manege kopen/personeel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zzzzipper

manege kopen/personeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 10:45

Ik ben op zoek naar een manege/pensionstal, vandaar ook mijn andere topic!
Ik heb er nu 1 gevonden in Wolfaartsdijk maar vind het wel vervelend dat er niet veel ruimte is voor uitbreiding.
Ik denk om zoiets alleen aan te gaan dat het bijna onmogelijk is. Niet qua financieen maar qua werk dat er vaak te doen is!
Ik ben dan ook op zoek naar iemand die het wat lijkt om het eerste jaar mee te komen helpen om iets op te zetten. Deze is dan in Zeeland maar ik weet dat nog niet zeker. Iemand die ook inwoont en het liefst ook met ervaring, als groom, bedrijsleider of iemand ouder die iets nieuws wil beginnen.
Het is natuurlijk niet de meest charmante baan want ik weet bijna wel zeker om zoiets te starten, waar je ook bent, 24/7 gaat zijn!
Maar heb je zin in een nieuwe start, een uitdaging en misschien wel langere termijn of partner te worden, laat het me weten dan kunnen we altijd een keer dingen bespreken!

Lenneke_

Re: manege kopen/personeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:47

Het lijkt me gewelig, maar ik ben nog jong en heb geen ervaring. Was ik maar al wat ouder Clown

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:35

Hoi!

Mijn grootste droom is een paardehouderij bedrijf, ik heb er alleen niet voor gekozen vanwege het missen van een start kapitaal. Ik heb toen gekozen om iets anders te gaan studeren (inplaats van vee/paarden houderij) zodat ik geld kon verdienen en dan langzaam maar zeker mijn eigen pensionstal/manege optebouwen.
Als je het echt van plan bent, en je hebt iemand nodig die je helpt met het opbouwen van zown bedrijf en misschien later partner of iets dergelijks, ik heb best interesse! Ik weet alleen niet wat voor persoon je zoekt, maar anders pb je maar even.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:49

Je zoekt dus niet iemand die de financieele middelen heeft?Ik denk dat ik wel een optie heb,maar misschien kun je eerst duidelijk maken wat je precies verwacht van deze partner?Je mag me altijd Pben!

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 11:57

Ik zoek iemand die mee helpt opbouwen
dit zou gaan om les geven, uitmesten, schilderen, kantine werk.
klanten aantrekken.
Iemand die meehelpt de boel op te zetten.
Ik heb nu iets op het oog maar dat is best duur voor wat je krijgt
Dus de stal moet nog komen, maar misschien als ik iemand vind kunnen we samen zoeken en een plan opzetten.
financieele middelen zijn aan mijn kant maar moet wel iemand hebben die er veel voor over heeft.
Die weg kan waar ze nu wonen en op het erf woont, in appartement, caravan of wat er is!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:44

Klinkt leuk maar wordt alles wel goed vastgelegd ? Er zitten natuurlijk nog al wat haken en ogen aan zo een onderneming.

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:52

fransje23 schreef:
Klinkt leuk maar wordt alles wel goed vastgelegd ? Er zitten natuurlijk nog al wat haken en ogen aan zo een onderneming.

er komen contracten, verzekering etc

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:20

Het lijkt mij wel geweldig om zoiets te beginnen! Maar je zegt dat je iemand zoekt die bij het bedrijf wil gaan wonen, wil je er dan zelf niet bij gaan wonen?
Oja, ik heb een paar jaar op een stoeterij gewerkt, heb alleen geen ervaring met lesgeven....

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 20:46

catootje schreef:
Het lijkt mij wel geweldig om zoiets te beginnen! Maar je zegt dat je iemand zoekt die bij het bedrijf wil gaan wonen, wil je er dan zelf niet bij gaan wonen?
Oja, ik heb een paar jaar op een stoeterij gewerkt, heb alleen geen ervaring met lesgeven....

tuurlijk wil ik er zelf ook gaan wonen,
alleen ben ik dan wel heel alleen en het is niet echt mogelijk om 33 paarden alleen te doen elke dag!

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:04

Hoe ver ben je al met je plannen in zeeland?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:20

ik weet over welke manege jij het hebt,en ken ook mensen die er staan!
mischien een idee ,om eens te peilen,of er mensen uit de regio zijn,die intresse hebben?!
ik kan hier wel navragenof iemnad intresse heeft(scheelt ook in klandisie ,als er een bekend persoon in mee gaat,denk ik.
deze manege is de laatste jaren al regelmatig van eigenaar gewisseld.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:21

Maar dan is het dus de bedoeling dat het maar voor een jaar is, totdat je alles op de rit hebt?

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 00:04

Mexx2 schreef:
ik weet over welke manege jij het hebt,en ken ook mensen die er staan!
mischien een idee ,om eens te peilen,of er mensen uit de regio zijn,die intresse hebben?!
ik kan hier wel navragenof iemnad intresse heeft(scheelt ook in klandisie ,als er een bekend persoon in mee gaat,denk ik.
deze manege is de laatste jaren al regelmatig van eigenaar gewisseld.

dat zou geweldig zijn.
Had inderdaad al gehoord dat het vroeger heel goed liep en in 1998 brand was ofzo. Nu ziet het er wat vervallen uit enzo!
Ze vragen veel voor wat het is

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 00:06

Het zou om te beginnen een jaar zijn om het op te zetten, ik zou het dan eerst bekijken hoe het gaat! Maar als het goed gaat kan die gene die meedoet blijven werken, bedrijfsleider worden of partner als de finacieen van die persoon het toelaten

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 07:09

Ik heb je een pb gestuurd..

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 08:43

ik heb iemand ,die daar dagelijks komt,ff gemaild,ze zal eersdaags wel in it topic verschijnen!!

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:43

Bedankt iedereen voor de berichtjes. Ik heb de manege nog niet gekocht, wel ben ik ermee bezig om zoveel mogelijk info te onderzoeken.
Vanwege het slechte onderhoud van de manege zou er in het begin niet veel te verdienen zijn. Alles moet weer overnieuw.
Ik kan dus niet zeggen van, zoveel verdien je etc. wel ben ik nu aan t uitzoeken of het haalbaar is om iemand om te beginnen het minimum loon aan te bieden met kosten en inwoning.
Ik laat jullie het weten als er meer conrete plannen zijn!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:54

Altijd leuk om te lezen .... jonge ondernemers welke hun droom waar willen maken Knipoog !
Ik ben best wel geinteresseerd in je plannen en met name je bedrijfsplan! Ik weet over welke pand je het hebt....
Pm me eens, je weet noot wat er van komt Haha! !

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:55

Heb ook een PB gestuurd voor de omgeving waar het moet gaan gebeuren, heb er wel intressen in.

ekennel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 09:04

Hoi, ik ben pensionklant op deze manege. En ik ben benieuwd of je al bent komen kijken. Ik weet namelijk dat er begin deze week weer kijkers zijn geweest.

En er is inderdaad veel achterstallig onderhoud. De huidige eigenaren willen wel maar hebben helaas niet de middelen om het een beetje op te knappen.

Wij zijn er als pensionklant in ieder geval heel erg tevreden. Een leuke plek zit niet in mooi geschilderde luiken enzo maar in een persoonlijke benadering, begrip en respect voor elkaar en elkaars eigendommen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 09:44

ik je gepbt al tijdje terug

nooit antwoord gehad ,..