winterdeken voor niet geschoren ponys

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

winterdeken voor niet geschoren ponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 14:17

Hoi

Mijn pony wordt in de winter nooit geschoren. Krijgt dus ook geen deken op.
Maar dan heb ik een vraagje voor diegene die een niet geschoren pony/paard hebben...
Hebben jullie een winterdeken thuis liggen?? Want je hebt er eigenlijk geen nodig als je je pony altijd met wintervacht laat staan..
Ik heb er 1 maar die ligt ook maar wat te liggen.. Rolleyes

Groetjes

Seventje

Re: winterdeken voor niet geschoren ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:31

Hoi hoi,

Mijn paard word ook nooit geschoren in de winter maar toch heeft ze een deken aan. Ze heeft niet een super dikke vacht en ze krijgt gauw last van haar rug door kou en regen. Het is niet een super dikke deken maar 100 grams en waterdicht maar toch merk ik het verschil aan haar. Ze krijgt geen kwalen zoals: rug weg drukken, last van blaas en nieren en hoesten. Ze is veel blijer nu met deken dan zonder deken. Dus voor mijn paard is het wel een uitkomst. Knipoog

TheSam

Re: winterdeken voor niet geschoren ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:27

Hai,

mijn paard is ook niet geschoren en heeft aan het begin van de 'winter' en aan het einde van de 'winter' een ongevoerde waterdichte regendeken op en als het wat kouder wordt krijgt ze een 200 grams deken op. Ik ga niet dikker want dan heeft ze het veel te warm... 200 grams met de kou is goed genoeg voor mijn Sam. Haha!