Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sosha schreef:Ik denk dat het wel een beetje van de situatie afhangt. Bijvoorbeeld als jouw paard bovenop die andere was gedoken waardoor het paard van schrik uitsloeg..... tsja, dan denk ik niet dat je verhaal kunt halen. Als het paard zonder duidelijke aanwijzing begon te slaan en je was ook niet voor dit paard gewaarschuwd, denk ik toch dat de eigenaar van het paard verantwoordelijk is voor de schade.
Ik denk dat getuigen in zo'n geval wel belangrijk zijn... als je er zelf bovenop zit, kun je zo'n situatie maar zelden overzien, het gaat vaak zo snel.
Yuma schreef:Nou als het goed is heb ik enig verstand van verzekeren en alhoewel ik het iets anders zou formuleren heeft supertje in essentie wel gelijk.
Op de eigenaar van het paard rust risico-aansprakelijkheid. Dat betekent dat je in beginsel enkel hoeft aan te tonen dat het gebeurd is. Dus iemand die gezien heeft hoe het is gebeurd is handig. Of de eigenaar van het paard dat jouw paard heeft geslagen, moet ongeveer dezelfde lezing van het gebeurde erop na houden.
Maar.... zeker doorzetten. grote kans van slagen dus