los ijzer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keramiekje

los ijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 18:14

ik wist anders niet waar ik dit neer moest zetten dus zet ik het maar hier neer Haha!
maar dus wat mijn vraag is.....
ik wou vandaag mijn bijrijdpaard gaan longeren. maar toen ik naar de poetsplaats liep met haar hoorde ik dat er een ijzer los zat. een hoefsmid was er ook bezig met een paard. en die zei dat ik haar nu niet meer moest laten lopen dat dat kei slecht was. maarja mij hebben ze gezegt op de manege dat ik haar gewoon kan laten lopen. ik denk er ook wel zo over ik heb ook een keer een wedstrijd gereden haar terwijl ze haar ijzer kwijt was. (is er toen met opzet onderuit gehaalt omdat hij scheef zat. en ze dus half op het ijzer liep (ook op het lipje aan het ijzer)) maar is het dan werkelijk zo slecht om je paard zonder ijzer te laten lopen of met een ijzer (wat trouwens maar een super klein beetje los zat) dat los zit??? want nu weet ik het ook niet meer!

Abiola

Re: los ijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:19

Ik zou het persoonlijk niet doen. Kun je de ijzers er niet onderuit halen (of de smid, natuurlijk)? Wat zegt de eigenaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:22

Aub niet rijden of wat ook met los ijzer, maar meteen de smid bellen.
je zult niet de eerste zijn die grote problemen krijgt met paarden die struikelen omdat het ijzers ineens half verschuift en ze er zo optrappen.

dan kunnen ze het er nog beter onderuit halen om gevaarlijke dingen te voorkomen.
Rijden gaat dan ook voor geen meter, net als bij jezelf als je loopt met 1 schoen aan Lachen

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 18:31

nee het ijzer kan er niet onderuit gehaalt worden. want het zit nog vast dus wij krijgen het er niet onderuit. en de hoefsmid die er toen was wou het ijzer er ook niet onderuit halen. ik heb de eigenaar vorrige week laten weten dat het paard opnieuw beslagen moest worden. maar hij regelt dat allemaal niet!!! ik kan daar niks aan doen. het zal waarschijnlijk nog best 2 weken of langer kunnen duren voor de smid komt. wat moet ik dan doen??? ik heb zondag een wedstrijd op de manege met haar. nu maar afzeggen??? en de rest laten stikken omdat ze een hoefijzer kwijt is??? we rijden met zijn 6e een proefje en we hebben eigenlijk al te weinig mensen. maar dan zou ik dus tot de hoefsmid is geweest het paard maar op stal laten staan?? word ze echt gezelliger van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:39

jammer dat je een eigenaar hebt die er niets aan doet en zo laks is.
paard buiten zetten zou ik nog doen dat is dan voor risico van de eigenaar als er wat gebeurt.
Maar rijden zou ik niet doen, want dan heb jij het dadelijk gedaan als het mis gaat.

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:02

tjah maar dan krijgt het paard dus geen beweging (ze heeft al 3 dagen stil gestaan) want in de wei loopt ze toch niet. dat wil dus zeggen als de hoefsmid eindelijk is geweest heeft ze energie voor 10.