Zouden jullie gaan kijken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Zouden jullie gaan kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 19:37

Gisteren ben ik dus naar een look a like van toeter wezen kijken, maar dan een merrie.
Ze leek er echt als 2 druppels water op.
We hebben haar niet gekocht omdat haar achterbenen enorm in een X stand stonden (heb jammer genoeg geen foto's van haar benen)

Vandaag was ik dus weer op marktplaats wezen kijken en heb ik 2 hele leuke en niet zulke dure hengstjes gevonden.
Ze hebben appaloosa papier, zijn gechipt, ingeent, ontwormd.
Ik ben nu een beetje over en weer aan het mailen met de eigenaar.
De prijs van een hengstje viel wel mee (199euro), maar dan heb ik er wel 1 met papieren en chip (wat de toeter look a like niet had)
Stom misschien, maar ik heb eerst gevraagd of, als ik er 1 koop, hij tegen meerprijs bij hun gecastreerd kon worden.
Omdat ik niet hetzelfde wil meemaken als wat er met toeter is gebeurd (wat waarschijnlijk niet meer gebeurd, maar ik heb er toch angst voor)

De vrouw van die meneer waarmee ik gemaild heb is dierenarts op de paardenafdeling en assisteren en castreren is bijna dagelijks voor haar, dus zij zou hem kunnen castreren en de nazorg kan bij hun gedaan worden.

Het enigste is hun woonplaats.......want ze wonen in groningen.
Aan de ene kant heb ik zoiets van, als ik echt zo eentje wil als maatje voor Ivy dan ga ik gewoon kijken en als het wat is dan is het was.
Maar aan de andere kant.....Is het wel erg ver weg.

Nou vroeg ik me af of jullie het er voor over zouden hebben.
Helemaal naar groningen rijden voor een NAS Hengstje (die gecastreerd word) als gezelschapspony voor je geregistreerde NAS merrie......

Wat zouden jullie doen?

Hier een foto van alletwee de hengstje
Op de 1ste foto: deze is al gereserveerd.
die mensen komen zaterdag kijken. Hij word ongeveer 90cm hoog.
Ouders zijn stamboek NAS

Op de 2e foto:
Moeder appaloosa, vader Appaloosaxargentijns minipaardje

Afbeelding
Afbeelding

mariska32

Re: Zouden jullie gaan kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:56

als je er verliefd op bent wat is dan een middagje auto rijden?
dat ben je volgende week wel weer vergeten.
als je hem/haar echt leuk vind[je weet wel,die klik] moet je er voor gaan meid.
en die andere; die lijkt op jouw toeter maar die is het niet.
ik denk dat je jezelf het alleen maar moeilijker maakt met een ''lookalike''
succes Cool

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:59

Ik heb die eerste advertentie ook gezien!(foto1)
Ik vond dat echt een schatje! Ik zou gewoon lekker gaan kijken of het wat is, hij ziet er iig erg lief uit. Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:59

Ik zou wel gaan kijken, als je het echt graag wil, anders hou je altijd spijt Lachen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:19

Ik heb net weer een e-mailtje gehad van de eigenaar van het hengstje.
Hij vind het niet erg als ik kom kijken enzo, maar hij zegt dat het verstandig is om te komen kijken voor hij weg is.
Ik wil echt dolgraag gaan kijken en zou dan vrijdag met mijn moeder met de trein gaan.
Alleen als we hem dan willen kopen is het vervoer een groot probleem, want mijn vader wil niet meerijden! Boos!
Ik snap hem niet, want vorige keer had ik er 1 in limburg gezien en dat vond ie niet zo erg, maar 1 in groningen wel.
Hoe moet ik dit nou weer gaan doen?
want ik vind het bruine hengstje echt heel erg leuk en wil super graag bij hem gaan kijken, maar mijn vader is de grote dwarsligger!
Wat moet ik nou?

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:21

Gewoon gaan kijken. Zooo gigantisch lang rijden is het nou ook weer niet. Je moet maar denken: er zijn ook mensen die een paardje in Amerika gaan halen Lachen. En als je er verliefd op wordt.... Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:24

Ik wil ook best gaan kijken, maar hoe krijg ik hem thuis als ik hem zou kopen?
want mijn vader wil dus niet meerijden.
En het is een uurtje of 2 rijden en dan nog met trailer, dus misschien wel 3 uur.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:25

een oproep op bokt plaatsen of zo? Haha!
er zijn denk ik wel mensen die toch op wedstrijd moeten of iets!
zal vast wel lukken Knipoog

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:27

Zeg maar tegen je vader dat hij beter naar Groningen kan rijden dan naar Limburg.. Haha! Er gaat maar 1 weg richting het noorden, en als je een beetje goed tijdstip uitzoekt, heb je helemaal geen files!

Ik wil ook wel voor je gaan kijken, maar ik denk niet dat dat veel nut voor jou heeft. Foto's kun je genoeg van hem krijgen. En verstand heb ik er verder ook niet van... Ach gut

Ik zou toch je vader maar eens vragen, en anders misschien een ander zoeken die wel met jou naar Groningen wil rijden... Ja

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:29

Hou oud is hij? Shetlanders zijn over het algemeen geen opgefokte zenuwenpeesjes dus de reis zou toch geen probleem moeten zijn.
Maar je hebt zelf geen rijbewijs? Zouden die mensen hem niet willen brengen? Weten ze meteen waar hij terecht komt. Je kan het natuurlijk altijd vragen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:35

Nee ik heb helaas zelf geen rijbewijs.
De reis zelf zal op zich ook niet zo'n probleem worden, maar ja het is mijn vader.
En het gaan kijken naar de pony is geen probleem, maar stel dat we de pony willen kopen.
Dan is het probleem hem thuis te krijgen.
En omdat we nu geen vervoer hebben voor als we hem we hem eventueel willen kopen, begint mijn moeder ook al meer te twijfelen of we moeten gaan kijken.
Ik zei ook al, ik vind wel iemand die hem thuisbrengt, of met me meerijd.
Ouders... Boos!
Mijn moeder zei de hele tijd waarom kijk je niet naar een hengstje? Dat wilde ik niet omdat ie dan gecastreerd moest worden.
Nou heb ik eindelijk een hengstje gevonden is het weer niet goed.
Maar mijn moeder is net zo gek als ik, die wil ook wel gaan kijken.

OHHHHH Ik kan me echt zo boos en verdrietig maken hierover.
Ik had vanavond die man willen bellen en vrijdag gaan kijken.
Dat gaat nu dus waarschijnlijk niet door Huilen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:40

Kunnen die mensen hem niet brengen??

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:42

ga nu maar kijken.
plaats een oproep hier en voormijn part ook op marktplaats.
overleg dan nog met de verkoper,en wie weet bedenkt je vader zich nog als jij en je moeder helemaal happy thuis komen vrijdag.
niet geschoten is ook mis

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:45

Dat heb ik al gevraagd, maar ik geloof niet dat ze dat kunnen/willen.
Niet dat ze hem niet kwijt willen ofzo.
Ze zeiden: Voor deze basis prijs kunnen wij echt geen kosten exstra maken om hem te brengen,dus graag zelf halen.
Dus ik durf nu eigenlijk niet te vragen of ze hem misschien toch wel willen brengen.
En wie zou er nu bereid zijn om even vanuit utrecht mee te rijden naar groningen om een pony op te halen?
Niemand toch? of denken jullie van wel?

Ik weet ook niet of mijn moeder er blij mee is als iemand anders hem ophaalt (terwijl wij gewoon meegaan)

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:47

ik weet niet hoeveel geld je ervoor uit wilt geven maar als je een oproepje plaats zullen er naar mijn idee wel mensen zijn die willen rijden voor een bepaald bedrag. En je kan natuurlijk altijd de verkopers vragen tegen meerprijs om hem te brengen. Ik zou ze iig bellen om het te vragen, want om om die reden niet te gaan kijken zou misschien zonde zijn.
succes! Lachen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:51

Ik weet ook niet hoeveel geld ik er aan uit zou willen geven.
De pony kost 199 euro
+ de castratie die daar gebeurt +/- 130/140 euro
Dus 199 + 140 = 340
Dan nog vervoer erbij, ik weet niet wat je daarvoor moet rekenen, maar dan word het toch weer een pony die tegen de 400euro aan ligt.

Is er hier niet iemand die mij vrijwillig wil helpen?? Knipoog

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:59

Zou je intotaal 400euro of meer over hebben voor een hengstveulen??

Ik persoonlijk niet.. Dan kijk ik nog wel even verder en zeker als ik tegen zoveel problemen aan zou lopen.. Er zijn zat andere veulens/jaarlingen enz.. Het word ook weer voorjaar, dus er komt meer op de markt..

Kijken kan je natuurlijk altijd doen.. Kijken staat vrij en is altijd leuk!! Haha!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 22:26

Ik heb net een site gevonden van mensen die aan mini paarden transport doen.
Dat zou dus ideaal zijn.
Laat ik het aan mijn moeder zien..........Nou je raadt het al.....
Dat wil ze dus niet, terwijl ze het paardje net zo leuk vind als ik.
Heb ook nog maar een mailtje naar die meneer gestuurd en alles een beetje uitgelegd.
Niet gevraagd van, kunt u hem toch niet thuisbrengen?
Gewoon uitgelegd wat er aan de hand is en dat ik wel dolgraag wil kijken, maar geen vervoer heb voor als ik hem zou willen kopen.
Als hij dan uit zich zelf zegt, nou vooruit dan breng ik hem wel dan vind ik het heel erg leuk.
En als hij zegt, ja dat is wel vervelend en een beetje een praatje maakt maar niet zegt van dan breng ik hem wel.
Dan denk ik dat ik toch maar weer op zoek moet naar een andere pony......Waar ik dan dus ontzettend van baal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 07:15

Ik ben vóórdat ik Spike heb gekocht nog een keer samen naar Utrecht gegaan om daar naar een pony te kijken, niks geworden want de doorgegeven stokmaat bleek gewoon niet te kloppen met hoe groot de pony was (pony was 'ineens' 15 cm kleiner). Daarna zijn we nog naar Bladel gereden om een marathonwagen te bekijken, en dat is ook niets geworden. Ik heb het er best voor over om daar heen te gaan en te kijken, mijn ouders ook. Dus ik zou het gewoon doen Lachen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 08:46

Zoals ik al in het topic zeg IK heb het er wel voor over.
Wat maakt mij het nou uit dat ik 2,5uur in de auto moet zitten en dan misschien wel met lege handen thuis kom?
Nou ja, als ik ga kijken en het is wat dan kom ik zeker niet met lege handen thuis, maar met een NAS ruintje (want tegen die tijd is hij geruind)
Alleen mijn ouders hebben het er niet voor over....

Mijn moeder zegt dan moet dat beestje zolang in de trailer.
Ik zeg daar kan hij best tegen, onderweg een keer eruit halen ofzo, of een keer water en eten geven.
Dan redt hij het best.
Ik zeg is dat het probleem dan? het beestje?
Nee dat was het probleem niet, maar mijn vader Clown

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 08:57

een flinke ladig hooi voor zijn snufferd en onderweg laten drinken en je hebt er geen omkijken naar tijdens de reis! Wij hebben het ook gedaan, van Groningen naar Zevenaar toe. Rustig aan gereden (binnendoor, in de vogelpesttijd.... de omgeving was net vrij gegeven). Ik heb meneer niet horen klagen.

Alleen ben ik het wel een beetje met Liesjuh eens, heb je die 400 er voor over? En als je het er voor over hebt, bied die mensen aan een volle tank te betalen. Dan zullen ze denk ik vrij mild reageren!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 09:19

Annechien schreef:
een flinke ladig hooi voor zijn snufferd en onderweg laten drinken en je hebt er geen omkijken naar tijdens de reis! Wij hebben het ook gedaan, van Groningen naar Zevenaar toe. Rustig aan gereden (binnendoor, in de vogelpesttijd.... de omgeving was net vrij gegeven). Ik heb meneer niet horen klagen.

Alleen ben ik het wel een beetje met Liesjuh eens, heb je die 400 er voor over? En als je het er voor over hebt, bied die mensen aan een volle tank te betalen. Dan zullen ze denk ik vrij mild reageren!

Wat kost een beetje normale volle tank tegenwoordig?
Haha, dan kan ik uitrekenen wat ik ongeveer moet rekenen.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:44

lekker gaan kijken.

Ik heb dat ook gedaan, en had ook nog niet bedacht hoe ik het zou gaan doen als ik hem ging kopen. Nu heb ik het een en ander afgesproken met de mensen waar ik het paard van koop. Uiteindelijk is er overal wel een oplossing voor. Ik heb ook vervoer gevonden.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:46

Een volle tank benzine kost ong 50 euries. Je ponytje kan echt wel tegen een reis vanuit groningen. Mijn paardje komt uit Zweden en ze heeft het ook overleefd!
Ken je niet iemand met een trailer die het voor je wilt doen tegen benzineprijs. Iemand die uit't paardenwereldje komt? Anders toch vragen aan je moeder om jevader over te halen, niet?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:50

50-60 euri, ligt er aan wat voor een auto dat ze hebben en hoe zuinig hij is. Gelukkig worden de auto's steeds zuiniger (weet dan niet hoe het met een trailer zit, of ze dan ook nog zuinig zijn)