drinkt deze jaarling nog? *foto´s

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

drinkt deze jaarling nog? *foto´s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:11

hallo allemaal....

ik zit met een probleempje...k ging net van me jaarling foto´s maken....toen ik even bij me merrie keek (moeder van jaarling) zag ik dat ze behoorlijk dikke uiers had. toen ik weer naar me fiets liep en om keek zag ik dat me jaarling aan het drinken was en even later z´n mond aflikte....

zou die nou echt nog drinken?

de merrie is niet drachtig...ze is gescand maar bleek niet drachtig....

ik vind dit echt vreemd...

foto´s

Afbeelding
de uier van me merrie

Afbeelding
jaarling aan het drinken

Afbeelding
hier likt ie z´n mond af

weten jullie misschein wat het is?

groetjes janneke...

p.s. ik heb de buik van de merrie gevoelt maar ik voelde niets schuppen of bewegen

ellepel

Re: drinkt deze jaarling nog? *foto´s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:23

heel duidelijk dat ie lekker staat te snoepen!

wat je ertegen kunt doen weet ik zo niet...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:24

ja hoor,het veulen drinkt nog,heb je hem wel lang genoeg afgespeent??

zolang hij blijft zuigen maakt de moeder melk aan.

een vriendin had eens en 3 jarige die nog dronk bij de moeder...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:01

Als je hem niet een langere periode weghaalt blijft hij altijd drinken. Tenzij de merrie weer drachtig is, dan laat ze het niet meer toe. Maar anders zal hij altijd blijven drinken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:21

als de merrie er geen last van heeft waarom zou ie het niet mogen, ik weet meerdere paardjes die nog bij hun moeder staan en af en toe eens drinken en die zijn 2 zelfs 3. zolang beide er geen last van hebben zie ik er echt geen probleem in

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:13

Ja, hij staat weldergelijk te drinken.
Op zicht zolang de merrie gezond is kan het geen kwaad, echt melk geeft ze niet, eerder een type suiker water ... MAAR ! zolang hij drinkt zal het moeilijke zijn om haar drachtig te krijgen.

Enige oplossing is, helaas voor de knul, terug te 'spenen' tot de merrie weer droog staat.

Langdurig drinken bij moeders is echter niet geheel gezond voor oudere veulens. Hun darmen zijn dan ingesteld op melk en niet hard voer of gras, en het heeft gevolgen voor hun bot en spier ontwikkeling (in feite krijgen ze niet genoeg eiwit binnen om hun groei te ondersteunen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:36

allemaal bedankt voor het andwoord Lachen ik twijfelde omdat mijn vorige veulen ook niet was afgespeend maar ook niet meer bij moeders dronk

Peterina schreef:
Ja, hij staat weldergelijk te drinken.
Op zicht zolang de merrie gezond is kan het geen kwaad, echt melk geeft ze niet, eerder een type suiker water ... MAAR ! zolang hij drinkt zal het moeilijke zijn om haar drachtig te krijgen.

Enige oplossing is, helaas voor de knul, terug te 'spenen' tot de merrie weer droog staat.

Langdurig drinken bij moeders is echter niet geheel gezond voor oudere veulens. Hun darmen zijn dan ingesteld op melk en niet hard voer of gras, en het heeft gevolgen voor hun bot en spier ontwikkeling (in feite krijgen ze niet genoeg eiwit binnen om hun groei te ondersteunen).

ik zie hem regelmatig gras eten en water uit de weipomp drinken en hard voer krijgen de veulens altijd alleen bij ons als ze binnen staan en dat is nog niet het geval Lachen

allemaal bedankt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 01:22

Als ik jou was, zou ik hem maar bij de merrie weghalen.

Zolang hij blijft "snoepen" zal de merrie ook melk aanmaken.