ikke schreef:Nog eens goed gekeken: ik heb het idee dat ie iets te hoog hangt, namelijk op het jukbeen, i.p.v. er net onder. Dat zou dus mogelijk kunnen gaan schuren op dat hoekje. Houdt dat even in de gaten. Verder lijkt het mij dat ie wel goed zit.
Sorry niet mee eens. Ik vind de neusriem mooi en goed zitten omdat hij hoog zit kan het paard nog zijn mond gedeeltelijk openen en spelen met het bit. Zat hij lager heb je dat dus niet. Plus dat de ruimte tussen zijn mondhoek en neusriem groot is en dus geen kale plekken kunnen ontstaan doordat de huid zich daar oprolt.
Probleem alleen is dat je juist WEL de sperriem er omheen moet doen zodat hij maar gedeeltelijk zijn mond kan openen. Zoals hij hem nu opent kan in de wedstrijd rind zich uiten als verzet het is misschien niet zo maar je hoeft maar een slechte jury te hebben.
Ik heb mijn neusriem dus altijd hoog zitten en strak niet te natuurlijk (stubben neusriem wel zacht) dit puur voor de druk op zijn neus die hij nodig heeft. Sperriem zit redelijk los met 2 vingers er tussen zodat hij maar een klein stuk open kan. Hij loopt hier het lekkerste en fijnste op.
Kan best zijn dat je paard eraan moet wennen dat kost tijd maar denk wel dat het beter is.