Hoeveel kost een paard/informatie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zzzzipper

Hoeveel kost een paard/informatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:03

Hoi
Ik ben een ondernemingsplan aan het maken voor een paardenmanege en pensionstalling.
Ik vroeg mij af of er misschien mensen zijn die zo'n plan al eens gemaakt hebben, voorbeeld hebben of info die ze willen delen.
Ik ben voor een groot paard op zo'n 600 euro per jaar uitgekomen!
Waar is veel vraag naar zodat ik dit misschien zou kunnen realiseren in mijn plan. Ik heb zelf al veel ideen maar hulp, finacieel inzicht of leuke ideen zijn allemaal welkom en je kan een PB sturen als je niet wilt dat iedereen het weet Nagelbijten / Gniffelen

JudithC

Re: Hoeveel kost een paard/informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:22

[quote="zzzzipper"]
quote]

Waaraan €600,-??? Ik snap 't niet helemaal.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:39

zzzzipper schreef:
Hoi
Ik ben een ondernemingsplan aan het maken voor een paardenmanege en pensionstalling.
Ik vroeg mij af of er misschien mensen zijn die zo'n plan al eens gemaakt hebben, voorbeeld hebben of info die ze willen delen.
Waar is veel vraag naar zodat ik dit misschien zou kunnen realiseren in mijn plan. Ik heb zelf al veel ideen maar hulp, finacieel inzicht of leuke ideen zijn allemaal welkom en je kan een PB sturen als je niet wilt dat iedereen het weet Nagelbijten / Gniffelen

Reken maar dat een sportpaard je zo'n 1000 euro per jaar kost en niet 600.. en daar zit de aanschaf van alle spullen nog niet bij in.. Clown
Bij ons in de buurt is er veel vraag naar een rijvereniging, die een laag tarief heeft voor wedstrijdruiters die geen gebruik maken van de lessen en accomodatie van de club. Misschien kan die manege zorgen dat ze daar een vereniging krijgen.. Rolleyes Weet niet of je er wat aan hebt, maar kan interessant zijn misschien!? Succes ermee!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:41

waarvoor die 600euro? ik snap t ook niet echt...ik ben voor de stalling 120euro per maand kwijt en daar komen dan ook nog de koten van het hooi en voer bij...en de tandart...veearts dus 600euro lijkt me wel een beetje weinig .

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:49

elmiran schreef:
waarvoor die 600euro? ik snap t ook niet echt...ik ben voor de stalling 120euro per maand kwijt en daar komen dan ook nog de koten van het hooi en voer bij...en de tandart...veearts dus 600euro lijkt me wel een beetje weinig .

Als je zelf de boxen hebt, misschien kun je het dan voor minder dan 120 euro doen.. maar dan heb je het nog niet eens over: wormspuiten, hoefsmid, electriciteit, water.. (en eventueel: startgeld wedstrijden, lidmaatschap rijvereniging en knhs, kosten startkaart/coupon, als wedstrijdruiter dan.. Knipoog )
Hoe heb je het berekend?

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:59

Lidmaatschap per vereniging is verschillend.
En je hebt ook nog incidentele uitgaven, stel dat je paard ziek wordt.
Vergeet ook niet dat je bij wedstrijden ook nog eens inschrijf geld moet betalen die soms wel 8 euro of meer is per proef.
Ik heb mijn paard verzekerd dus die kosten heb ik er ook nog bij.

Ik geef denk ik met de stalling erbij wel zo'n €2000,- per jaar uit voor mijn paard. En dat zijn dan niet de leuke en mooie spulletjes die ik voor d'r koop, maar alleen het onderhoud van m'n paard.
Ik betaal aan stalling €140,- incl. hele jaar door weidegang, onbeperkt stro, hooi, biks, m'n trailer staat ook binnen. De vrouw bij wie ik sta houd bijna niets over aan mijn stallingsgeld.

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 10:24

Haha!
Ik geloof dat ik een verwarrend berichtje heb geplaatst!
Ik ben ook veel geld aan mijn paard kwijt per maand, ik bedoelde eigenlijk als stalhouder hoeveel een paard je zou kosten, die niet van jou zijn.
Dus dan zou ik kijken naar, hooi, stro, voer, en wormenkuur.
Volgens mij betalen heel veel mensen teveel.
Ik wou een manege/pensionstal opzetten die voor iedere persoon die een paard wil stallen mogelijkheden biedt.
Als je paard in de les word gebruitk betaal je weinig, als je paard vol pension staat weer wat meer maar dan word het paard naar buitengedaan etc.
bokt.nl leek mij een goed marketing idee! Pling

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 10:26

[/quote]
Reken maar dat een sportpaard je zo'n 1000 euro per jaar kost en niet 600.. en daar zit de aanschaf van alle spullen nog niet bij in.. Clown
Bij ons in de buurt is er veel vraag naar een rijvereniging, die een laag tarief heeft voor wedstrijdruiters die geen gebruik maken van de lessen en accomodatie van de club. Misschien kan die manege zorgen dat ze daar een vereniging krijgen.. Rolleyes Weet niet of je er wat aan hebt, maar kan interessant zijn misschien!? Succes ermee![/quote]

Mmmm, daar zat ik ook al aan te denken om een ruitervereniging erbij te nemen, Maar ja, ik zit te kijken naar een stal in Zeeland!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:04

Je vergeet het gebouw en terrein volgens mij.
Die kosten moet je er ook uit krijgen

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 11:07

SharirBobby schreef:
Je vergeet het gebouw en terrein volgens mij.
Die kosten moet je er ook uit krijgen

ja dat weet ik
Maar dat heb ik allemaal, ik wou alles alleen even vergelijken en nadenken wat het gemiddelde is! Je kan natuurlijk niet uitgaan van 1 ding.

Dodger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:10

ik ben voor de stalling £300 per maand kwijt.Ik in de begroting opneem £500 elke maand voor paardkosten Dat omvat de dierenarts, de tandarts, de lessen en het knippen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:28

Toen ik bij een handelaar werkte (en dus eigen stallen geen pensionkosten) zit je op een paard inclusief bodembedekking, voer, bijkomende kosten en afschrijvindgen toch al snel op 100 tot 120 euro per maand dus zelfs ruim 1200 euro per jaar..

Ik vind het knap als je het red met 600 Euro

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:01

Ik denk ook dat 600 euro per maand te weinig is.Vergeet ook je water,energiekosten,afschrijving en verzekering niet!Verder je mestafvoer,je vergunningen,en je OZB belasting.Je overige personeelskosten,je rente van je lening en zo zijn er wel meer dingen.Als je meer wilt weten mag je Pben!Ik ben er ook mee begonnen,maar het is heel moeilijk reealiseerbaar.

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:39

maar dat zit allemaal niet bij dat bedrag inbegrepen. Ik zat te kijken naar een paard in een stal met alleen hooi, stro, voer kosten.
De elektra etc komt allemaal bij geteld bij de vaste laste van de manege.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:47

En wat dacht je van de hoefsmid, wormenspuiten, evt. dierenartskosten?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:56

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:59

wij hebben hier eens een berekening gedaan,wat een pensionpaard ons per maand kost.

dat is gemiddeld 80 a 90 euro per maand,daar zit niet bij water,personeel afschrijving kosten en huur van het bedrijf.

dus PUUR gezien kosten,biks,kuil,stro.

wij kopen groot in,en zorgen wel dat de paarden niets tekort komen,als je gaat bezuiningen op voer ,stro en kuil enz,kom je lager uit,maar vind ik niet eerlijk ten opzichte van het paard