paard eet stalbodem op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

paard eet stalbodem op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 10:16

Mijn verzorgpony eet haar stalbodem op. Huilen Ze heeft nu stro en dat eet ze iedere keer helemaal op. Het maakt niks uit hoeveel je erin legt. Ze eet het steeds op. We hebben ook vlas geprobeert. Maar dat is niks. Binnen 2 weken was de hele stalbodem zwart. (Hebben wel iedere dag uitgemest) Nu is dat weer weg. Ik heb ook al azijn geprobeert. Dat heb ik op het stro gedaan maar dat heeft ze ook opgegeten. Boos!
Weet iemand nog iets om te proberen????? Sigaar Schijnheilig

Manon

Re: paard eet stalbodem op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:40

Ik neem aan dat ze wel genoeg hooi te eten krijgt, dus dan zou je nog zaagsel kunnen proberen. Als dat ook niet werkt, dan zou ik toch gewoon dat vlas doen, ookal ziet het er niet uit. Dat is dan altijd nog beter dan dat ze zich helemaal verstopt eet aan het stro.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:43

oké
je neemt een spuitbus(voor water in te doen)

vult een laagje azijn en water er bij!
dit boven het stro verstuiven....

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 18:48

heb ik al gebrobeert.....zelfs meer dan een halve fles azin derop gedaan.....maar ze eet het gewoon op

en die mensen daar willen geen vlas meer Verdrietig omdat dat te duur is. ik heb nog gezegt dat nike er makkelijk koliek van kan krijgen. en toen zeiden ze dat dat dan haar eigen schuld is Bloos

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:50

Pattypaard schreef:
heb ik al gebrobeert.....zelfs meer dan een halve fles azin derop gedaan.....maar ze eet het gewoon op

en die mensen daar willen geen vlas meer Verdrietig omdat dat te duur is. ik heb nog gezegt dat nike er makkelijk koliek van kan krijgen. en toen zeiden ze dat dat dan haar eigen schuld is Bloos

oei meid!
dan weet ik ook geen oplossing!
bij mij hielp het met azijn Knipoog

veel sucses zou ik zeggen! Bloos

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:11

dankjewel Haha! Knipoog

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:26

Hoi,

Probeer anders eens niet uit te mesten maar alleen een klein laagje schoon stro op te strooien zodat ze toch droog ligt. Vaak eten ze dan minder omdat er nou eenmaal minder schoon stro is en dat wat er in ligt mengt zich met de vieze ondergrond. En ze eten nou nog net niet hun eigen poep en pies....

Wat je ook kunt voorstellen aan je stalhouderij is meerdere keren per dag kleine beetjes aan je paard te voeren. Dan heeft ie de hele dag door wat te eten en te doen en blijft ie van het stro af. Het is nou eenmaal natuurlijk dat paarden de hele dag door eten. Bij mijn stalhouderij willen ze dat niet..... Verdrietig

Ik heb ook een muesliebal gekocht voor in de stal, dit helpt ook. Vooral tegen verveling maar ook echt in het stro gebruik. Voor de rest denk ik zoveel mogelijk doen met je paard en in de zomer heb je er vast geen last meer van als ze in het land staan!

Groetjes

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:40

ja..daar willen ze dat ook niet. omdat dat dan teveel werk is. maar overdag staan de pony's gewoon in de wei. en snachts op stal.
ik heb nu ook steeds een klein laagje erop gegeten. maar dan eet ze eerst het stro op en dan begint ze pas aan het hooi.

zou je me wat meer willen vertellen over die meuslibal?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:55

Ja, voor mij was die bal echt een uitkomst en de paarden zijn er dol op! Alle 20 paarden in onze stal snappen het idee:

Je doet wat mueslie in de bal en sluit hem af...onderin zit een klein gaat waar de mueslie uitkomt als de bal gerold wordt. Na een tijdje hebben de paarden het door en voetballen ze die hele bal de stal door! Zijn ze lekker bezig, in beweging en goed voor stress want ze leven zich echt uit op die bal! Gaat echt hard af en toe!

Tja en dan nu even het nadeel: Hij kost 39.95
Maar hij gaat nooit stuk en heel lang mee! Ik wil er anders wel 1 naar je opsturen?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:57

ik zal eens vragen aan die mensen daar. want van mun moeder mag ik die zelf niet kopen Huilen maar ik denk wel dat die mensen dat willen. zal eens vragen als ze terug zijn van vakantie. (zijn weg tot zondag)

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:17

Tabasko (hoe je het dan ook schrijft) dat idee had mn vader laatst. T is ook al in het nieuws geweest in de lanbouw word het gebruikt tegen muizen en ratten enzo. Volgens mn vader was het zo dat dat prikt aan de lippen o bijt ofzo maar het was niet gevaarlijk. Verder weet k t niet anders moet je daar eens naar zoekenop internet...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:26

ja Tabasco volgens mij, dat is een heel scherp goedje. Te vergelijken met hete pepers of wasabi mosterd (mierikswortel mosterd, japans).

Wij hebben dat ook gebruikt op stal, net als azijn maar dat helpt toch niet zo goed. Eerst helpt het wel, maar zodra je ermee stopt gaan ze weer eten. En ik vond het erg duur en je kunt ook nooit de hele stal behandelen. Maar ik denk wel dat het helpt als je het echt altijd doet. Want dat spul is voor paarden echt niet te vreten! Haha!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:30

o, en even om je toch gerust te stellen: Paarden krijgen niet snel koliek van stro. Als het goed stro is, zonder schimmel enzo kunnen ze het best eten. Het is alleen wat moeilijker te verteren dus als ze echt grote hoeveelheden eten krijgen ze een hangbuik. Maar als je opstrooit op het vieze kunnen ze nooit teveel eten!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 13:55

ok Haha! en die Tabasco waar zou je dat kunnen kopen? en hoeveel kost het ongeveer?? Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:11

supermarkt...klein flesje

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:58

Mijn vader had dus toch wel een goed idee en dan ga ik dat toch ook maar eens proberen!! Bij ons word de bodembedekking gegeten als hooi!