vraag over springmateriaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

vraag over springmateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:49

Hallo,

Ik ben hier niet zo ervaren mee en vraag daarom om jullie hulp.

Volgend jaar wil ik weer wat gaan beginnen met springen.
Nu heb ik geen idee wat nieuw springmateriaal kost (en hoe ik het moet vergelijken) in de meeste gevallen zie ik bij webpagina's alleen de omschrijving en geen prijs.

Nu is het misschien een optie om het 2dehands te kopen.

-Het gaat om balken (wel aangevreten, kleur is er zo wel is waar af er moet het een en ander aan gedaan worden dus, zo ook schuren. de splinters staan er namelijk op)
-Staanders, ook aangevreten, maar nog goed bruikbaar, de verflaag is er ook hier af en er moet dus hetzelfde aan gedaan worden als de balken.
-De lepels, nog goed bruikbaar, hier en daar wat verroest.
-Cavaletti's, Ook deze moeten een verflaag krijgen en wat bij geschroefd worden.
-Muurblokken, De muurblokken zien er nog wel goed uit. Ze zijn niet nieuw.

Al deze dingen zijn zo'n 18 jaar (misschien langer!) oud.
Wat zou een redelijke prijs zijn per onderdeel (1 balk, 1 blok muur, 1 springbalk, 1 cavaletti, 1 lepel).
Ik kom er echt niet uit! aangezien het al zo oud is.

Alvast heel erg bedankt.

Iris82

Re: vraag over springmateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:54

Nieuw springmateriaal is echt heel erg duur.
Had het er laatst met iemand over en die had het over 300 euro voor een setje van 4 staanders, 4 balken en 8 lepels.
Dat is natuurlijk wel erg extreem.

Voor dat oude spul wat je over kan kopen zou ik het op een akkoordje proberen te gooien. Zovan: ik neem alles voor 100 euro mee. (Bijvoorbeeld)

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:09

ik heb tuinbalken van2.50m. bij de gamma gekocht(euro of 4), zelf geschilderd, en gegalvaniseerde staanders gekocht voor 20 euro per staander, tweedehands hardhouten goede staanders gekocht voor 10 euro per stuk, en nog een aantal staanders gratis gekregen.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:33

Nieuw hindernismateriaal is idd schrikbarend duur. Zoals missnynke zegt volstaan gewone tuinbalken ook, even een verfje erover en het is net echt.
Staanders worden wel vaker 2ehands aangeboden, hoe de prijzen dan liggen durf ik niet te zeggen, zou je eens moeten rondsnuffelen op marktplaats ofzo.

Mocht je toch voor dat oudere spul gaan dan zou ik toch proberen niet al te hoog in te zetten, aangezien j het ook nog geheel moet opknappen. Een 100 euro lijkt me idd een nette prijs.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:28

Een prijs van 100 euro is zeker niet te duur voor dit materiaal omdat je er zelf nog geld aan uit moet geven voor de verf enzo.
Als degene van wie je het koopt het te weinig vindt kun je altijd nog omhoog gaan met de prijs.
Maar om hoeveel dingen gaat het eigenlijk (aantal)?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 23:18

Bedankt voor de reacties al.

Ik werk zelf in een bouwmarkt, en kreeg het idee dat ik duurder uit zou zijn als ik het allemaal zelf in elkaar zou gaan zetten. met kijk op schuren, bij zagen, verven. de 'juiste' balken vind ik hier ook niet, de enige die ik vond, waren die die te licht zijn en te klein.

Het springmateriaal waar ik het hier in dit topic over heb, kwam ik vandaag tijdens een gesprek met iemand achter, is meer dan 20 jaar oud.
Het springmateriaal heb ik zelf ook jaren gebruikt.. voor hier en daar wat oefenen en voor delol wat springen is het perfect (op de dingen na die nog moeten gebeuren aan de balken enz.).

Waar ik nu om zit te denken is:

- 10 lepels
- 9 balken
- 6 staanders
- 4 cavaletti's
+/- 15 delen van de muur.

AL dit spul is meer dan 20 jaar oud. eventueel zou ik kunnen kijken of ik een foto kan maken (als dat makkelijker is qua prijsberekening).
Ik moet eerlijk zeggen, waar ik het vandaan wil halen heeft geen eigenaar, het ligt allemaal een beetje ingewikkeld. De man die nu alles regelt daar weet zelf weinig van paarden en het spul erom heen af.
(het ligt wat verwarrend, maar als je de reden wilt weten oid, kan ik die wel geven via PB:) )

(in een ander topic dat ik schreef (faillisement), gaat over het spul wat ik hierboven noem, )

Lachen

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:26

Ik weet helemaal niks af van springmaterialen, maar ik wil je mijn volgende ervaring vertellen met cavaletties.

Bij mijn verzorgijslanders hadden ze 4 cavaletties... reuze handig om balkjes mee te lopen, die kwart/halve/hele stand enzo.
Het springen vond ik altijd wat minder met die dingen... vond ze vrij zwaar en ik vond het jammer dat er toch best een groot verschil in kwart/halve/hele stand zat. Ineens is die hindernis dan toch best hoog. Oke, ik heb het dan over 2 cavaletties op elkaar... 3 is echt te instabiel!
Toen was ik een keer met een van de ijslanders op een wedstrijd waarbij we een hindernis moest springen... een gewone hindernis tussen standers... het dier weigerde de eerste keer omdat het die standers en die balken toch best een gevaarte vond in vergelijking met die kleine cavaletties.

Naja, oke, ik wil je van niks onthouden hoor en het feit dat je beide neemt is natuurlijk een voordeel. Als ik later springmateriaal zou aanschaffen zou ik liever balken en standers nemen, gewoon iets handiger naar mijn mening.

Suc6! Ik hoop dat het voor je doorgaat!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 21:29

Shadowfax, ik heb vaker met de cavaletti's gesprongen (dezelfde als waar ik het in dit topic over heb) Lachen.. dus ik denk niet dat het een ramp zal gaan worden.
Ik gebruik ze niet voor het springen zelf, maar voor het balkjes lopen.. ik heb er altijd de balen in om, eerst balken neer te leggen, dan kleine hindersnis en steeds verder opbouwen (lees vaak op en af stappen).
de cavaletti's heb ik dan voor het lopen van de balkjes en ondertussen kan ik 3 hindernissen neerzetten op verschillende hoogtes bijvoorbeeld. (moet eerlijk zeggen dat ik ook niet graag cavaletti's spring, zowieso omdat het stijl is)...
Lachen

Vandaar dat ik er ook gewoon staanders en balken bij wil voor de gewone hindernissen..

fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:44

Op de website van cossee.nl staan de prijzen wel. Je kan er ook startsets kopen. En ze brengen het naar huis.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 13:36

ik had het gezien, dan weet ik in ieder geval wat de prijzen nieuw zijn Bloos! maar schrok er wel van.

heeft iemand anders nog enig idee van bovengenoemde spullen hoeveel ze waard zouden kunnen zijn?