Pensionstalling in en om Doetinchem (Gelderland)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Pensionstalling in en om Doetinchem (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:58

Wij gaan dit jaar verhuizen. Waarschijnlijk naar Doetinchem en anders daar in de buurt. Dit gebeurt zodra we een huurhuis hebben gevonden, kan dus over een maand zijn, maar ook pas aan het einde van dit jaar..

Nu hebben we mijn paard aan huis staan, ideaal.. maar als we naar een 'normaal' huis gaan, moet mijn paard naar een pensionstalling. En aangezien ik de stalling ed zelf moet betalen, het liefst niet zo'n dure stalling.

Nu is mijn vraag, zijn er in en om Doetinchem pensionstallen/maneges? Weten jullie de kosten? Welke faciliteiten ze hebben?

Ik wil graag beginnen met rondkijken, vooral ook omdat ik niet precies weet wanneer we gaan verhuizen en dan toch wel een stal voor mn paard wil hebben!

Hopelijk hebben jullie enkele suggesties! Alvast bedankt!!

Achterom

Re: Pensionstalling in en om Doetinchem (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:59

Ik heb daar vroeger in de buurt gewoond..

Wat zijn je mogelijkheden? Hoe ver wil je eventueel je paard weg hebben?

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:06

Wat zoek je precies en wat wil je er max voor betalen?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 22:30

Wat ik graag zou willen:

-weidegang voor mijn paard
-goed te rijden buitenbak

Hoever van huis, tjah dat weet ik nog niet precies. Ik weet nog niet precies waar we komen te wonen.. Nu heb ik nog geen rijbewijs, volgens jaar hopelijk wel.. dus laten we zeggen een half uur rondom Doetinchem.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:55

Een tijdje terug stond er bij ons in de krant dat er nog een aantal stallen vrij waren op en stal vlakbij het montferland, aan het bos dus.
Maar helaas weet ik de naam niet meer, misschien dat je eens in die regio kunt gaan kijken?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:57

Je zou Rocamor kunnen vragen, die staat op een redelijk goedkope pensionstal in Westendorp. De paarden staan iedere dag in de wei, ze hebben een buitenbak waar niet altijd in te rijden is (heb ik begrepen).

Ik sta zelf op een stal in Silvolde, die een stukje duurder is. Wel iedere dag weidegang en een buiten- en binnenbak.

Succes met vinden van een huis.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:55

in braamt heb je wel stalling,weidegang,buitenbak,enz
ook kun je meteen door naar het bos
voor meer info pb naar furylover
of mail naar lizawallerbosch@12move.nl
(ik verzorg daar ook ponys)

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:36

Moet je anders ff het boekje Hippos Vademecum van iemand lenen. Daar kun je alle bedrijven in vinden die wat in de paarden hebben dus ook pensionstallen. Hier in Hengelo zit de Gomperd das een kwartiertje 20 min van Doetinchem rijden (met de auto) ik weet niet hoe het gaat met die nieuwe eigenaren maar toen ik er 10 jaar geleden les het was het niks zou je ff moeten langs gaan.
Waarschijnlijk heeft iemand dat boekje wel die bij een ponyclub of rijvereniging zit. Je kan anders ook ff kijken op www.hipposvademecum.com misschien kan je hem daar aanvragen?? succes!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 22:40

Bella_Donna schreef:
Moet je anders ff het boekje Hippos Vademecum van iemand lenen. Daar kun je alle bedrijven in vinden die wat in de paarden hebben dus ook pensionstallen. Hier in Hengelo zit de Gomperd das een kwartiertje 20 min van Doetinchem rijden (met de auto) ik weet niet hoe het gaat met die nieuwe eigenaren maar toen ik er 10 jaar geleden les het was het niks zou je ff moeten langs gaan.
Waarschijnlijk heeft iemand dat boekje wel die bij een ponyclub of rijvereniging zit. Je kan anders ook ff kijken op www.hipposvademecum.com misschien kan je hem daar aanvragen?? succes!

Hee dat is een goede tip! Heb ik nog niet aangedacht! Ik heb dat boekje zelf liggen (ergens). De Gompert ben ik al geweest, was behoorlijk prijzig.. all-inclusive althans.. maar goed.. bedankt!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:36

De Gompert is op zich wel goed Lachen
Waar je ook zou kunnen kijken is Stal Schennink in de Velswijk, of stal Seuters in Hengelo, maar van die laatste weet ik dat ze ook niet goedkoop zullen zijn.
In Doetinchem had je vroeger ook nog manege De Graafschap, ik weet niet hoe die nu heet, maar die ligt in een heel mooi bosgebied

Ook plaatsen als Hummelo, Keppel, Hengelo en Zelhem hebben mogelijkheden.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:01

Seuters zit 100 meter bij ons vandaan en het zijn echt aardige mensen!!! Als je daar terecht kunt want het is een handelstal en volgens mij hebben ze maar een paar paarden in pension het is er bijna altijd vol. Wij hebben er ook wel eens paarden gestalt en het is ons prima bevallen over de prijs weet ik niets helaas.