Hoe nemen jullie voorgoed afscheid?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hoe nemen jullie voorgoed afscheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 11:03

Hey,

ik sta op het punt men paardje kwijt te spelen, maar omdat het zo'n zeer doet vroeg ik me af hoe jullie met een verlies overweg gaan? Ik ben op nog geen jaar tijd mijn beste vriendin verloren, mijn nicht, 3 pony's en nu men paardje dus het wordt echt te veel! Is er zo echt niks dat kan helpen? Of waardoor je je iets beter voelt tegenover haar. Chip haar been is stuk en er zit een vlies los ofzoiets waardoor ze altijd pijn zal hebben en dus naar het slacht moet. Weet soms ook iemand hoe het eraan toegaat in een slachthuis? Of ze veel pijn voelen of niet?

ikke Huilen

Lenneke_

Re: Hoe nemen jullie voorgoed afscheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:14

Ik kan je maar één tip geven, praat er zoveel mogelijk over. Met mensen waar je je prettig bij voelt, het is niet niks om zoveel dierbaren te verliezen. Sterkte Ach gut

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:20

veel praten ja dat is eigelijk het enige wat je kan doen.
Ik heb nog een hele grote pluk manen over van een paardje bij ons. Dat was al voor ze ziek werd maar goed dat ik het toen heb bewaard want toen ze koliek kreeg ging het zo snel dat ik geen afscheid heb kunnen nemen.
Volgens mij (ik kan het hartstikke fout hebben) gaat dat net als met koeien en schieten ze met een spijkerpistool recht in de hersenen. Heel naar om te lezen maar het is meteen afgelopen als het recht in de hersenen gaat toch??
Is het een groot paard en heb je een grote tuin??? Is het dan niet mogelijk om hem illegaal in de tuin te begraven??? Hebben we wel gedaan met een dood veulen maar dat was ook maar een klein gat. Boom erop geplant als grafsteen. Maar met grotere paarden is dat anders die kun je niet zomaar laten verdwijnen.
Ik zou zeker een stuk van zn staart of manen knippen en er een mooie vlecht van maken dat toch echt het enige wat ik kan bedenken

Sterkte....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:47

In de tuin begraven zou ik niet doen als ik jou was, als dat de foute mensen ter oren komt ehb je de poppen aanhet dansen. Je hele tuin wordt onderzocht en als ze wat vinden krijg je en een boete (niet mals volgens mij) en ze nemen als nog het stoffelijk overschot mee. Dan heb je dus dubbel verdriet.

Ik heb afgelopen december afscheid moeten nemen van mijn oude dametje en ik heb na lang wikken en wegen besloten haar thuis in te laten slapen. Ik was best wel btje bang voor wat er zou gaan gebeuren, had het nog nooit meegemaakt in de 30 jr dat ik paarden heb, maar ben zó blij dat ik die keuze gemaakt heb. Zou het zo weer doenals het moest.
Twee dagen nadat Caatje ingeslapen was, heb ik ook mijn hengstveulen naar z'n eigenaresse gebracht dus was ik in 3 dagen 2 paarden kwijt.

De enige tip die ik je kan geven is praat erover, schrijf het van je af en zoek afleiding en bedenk dat je je paardje echt niet geholpen zou hebben door hem/haar te laten leven met pijn. Hoeveel pijn het jou ook doet hij/zij is beter af nu.
Heel veel sterkte in het maken van de juiste keuze, het afscheid en het verwerken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 08:22

Idd erover praten, en het 'in de tuin begraven' vergeten! Dat is illigaal, moet anders heeel diep gebeuren, aangezien een paard een vreswelijk groot dier is!

In de meeste slachthuizen gaat het netjes eraan toe... Maak een afspraak, zodat als julile daar aan komen, het gelijk gebeurd... Ik zelf zou graag willen dat iemand bij mijn paardje zou blijven tot de laatste adem, zodat ik zeker weet dat het is gebeurd, je hoort soms zulke rare verhalen van paarden die geslacht zouden worden, maar aan de achterdeur werden verkocht ofzo...

Hoe je met het afscheid omgaat? Het is moeilijk, heel moeilijk... Ik heb er zelf 3 achter elkaar verloren in een jaar tijd, dat was vreselijk moeilijk... Je kan je er niet echt op voorbereiden, dat lukt niet... Ook is er niet een speciale manier van het verdriet hebben, en ermee omgaan... Dat verschilt bij ieder mens...

Heel veel sterkte Ach gut

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:02

In een tuin begraven is illegaal omdat het verteren een grote bron van bacterien meebrengt. Het is gewoon super moeilijk, zeker omdat je al een periode ervoor hebt meegemaakt die niet makkelijk was. Het slachthuis kun je bij zijn. Het gaat net zoals met een koe (zoals hierboven al werd gezegd) dat ze een pin in het hoofd schieten (waar het kolletje zit). Paard is dan niet gelijk dood, maar zwaar verdoofd. Ze snijden dan heel luguber de halsslagader door, waardoor het bloed uit het lichaam kan lopen. Hier merkt het paard totaal niets van omdat hij op dat moment al hersendood is. Ik zou persoonlijk gaan voor inslapen, je paard is dan binnen 5 min dood en voor jezelf wat makkelijker om bij te blijven. Maar in ieder geval heel veel sterkte met je keuze, en bedenk dat je tegenover je paardje eerlijk moet zijn...hoe moeilijk het op dat moment is en blijft.. Ach gut