Hoefschoenen, vooral Marquis gebruikers gevraagd !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Hoefschoenen, vooral Marquis gebruikers gevraagd !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 14:47

Ik weet dat er hier al veel over geschreven is, maar doordat de zoekmachine niet meer werkt, stel ik toch maar even mijn vragen.

Ik heb voor Guinness nu de Dallmer hoefschoenen 1 jaar in gebruik, maar ze zijn sinds gisteren echt doorgesleten, dus ik moet wat nieuws.
Nu heb ik wel vaker naar de Marquis schoenen gekeken.

Hoe zijn de ervaringen qua verliezen van deze schoenen, moet je ze echt strak oppompen of valt dat wel mee ?
Zou het mogelijk zijn op de neus van deze schoenen een stalen plaatje te zetten ? Guinness wikkelt haar voorhoeven extreem af, waardoor die voorzijden vooral mega snel slijten (dat was ook het probleem bij de Dallmers, als ik besluit toch weer voor de Dallmers te gaan, moet ik er echt zo'n plaatje voorop hebben)
Ik had ergens iets gehoord (hier op bokt ?) over zachtere luchtkamers om de ballen te beschermen, zijn die intussen op de markt ?

Morrie

Re: Hoefschoenen, vooral Marquis gebruikers gevraagd !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:54

ik heb 4 Marquis schoenen voor Morrie, waarbij in de voorschoenen de neopreen (dus zachtere) luchtkamers zitten.

Je moet ze inderdaad strak oppompen, in het begin durfde ik dat niet met als gevolg dat ik na een ritje uren liep te zoeken naar de schoenen, ik heb er met een witte stift mijn gsm nummer op geschreven van ellende...... *tip* mensen weten niet wat het voor ding is en wat ze ermee moeten als ze er eentje vinden en zo zijn ze weer snel terug bij verliezen.

Een metalen plaatje zou je er wel op kunnen zetten denk ik.

Alle onderdelen van de schoen kan je apart vervangen, dus als de zool versleten is of de skibinding, kan je dat gewoon apart vervangen, dat is wel handig.

Ik ben erg onhandig (wat motorisch ontspoord) en het aan- en uittrekken van de schoenen is in mijn geval een ellende, het oppompen ook, ik krijg de goede slag niet te pakken, een ander doet het zo, fluitje van een cent, maar bij mij lopen ze altijd weer leeg......

Ik ga ze alleen nog maar gebruiken als Morrie weer voor de wagen gaat, ooit..... met rijden blijf ik wel in de berm en ik beperk het rijden wel tot een 1 of 2 x per week.......want ik ben uren zoet met die schoenen aan- en uittrekken en vergeet het schoonnmaken daarna niet en zoveel tijd heb ik door de week niet!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:40

Hoi,

Heb ook Dallmers , die ik niet meer gebruik. Heb ze voor nood of een trektocht.

Mag ik je vragen WAAR precies hij door is?
Bedoel je de zool, het "hoefijzer"??

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 17:26

Ben op zich heel tevreden hoor over de Dallmers. Alleen is het erg jammer dat de zolen niet vervangen kunnen worden, zoals dat bij de Marquis wel kan. De schoenen zien er op zich nog tiptop uit (maak ze braaf schoon na het rijden), behalve dus de voorste punt van de zool, vanaf gisteren zit er dus echt een gat in Verdrietig Dat komt omdat Guinness dus extreem afwikkelt (ze loopt zeg maar een beetje op haar tenen), vandaar dat ik onder mijn volgende schoenen in elk geval zo'n stalen plaatje willen hebben. Zeker als onderdelen dan te vervangen zijn, weet ik zeker dat ik veel langer zou kunnen doen met 1 paar schoenen dan 1 schamel jaartje...

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:28

Wij hebben ze voor maus gehad, maar uit pure ellende zijn we weer teruggegaan naar ijzers. Het aan en uittrekken duurde lang, de luchtkamers moeten idd erg hard opgepompt worden.

Wij hebben het een jaar geprobeerd en kunnen maar een conclusie trekken: NOOIT MEER!!!! Op het laatst liepen de luchtkamers steeds leeg, omdat er een of ander moertje niet goed zat. Maar ja... heb je zin om dat risico steeds weer te nemen?

Je zit op het laatst echt als een idioot op je paard, bang om die krengen te verliezen. Ellende en nog meer ellende.

Overweeg het goed... ze zijn namelijk behalve vreselijk vervelend, ook nog eens vreselijk duur!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:31

Siggy schreef:
Ben op zich heel tevreden hoor over de Dallmers. Alleen is het erg jammer dat de zolen niet vervangen kunnen worden, zoals dat bij de Marquis wel kan. De schoenen zien er op zich nog tiptop uit (maak ze braaf schoon na het rijden), behalve dus de voorste punt van de zool, vanaf gisteren zit er dus echt een gat in Verdrietig Dat komt omdat Guinness dus extreem afwikkelt (ze loopt zeg maar een beetje op haar tenen), vandaar dat ik onder mijn volgende schoenen in elk geval zo'n stalen plaatje willen hebben. Zeker als onderdelen dan te vervangen zijn, weet ik zeker dat ik veel langer zou kunnen doen met 1 paar schoenen dan 1 schamel jaartje...

Hoe staat het maar haar hielen?? Als ze laag op de hielen staat , vermoed ik dat het extreme afwikkelen ook minder wordt. Ze zal dan in ieder geval niet op haar tenen lopen!

Mijn Dallmers heb ik al ruim 4 jaar!
Maar eerlijk toegeven: alleen het eerste jaar intensief gebruikt en zomers voor het aangespannen werk.

Zo´n plaatje waar jij het over hebt, moet volgens mij makkelijk aan te brengen zijn in de Dallmer.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:34

Ik had een keer ergens gezien/gelezen dat iemand gewoon bij de schoenmaker een nieuwe zool onder de hoefschoenen had laten zetten. Weet niet of het in dit geval kan maar het is een idee.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:36

Ik heb Old Mac's ipv Marquis. Ze bevallen me prima. Gaan heel makkelijk aan en uit. Mijn paard heeft er nooit aan hoeven wennen en heeft nog nooit plekjes oid gehad. Wegen bijna niks. Ik ben er heel tevreden mee!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:14

Citaat:
omdat er een of ander moertje niet goed zat.

er zitten 2 schroefjes bij het ventiel, die moet je goed aandraaien, ik heb er een druppeltje locktite (als je dat zo schrijft) tussen gedaan, dan gaan ze nooit meer los!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:28

Nog meer mensen met ervaringen ???
Vooral in hoe de Marquisen blijven zitten ben ik geinteresseerd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:36

Siggy schreef:
Nog meer mensen met ervaringen ???
Vooral in hoe de Marquisen blijven zitten ben ik geinteresseerd.

als je ze goed oppompt, blijven ze prima zitten, maar je moet ze goed inlopen, dat staat niet op de site.... beginnen met 10 minuten en dan met 5 minuten per dag opvoeren, de hoefballen moeten even uitharden.

Bij Morries voorschoenen moesten de luchtkamers een cm hoger gezet worden, dat heeft mijn bekapper gedaan anders kwamen ze niet in de kootholtes, dat was ook de reden dat ik de schoenen verloor......