Manege Prinsenstad in Delft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Troeta

Manege Prinsenstad in Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 14:18

Hoi!

Ik ben de laatste tijd veel aan het kijken naar een geschikte plek om mijn hopelijk toekomstige paard neer te zetten.
Ik ga ook verhuizen van Den Haag naar een plaats rond Den Haag Lachen
Dus dat neem ik ook wel mee in mijn beslissing.

Stel dat ik in Delft ga wonen, dan vind ik manege Prinsenstad er erg mooi uitzien met dingetjes die ik erg handig vind, zoals elke dag gratis meelessen in de groepslessen, weidegang, genoeg binnen en buitenbakken en natuurlijk een prachtig natuurgebied.

Op hun site staat alleen geen prijs bij, en ik vrees dat het niet voor niks is.
Heeft hier iemand zijn paard daar staan, en wat betaal je er dan voor?
Wat voor soort stal heb je dan? Want ik begreep dat er verschillende zijn.
Word het paard echt elke dag op de wei gezet en mag hij ook dag en nacht op de wei als je gewoon rijd?
Op de site hebben ze het namelijk over een speciale wei voor als je op vakantie bent enzo.

Mijn moeder woont er vlakbij dus ik ga er ook wel een keer kijken, maar andere ervaringen horen vind ik ook erg belangrijk, so let me know!! Pling

Groetjes Troeta

Marsu

Re: Manege Prinsenstad in Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:11

Ik weet er niet veel van behalve dat het daar vreselijk duur is. Ik weet helaas geen bedragen, maar ik weet wel dat rond 2000 een manegeles al 32,50 gulden was.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:27

manege berestein is ook heel mooi. ligt bij madestein en je kan er vanaf de manege gelijk naar buiten. ruime stallen. 3 bakken waarvan 1 open maar wel overdekt. een losgooi bak waar je ook mag rijden en dan de binnenbak. je mag als je paard daar staat gewoon gratis deelnemen aan de lessen. ze hebben alleen geen land voor pensionklanten. weet dat een ponybox 287 euro is per maand voor paarden weet ik het niet precies.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:29

stal midden delftland is ook erg gezellig. Niet de luxe van een manege...maar daar zou ik mijn paard liever neerzetten dan op een manege Haha!
pb Binar even, die gaat over die stal

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:07

Volgens mij zit hun stallingsprijs tussen de 400 en 500 euro.

Een aantal jaren geleden heeft mijn man daar gestaan en hij betaalde toen al achthonderd gulden. Daar zal nu wel iets bovenop gekomen zijn, dus dan kom je aan een behoorljk bedrag. Als ik zijn verhalen zo hoor, was het daar ook echt niet ideaal hoor, vooral wat betreft het uitmesten, dat was een drama. Paard stond er ronduit slecht bij, kale grond of zeiknatte vieze bodem. Daarnaast zijn er inderdaad heeeeel veel lessen, dus tijd om vrij te rijden is er bijna niet. Mij leek het helemaal niks, moet wel eerlijk bekennen dat ik er zelf nog nooit geweest ben!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:48

ik heb ook belachelijk hoge prijzen gehoord, een paar jaar geleden bijna tegen de 900 gulden aan per maand!

ik ben er wel een paar keer geweest, maar heb geen ervaring met pension daar. er zijn wel heeel veel manegelessen. De paardeneigenaren die ik daar ben tegengekomen vond ik persoonlijk niet erg aardig, maar dat is maar net waar je van houdt Haha!
Het gebied waar je kunt buitenrijden ken ik niet eens, het zit toch langs de snelweg?

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 17:40

Aha, zo duur, dacht ik eigenlijk al hoor, maar op de site zag het er zo leuk uit met al die bakken en dingetjes.
Het buitenrijden is wel erg leuk, in een natuurgebied met wilde paarden en vogels.

Bedankt voor de tip van de midden delfland stal!! Ik heb de site gezien, ziet er erg leuk uit, en het belangrijkste, dag en nacht weidegang in de zomer!!!!! Daar zocht ik echt naar!!
Weet je toevallig ook de prijzen??

Sanny12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:48

Ik dacht dat een paard 750 euro kost per maand. Ik vraag het morgen nog even voor je na. Dit bedrag is inclusief voer, uitmesten, onbeperkt gebruik van binnen en buiten bakken en dat zijn er een heleboel, wedstrijden worden er op hoog niveau gereden, concoursen en inclusief 6 lessen per maand. Je kan in elke groeps les instromen. die 32,50 is voor een prive les. De stallen zijn altijd keurig schoon. paarden zien er top uit want ze worden enorm goed verzorgd. Ik ken ze allemaal ook de instructeurs zijn van hoog niveau. Naar buiten kan,......via een vent weg langs de snelweg zit je in ongeveer 15 minuten in een prachtig natuur gebied het Delftse hout wat overloopt in de dobbelplassen bij zoetermeer en het balij bos in pijnacker. Je kan dan uren weg blijven. Je kan ook via een dijk weg binnen 15 minuten naar het bos rijden vol met ruiterpaden en een tent die Knus heet. Daar is een plaats waar je je paard kan vastbinden en je wat kan drinken. Het is een prachtig gebied maar je paard moet wel verkeersmak zijn. Als je het geld hebt voor een paard,..........zou ik hem daar wel neerzetten.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:52

Sanny12 schreef:
Ik dacht dat een paard 750 euro kost per maand. Ik vraag het morgen nog even voor je na. Dit bedrag is inclusief voer, uitmesten, onbeperkt gebruik van binnen en buiten bakken en dat zijn er een heleboel, wedstrijden worden er op hoog niveau gereden, concoursen en inclusief 6 lessen per maand. Je kan in elke groeps les instromen. die 32,50 is voor een prive les. De stallen zijn altijd keurig schoon. paarden zien er top uit want ze worden enorm goed verzorgd. Ik ken ze allemaal ook de instructeurs zijn van hoog niveau. Naar buiten kan,......via een vent weg langs de snelweg zit je in ongeveer 15 minuten in een prachtig natuur gebied het Delftse hout wat overloopt in de dobbelplassen bij zoetermeer en het balij bos in pijnacker. Je kan dan uren weg blijven. Je kan ook via een dijk weg binnen 15 minuten naar het bos rijden vol met ruiterpaden en een tent die Knus heet. Daar is een plaats waar je je paard kan vastbinden en je wat kan drinken. Het is een prachtig gebied maar je paard moet wel verkeersmak zijn. Als je het geld hebt voor een paard,..........zou ik hem daar wel neerzetten.

Na bijna 13 jaar mag je wel verwachten dat TS haar antwoorden gevonden heeft...

Sanny12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:53

Je weet het maar nooit. *\o/* ook voor anderen die dit lezen kan het nuttig zijn. Even een ander geluid dan de negatieve geluiden die er waren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:42

Dit moet toch wel de prijs van 'De Oudste Koe' verdienen :D

Maar serieus... 750 EURO per maand !! Dat geloof ik toch echt niet.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:14

en ik weet niet hoe het nu is maar nog maar een paar jaar geleden stonden er daar nog paardjes in donkere kleine boxen weg te kwijnen. Echt ongelofelijk voor zo'n prijs.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:47

Sanny12 schreef:

Naar de Delftse Hout is ongeveer 7 km. Je moet wel erg snel rijden om daar binnen 15 minuten (over asfalt 60km weg, weinig bermen) te zijn :D Wel is aan de overkant van de snelweg een klein parkje waar je een rondje kan doen, maar dat is echt heel klein.
Boxen van de pensionpaarden zijn echt oke, veel hebben een buitenluik ook. Groot nadeel lijkt me wel dat ze in de winter niet naar buiten kunnen. In de zomer kan je een stukje wei huren. Oh, en de prijs, lijkt me ook een nadeel :+

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:08

DubbelDun schreef:
Dit moet toch wel de prijs van 'De Oudste Koe' verdienen :D

Maar serieus... 750 EURO per maand !! Dat geloof ik toch echt niet.

Het zou me eerlijk gezegd niks verbazen..:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:15

Het zou me niks verbazen die 750€ per maand. En als ze allemaal nou een eigen paddock zouden hebben zou het nog te begrijpen zijn, maar dat hebben ze niet.

Prinsenstad is mooi hoor. Voor de ruiters, dat wel. Voor de paarden... er zijn fijnere stallen te vinden waar ze wel naar buiten kunnen. Maar goed, dat is puur mijn mening. Maar voor die 750€ had ik toch wat anders gedaan :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:31

In mijn tijd waren ze al de duurste van de omgeving, zowel met lessen als met stalling, maar zoveel ??

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:50

Aangezien het niet de bedoeling is om een topic dat al 12 jaar stil stond omhoog te schoppen plaats ik hier een slotje.