Vandaag een nieuwe deken gekocht voor Wietje.
Maar nu: er zitten twee bilriemen aan... En helaas niet van het type dat je er makkelijk af kunt halen om er ooit weer eens om te doen... Nee, dan zou ik ze er af moeten slopen en dat zou voorgoed zijn.
Opzich heb ik die dingen niet nodig, maar vind het niet slim om overhaaste beslissingen te nemen. En mischien wel handig als ze gaat wennen aan dingen tussen haar benen?
Maar hoe kan ik haar hier hetbeste aan laten wennen? Zie even een paard voor je dat nog steeds af en toe uit het niets in paniek raakt van de achtersingel, en een aantal minuten even helemaal door het lint gaat en mo zich heen trapt...
Buiksingels hebben we in het begin met de bezem onder haar door gehaald en gedaan, vanwege eventuele paniek, maar die bezem methode gaat niet op bij die bilriemen.
Moet ik die dingen gewoon vastklikken, op hoop van zegen dat ik niet wordt geraakt, snel genoeg kan wegkomen en het beest vervolgens te laten uitrazen? Probleem dan wel, dat ik ze niet rustig op goede maat kan maken... En dat uitrazen, kan ik haar dan beter in de stal gooien en dan hopen dat ze niet keihard tegen de muur slaat? Of liever in de bak, of aan de hand laten uitrazen (ze is redelijk goed bij je te houden, ondanks eventuele panieksituaties). Een andere manier om haar er aan laten wennen? Of gewoon ze eraf slopen?