Je hebt gewoon recht op een SO en de foto's en het rapport moet je gewoon mee kunnen krijgen.
Mijn paard was door een andere arts dan mijn eigen gekeurd bijvoorbeeld en ik hem pas gekocht nadat mijn eigen arts ook de foto's had beoordeeld en klinisch nog een keer had gekeurd. Scheelde me veel geld.
Ik zou het gewoon vooraf overleggen en dan de foto's zonder het rapport meenemen naar een anderen kliniek.
Toen ik het paard dat ik daarvoor had verkocht heb ik alle foto's netjes opgevraagd en aan de nieuwe eigenaar gegeven zodat hij bij zijn nieuwe DA een dossier kon maken. Dus die foto's die krijg je wel.
Als je er niet van te voren bij zegt wat de diagnose / behandeling van je eerste arts is kan een tweede arts toch wel objectief kijken. Allemaal nieuwe onderzoeken en nieuwe foto's wordt een dure grap vrees ik. Persoonlijk zou ik heb klinisch na laten kijken en vertellen wat de klachten zijn en de foto's meenemen.
Dan zal een SO arts je zijn mening geven en evtenueel foto's bijschieten of het been helemaal uitverdoven of noem maar iets.
Dan vraag je ook een advies over de behandelmethode.
De diagnose van de aandoening kan wel hetzelfde zijn maar er zit soms verschil in de manier waarop dingen worden behandeld. Ik ben na een SO meteen overgestapt naar mijn huidige arts. Mijn oude arts had een dikke blunder gemaakt en die werd bij een SO meteen ontdekt, de behandeling en begeleiding bij de tweede arts vond ik ook veel fijner, en de resutaten waren erg goed.
Ik zal in de toekomst als ik twijfel toch bij deze arts ook weer een SO vragen, maar tot nu toe zijn alle kwaaltjes succesvol verholpen gelukkig.
Ik iedergeval heel veel succes met je paard