ik heb mijn paard punk nu een jaar of 7, punk zelf is 9 jaar.
heb al heel wat ellende meegemaakt met hem, ellende zoals de DA en de universiteit.
punk heeft rotstraal in het begin gehad en is afgelopen met hoefkanker!!!
ik ga mijn verhaal in het kort samenvatten, anders wordt het te langdradig.
mijn DA heeft punk 2x aan zijn voeten geopereerd (dit gebeurde op de plek waar punk destijds stond) waarvan 1x aan alle 2 zijn voeten en 1x aan zijn linkervoet!
(zijn rechervoet is geheel genezen).
daarbij is punk 3x in dierenkliniek equinia in noorderwijk of tewel "westerlo"( voor de belgische bokkers) geweest.
als laatste (en had ik dit maar eerder gedaan en niet naar westerlo gegaan) is punk naar de UNIVERSITEIT van GENT gegaan, waar hij 3 maanden is moeten blijven.
daar constateerde ze dat punk aan zijn linkervoet hoefkanker had.
daarbij zagen ze ook nog eens dat hij "VERBENING VAN HET STRAALKRAAKBEEN" heeft, oftewel een soort van artrose!!
ik moet zeggen dat ze punk HEEEEL goed hebben behandeld in de UV.
gelukkig is hij daar "gezon'd" verklaard en mog hij naar huis.
dit alles bij elkaar is een periode van 2½ jaar!!!
de terugkomst van GENT is laatste week van januarie 2004!!!
dus net een jaar geleden.
het kosten plaatje bedraagt zo'n €4000 (niet verzekerd).
ik ben vol goede moet afgelopen zomer weer met hem heerlijk gaan rijden, had een hoefsmid gevonden die punk zijn ijzers deed maken, aan de hand van de maat van zijn voeten.
dus alles leek weer goed te gaan, TOTDAT ik een bewust zondag ben gaan rijden, samen met een kennis.
ik ben onderweg in een galop punk zijn ijzer verloren van zijn voorvoet, geen probleem dacht ik nog, de hoefsmid komt toch woensdag dus dat trekken we nog wel.
in de tijd van die zondag tot woensdag is zodanig zijn voet gaat brokkelen, dat hetijzer niet meer paste.
had als het ware TE KLEINE voeten.
met het gevolg dat punk al vanaf november op de we staat om zijn voeten te kunnen laten groeien!!!
maar in de wintertijd groeit dat natuurlijk niet hoe dat normaal moet groeien!!
dus nu afwachten wanneer er ijzers terug onderkunnen!!!
dit alles maakt de "hobby"erg tegen , je hebt tenslotte een paard om te rijden!!!
krijg meerdere malen te horen dat ik hem maar moet verkopen.......maar kan het niet......!
heb er wel over gedacht, want krijg over enkel jaren te maken met zijn artrose!!
het moet een hobby blijven, maar op deze manier is dat het dus niet, kost me ontzettend veel geld, en ik kan dat niet blijven betalen!!
ik hou ontzettend veel van mijn paard, maar hoop niet dat ik nog eens zoiets moet ondergaan, want dan houdt het voor mij op!.
ik weet wel zeker dat zijn hoefkanker definitief is verdwenen, maar blijft toch altijd een risico!!
maar zeg toch nou eens eerlijk, wie wilt nou zo'n paard kopen?
ik zit met mijn eigen in dubio, moet ik hem houden of verkopen!!!
ik hou ontzettend veel van punk, maar ook mijn potje raakt leeg!!!