzo
ze reageerde meteen heel goed en kwam direct met alle paarden overeen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:53

Toen Darmorah op stal arriveerde was het ondertussen 11 's avonds, dus lekker op stal gezet, de volgende de dag, 'n beetje getut en gelongeerd, daarna een hele poos in de wei naast de paarden waar ze bij moest laten grazen (aan halster + touwtje) en toen er bij in de wei.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:02

De eerste dag dat Flip bij ons was hebben we het hele terrein overgewandeld, de stallen en de bakken bekeken, en kennisgemaakt met sommige paarden. Verder is hij lekker een uur los geweest om even de benen te strekken en de omgeving in zich op te nemen. We hebben hem redelijk wat rust gegeven zodat ie lekker bij kon komen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:07

1ste dag met Prima.

Eerst even op stal gezet, naast Evita. Daar konden ze door de tralies kennis met elkaar maken. Ook wat hooi neergelegd, waar ze na een half uurtje aan begon te knabbelen. Toen buitengezet in een afgezet stuk wei, Evita in een ander stuk wei.

Daar heeft ie toen een heuse show gegeven Haha! . Toen ze was uitegeraasd is ze kennis gaan maken met Evita, en toen hebben we ze samen in de wei gezet, om 's avonds terug binnen om stal te zetten Lachen

niet veel dus de eerste dag Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:17

poetsen,elk drolletje uit de stal nemen,aaien,kijken... Vork

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:30

Mijn eerste wedstrijd met hem rijden. Haha! Op 12 oktober 2003, ik vergeet het nooit meer, werd Bonanza officieel van mij. Toen reden we tevens onze eerste (onderlinge) wedstrijd. Mensen, was was ik trots, want hij deed het nog hartstikke netjes ook (voor een drie-jarige). Lovers

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:49

Die van mij is gebracht, heb dr eerst op stal gezet, later een poosje in de buitenbak gedaan en ben er nog ff opgeklommen.

Voor de rest weinig bijzonders Haha!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 08:50

Haar in haar nieuw stal gezet .. en later nog los gegooid in de binnenbak en aan de nieuwe omgeving laten wennen!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:24

de Vos op stal gezet (na trailerrit van 3,5 uur) en daarna nog even los.
volgende dag aan de longe en een rondje erop (paard was net zadelmak) en daarna nog een dag los en op wei geloof ik.

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:54

De eerste dag toen useful kwam werd , ze al gelijk gekeurd. Dus ze kwam op verschillende delen van het erf en in de bak.
Daarna heb ik haar op stal gezet, en verder niks.
De volgende dag mocht ze op weide, en heb haar toen gepoetst en gereden ( wat overigens heel slecht ging Clown )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:13

met knikkende knieen rijden Nagelbijten / Gniffelen
sjaak was niet verhuisd dus daar veranderde weinig aan.
Achteraf gezien een foute keuze Scheve mond hij had beter naar een andere stal kunnen gaan. De eerste stal is voor hem en zijn welzijn de slechtste plek geweest. Kwam ook vooral omdat zijn vorige eigenaar (ook eigenaar van de stal) daar veel aanwezig was.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:32

In de paddock, oefenen met poetsen en leren voetjes geven Clown
Rhea was net een baby (van 6 jaar Bloos ) in een grote verpakking want ze kon nog helemaal niks! Bloos!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:35

Eerst haar van de vrachtwagen gehaald en toen is ze eigenlijk meteen opgezadeld en ben ik gaan rijden. Ik had er ook een zadel bij gekocht en dat moest gepast worden, anders nam die handelaar het weer mee terug. Moest het natuurlijk wel uitproberen...

Ging meteen goed, ook meteen met een les meegereden, zodat ik niet alleen in de bak hoefde. Meteen allemaal oh's en ah's... ik stond op een manege in die tijd.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:45

Nou aangezien hij net 4 dagen op de vrachtwagen had gestaan heb ik hem lekker op stal gezet, eten gegeven en heb ik die dag alleen maar gekeken naar hem.... *LOL*

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:01

eerst ff los gelaten in de longeerbak en toen over het erf gelopen en rest van de dag op stal gezet en hem met rust gelaten.

hij deedt net als hij het allemaal al kende en ging in de longeerbak rustig zijn kont schuren en toen ik over het erf liep keek die wel ff om zich heen, maar toen ik hem in stal zetten ging die rustig stooitjes eten

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:16

Mijn paard stond al op de manege voor ik hem kocht en toen ik hem dus kocht hoefde hij niet te verhuizen. En hij was nog kreupel ook toen, dus de eerste week moest ik twee keer per dag met hem stappen en ik heb hem natuurlijk heel vel gepoetst en vertroeteld.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:20

borstelen, knuffelen uitmesten, beetje over het terrein heen lopen en weer terug op stal zetten (ze was erg bang voor de stal, had voor ik haar kreeg alleen maar in het weiland gestaan).
Pas nadat ze alles gewend was en ze wist wie ik was, ging ik haar eens rijden. Dit duurde trouwens wel wat maandjes.. maar ik had het geduld Lachen