Spelletjes te pony met kinderen?? Wie o wie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Spelletjes te pony met kinderen?? Wie o wie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:45

Wie o wie weet er leuke spelletjes te paard/pony voor kinderen???

Zelf had ik er al een paar verzonnen zoals tikkertje en stoelendans...

Er zijn er vast veeeeel meer, wie heeft een idee??

Alvast bedankt

Sim

Re: Spelletjes te pony met kinderen?? Wie o wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:52

Anna maria koekoek.

zomers als het warm is ze met een bekertje water van de ene kant naar de andere kant van de bak laten rijden, zonder te morsen. Degene die gewonnen heeft mag proberen de instructrice nat te gooien met het water wat in het bekertje zit Haha! . (succes verzekerd!!!)

spelletjes met pilonnen: zo snel mogelijk slalommen naar de andere kant van de bak.

gymnastiek te pony.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:59

Estafette met tussendoor opdrachtjes(rondjes om stoel rijden, terug naar stap, dan weer in draf enz.) zodat dat niet alleen maar zo hard mogelijk naar de overkant kunnen gaan.
uhhh
schipper mag ik overvaren, tikkertje...voetballen te pony, snoephappen enz. Tong uitsteken

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:14

Met een hockeystick een bal in een doel slaan, erg moeilijk

Geblinddoekt op je paard, dan de onder je door hindernissen begeleiden,dit alles in STAP langs balkjes rijden als een soort labirint
Kijk wel uit je word er duizelig van

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:58

1 staat bij A en 1 staat bij C stil. Op teken een half rondje stappen, anderhalfrondje draven en 1 rondje galop. Wie het eerste klaar is heeft gewonnen... Als je te hard gaat (dus een verkeerde gang) moet je een volte rijden(maak deze dan zo klein mogelijk kost tijd Knipoog ).

Was altijd erg in trek bij mij en me vriendin Bloos Tong uitsteken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:45

Of net als Nickjuh, 1 bij de A en 1 bij de C. En dan gewoon in galop wie het snelst mogelijk rond is en weer bij de letter stilstaat.

Ok niet echt veilig om met kinderen te doen, maar wel erg leuk! (doen dinnentje en ik nu nog Bloos )

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:51

zak lopen.
1 een rij naast elkaar op de pony bij a.
tegelijk zo snel mogelijk naar c.
daar liggen jutte zakken klaar.
zak lopend naast de pony terug naar c.
gegarandeerd een lekker zooitje maar wel leuk! Clown

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:34

Er is een boekje met allemaal verschillende ponyspelletjes, ik heb hem eens uit de bieb gehaald, stonden heel veel verschillende in. Misschien moet je even googlen?
Ik heb ooit op Terschelling een soort estafette gezien met als thema sprookjes, waarbij aan de ene kant een kapstok met "prinsen"kleding stond en aan de andere kant een "prins" in zijn onderbroek. Die moest dus aangekleed worden, in de goede volgorde natuurlijk. Was ook heel leuk voor het publiek om te zien.
Ringsteken vind ik ook nog altijd leuk. Zijn de kinderen erg klein, maak je de ringen toch wat groter Tong uitsteken

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:55

Je kan ook gaan voltigeren.. Is ook erg leuk voor de kinderen en erg leerzaam.. Laat je fantasie een beetje gaan en kijk wat de mogelijkheden zijn..er is zoveel leuks te verzinnen.. Stoelendans te paard vinden kinderen helemaal geweldig..

Nikitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:00

Wij hebben ook eens aardappelrace gedaan met een aardappel op een lepel naar de overkant om een stoel of ander voorwerp een rondje draaien en weer terug. Erg Lachwekkend en concentratie vereist!

Verkleed te pony/ paard is ook erg leuk en dan je paard ook in deze stijl 'aankleden'. Alle spelletjes kun je verkleed doen.

Veel plezier!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 10:09

Tjee wat zijn er eigenlijk een hoop dingen die je kan doen zeg, nooit bij stil gestaan Haha!

@ J0sef1entje: heb je enig idee hoe dat boekje heet??

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:16

Ik denk dat J0sef1entje het boek 'Spelletjes met pony's' van F. Zeelen bedoeld. Het ISBN-nummer van dit boek is 9058770893.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 10:34

Cupid schreef:
Ik denk dat J0sef1entje het boek 'Spelletjes met pony's' van F. Zeelen bedoeld. Het ISBN-nummer van dit boek is 9058770893.

Toppie!!! hier kan ik wel wat mee Knipoog Bedankt!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:40

Wij deden wel eens koekhappen op de pony of proberen lepel met ei veilig aan de overkant krijgen.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:51

o jee ik geloof dat ik niet zo braaf was... Tong uitsteken
Wij deden altijd elkaar van het paard afduwen. Iedereen zonder zadel op z'n paard of pony natuurlijk. En dan elkaar te lijf gaan. duwen en trekken mag allebij, maar niet slaan of de pony op hol jagen. Heerlijk spel, en ze leren er van vallen Haha! Maar niet iedereen is zo gek, of dapper om dit spel te willen doen. Bloos

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:15

Er bestaat een boekje over spelletjes te paard, ik zal even opzoeken hoe hij heet.

groetjes

Miss_Cally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:21

schipper mag ik over varen Tong uitsteken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:48

dat boekje is een super boekje, heb het zelf ook thuis liggen!

fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:49

-je legt 2 balken op 1,5 à 2 meter van elkaar. 2 ruitertjes dan om het eerst de pony met 4 voeten binnen de balkjes laten halthouden.
-aardappel in een bakje gooien, is het ernaast, dan moeten ze afstappen en hem er opnieuw inleggen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:46

een tip:
het boek 'spelletjes met pony's' daar staan allerlei groepsspelletjes in voor beginners en gevorderden Lachen

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:20

dat boek is alleen handig als je enorm brave ponys hebt, ik ga bij mij in de les echt geen waslijnen ophangen met kleding eraan, dan gaan de ponys ineens wel heel hard, en zo staan er wel meer van dat soort spellen in het boek. Ik heb zelf heel veel verschillende spelletjes uitgedacht voor (vooral) beginnende kleinere ruitertjes.
Wilje ze weten, pb me dan even

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:46

Hier is het je kunt het vinden op:http://www.dierenboeken.nl/shop/product_info.php?cPath=1_8_30&products_id=148&osCsid=e329dde977fb37982fdf6c460757126d

spelletjes met pony's

Auteur: Zeelen
ISBN: 9058770893
Recensie: geen
Voorraad :

Beschrijving

Dit boek geeft algemene informatie over het doen van spelletjes, een uitgebreide beschrijving van meer dan 70 spelletjes en de samenstelling van een spelletjeswedstrijd. Het boek wordt afgesloten met een materiaallijst en een tabel. De auteur beschrijft uitgebreid wat je in de les kunt oefenen zodat de spelletjes zonder ongelukken verlopen en leuk en leerzaam zijn voor kinderen en pony's. Er zijn spelletjes voor ruiters van alle niveaus en leeftijden en bovendien zijn er weinig speciale hulpmiddelen nodig; alle attributen zijn makkelijk verkrijgbaar, goedkoop en zelf te maken. Boek met tekeningen en foto's.

uitgave 2001, 120 pagina's
formaat 16 x 21 cm - hardback

Jaimpiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:24

hai 10,

Ik weet wel een heel leuk spelletje Vingers aflikken

dan moet je een pion in het midden zetten of een bal op een pion (op een hoogte dat de kinderen er vanaf hun pony/paard bij kunnen, dan moet er 1 groepje bij de A staan en 1 groepje bij de B en dan met de kont naar het midden en dan op startsijn zo snel mogelijk naar de pion rennen en hem proberen te pakken dan moet je hem 3 keer over geven in jou groepje maar de andere moeten hem proberen af te pakken ze mogen duwen trekken en als ze hem dan hebben af gepakt moeten hun hem 3 keer over geven maar als je hem 3 keer heb over gegeven moet je zo snel mogelijk naar de letter waar je vandaan kom en hem tegen het schot gooien als hij er niet tegen aan is gekomen moet je zo snel mogelijk afstappen en weer op je paard klimmen en weer 3 keer over geven als je het niet snapt (wat ik wel beetje begrijp na mijn warrige verhaal) moet je het nog maar ff vragen woensdag ofzo Haha!