schuivend zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vlover

schuivend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 11:46

Heyz,

Ik heb een probleem:
Het zadel van mijn Fjord schuift naar de zijkant als ik opstap of een beetje naar links/rechts hang.
De singel zit goed vast en volgens de meeste mensen ligt het zadel goed.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Verward

Chrissetje

Re: schuivend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:52

mss is je zadel te klein (of te groot)

mss even iemand die er iets vanaf weet eens laten kijken...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:18

Vlover schreef:
Heyz,

Ik heb een probleem:
Het zadel van mijn Fjord schuift naar de zijkant als ik opstap of een beetje naar links/rechts hang.
De singel zit goed vast en volgens de meeste mensen ligt het zadel goed.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Verward

Als ik opstap dan wil het zadel indd ook wel een beetje schuiven.. Zadel is gewoon niet goed aangesingeld dan omdat het paard de buik uitzet.. Als je in het zadel zit kan je dan nog aansingelen? Als er niet genoeg gaatjes in de singelstoten zitten dan moet je er een paar bijmaken.
Of je hebt een te grote singel, dat kan natuurlijk ook Clown

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:41

Ik heb het ook wel eens bij mijn fjord. Terwijl goed is aangesingeld en het zadel super past. Het komt waarschijndelijk doordat ze een plate rug hebben, er zit geen schoft die het zadel tegenhoud bij het opstappen. Ik laat meestal even iemand hangen aan de zijkant. Maar ik kan het ook wel alleen, alleen dan moet ik als ik er opzit even naar rechts leunen. Of je moet gewoon opstappen met een stoel.
Er is volgens mij niet veel aan te doen.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:46

Fjorden hebben vaak een vrij ronde rug, waardoor een zadel al snel kan schuiven. Als het alleen maar tijdens het opstappen is, en het zadel verder stil ligt en goed past (dit is wel heel belangrijk, dus ik zou er wel even iemand naar laten kijken die er écht verstand van heeft) kun je er verder niet zoveel aan doen. Snel en vloeiend opstappen, en evt iemand anders even aan de andere beugel laten hangen.