Waar tegen is jouw paard verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wishfull

Waar tegen is jouw paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 16:08

Ik heb even een vraagje over de verzekeringen van een paard. Verward
* Moet je een paard verzekeren?
* Is de verzekering verbonden aan leeftijd?
* Waartegen is het verstandig je te verzekeren?
* Moet je paard gechipt zijn ofzo?
* Zij het hoge premies?
* Waarom verzeker je je paard?
* Heeft die verzekering je vooral tegngewerkt (geld gekost, niks uitgekeerd etc.) of is het erg handig gebleken?

'K hoop dat jullie t een en ander kunnen beantwoorden Pling

(en kom alsjeblieft niet met antwoorden als: gebruik de zoekfunctie, want die kan ik niet vinden)

=xxx=

Dodger

Re: Waar tegen is jouw paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:20

Ik heb mijn paard verzekerd - dierenartsenprijzen en verwonding, dood en diefstal en openbare aansprakelijkheid. Ik heb ook mijn zadel verzekerd. Het wordt jaarlijks vernieuwd. Wanneer een paard is meer dan 15 is verzekering in Engleland moeilijk te vinden.

Wishfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 16:22

Dodger schreef:
Ik heb mijn paard verzekerd - dierenartsenprijzen en verwonding, dood en diefstal en openbare aansprakelijkheid. Ik heb ook mijn zadel verzekerd. Het wordt jaarlijks vernieuwd. Wanneer een paard is meer dan 15 is verzekering in Engleland moeilijk te vinden.

Boven de 15 schijnt t in Nl ook moeilijk te worden, wat is openbare aansprakelijkheid?

Dodger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:29

Het is voor wanneer het paard een ongeval veroorzaakt en een memeber van het publiek wordt gekwetst. De gekwetste persoon kan u voor schade vervolgen.Ik weet niet of een dergelijk ding bestaat in NL. Als u een duurzaamheidsrit in het UK doet, moet u openbare aansprakelijkheidsverzekering hebben.

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:43

Ik heb mijn paard niet apart verzekert, wel heb ik mijn ruiterbewijs waar ook iets van een verzekering aanvast zit (wa).
Elk paard in Nederland moet gechipt zijn officieel of je moet een dna test laten doen. In de praktijk zijn er een hoop niet gedaan.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:24

Ik heb even een vraagje over de verzekeringen van een paard.
* Moet je een paard verzekeren?nee dat moet niet. je paard valt onder je wa als huisdier
* Is de verzekering verbonden aan leeftijd?in mijn polis staat dat ie tot 16 uitgebreid in de zieketkostenverzekering zit en daarna daalt het uit te keren bedrag
* Waartegen is het verstandig je te verzekeren?ziektekoste, dood, dood door ongeval ,diefstal enz.
* Moet je paard gechipt zijn ofzo?ja en een paspoort hebben
* Zij het hoge premies?ik betaal 30,- per maand voor een uitgebreide ziektekostenverzekering
* Waarom verzeker je je paard?als vangnet voor hoge ziektekosten en bij dood nog centje overhouden
* Heeft die verzekering je vooral tegngewerkt (geld gekost, niks uitgekeerd etc.) of is het erg handig gebleken? tot nu 2 keer gebruik van gemaakt maar heb dit paard pas bijna 1 jaar dus dat moet de toekomst nog uitwijzen

kijk maar eens op www.amevhippo.nl misschien word je er wat wijzer van

Wishfull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:56

Haha! dank je wel, op dit forum krijg je tenminste normaal antwoord Pling

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:21

Dodger schreef:

Volgens mij zijn de paarden waar bij ons op gereden word ook zoiets verzekerd en de "oudjes" die hun oude dag aan het slijten zijn die zijn in zo'n lekkere goedkope verzekering die blijven binnen de hekken dus daar gebeurd minder snel wat mee.