bang voor deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

bang voor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:13

hallo,

mijn paard doet erg paniekerig als ik aankom om de deken weer op te doen. ze kijkt bang uit haar ogen en gaat naar de deken happen en slaan

hoe kan ik ervoor zorgen dat ze dit minder gaat doen??

NWDynamite

Re: bang voor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:17

Probeer haar er Opnieuw aan te laten wennen, kom rustig aan met de deken en leg hem dan een paar meter naast haar neer (als dat kan) als ze er dan een beetje vrede mee heeft pak ej hem weer op en probeer je met de deken naar haar toe te lopen. als ze dan iets doet leg je hem weer naast haar neer etc etc etc... raak haar hele lichaam even aan en leg dan de deken er heel zachtjes op (als het lukt :haha:)
dan geef je haar een beloning als de deken erop ligt... (vraag anders even wat hulp van een ander erbij dat is altijd makkelijker)
groeten

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:18

Ik heb dit ook met 1 van mijn verzorgshets gehad! Ja Eerst gewoon eens vastgezet buiten en de deken erlangs gelegt. Op het begin was het zo erg dat ze dat zelfs vreselijk eng vond! Zo enkele keren gedaan met voer erbij. Toen de deken zeg maar opgerolt, en langs haar hele lichaam gewreven bij wijze van kennismaking Verward Dat enkele keren gedaan, en ze vond de deken zo al niet eng meer! Maar opleggen en mee rondlopen, ho maar! Dus toen eens heel rustig erop gelegt, lekkers gegeven, deken erafgehaalt! En zo altijd ietsje langer, en op een gegeven moment kon ze een halve dag met deken opstaan vond ze niet erg! En toen eens een uurtje ermee in de weide laten lopen. En nu is het juist zij wat het minste bang heeft voor dekens! Ja Je moet alleen gedult hebben... Ik kan natuurlijk niet zeggen of dat bij jou paard helpt ...

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:25

Ik heb dit ook gehad bij Annebel. Ik had een winterdeken die nogal 'kraakte'. Als ze dat dus hoorde werd ze ook bang, dus als ze door de staldeur naar binnen ging en de deken raakte de deur aan schoot ze naar binnen omdat haar deken geluid maakte. Ik heb de deken toch gewoon weer omgedaan, heel rustig en haar beloond als ze braaf was. Gaat nu goed en kan nu zo een deken overhaar heen gooien.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:31

De deken heel klein oprollen.( buiten de stal uiteraard.) Van de achterkant naar de voorkant.
Dan leg je hem als een singel over het paard en laat het even liggen.
Wrijf je paard tegelijk flink over de rug en rol de deken langzaam af.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:42

Anders kun je ook eens proberen de deken in de bak ofzo te leggen en dan met het paard erlangslopen en laten kijken en snuffelen.
Dan steeds dichterbij tot hij er uit zichzelf naar toe gaat.
Daarna de deken in je handen houden en naar laten kijken en snuffelen tot je hem ermee kan aanraken.
Hierna kun je proberen de deken er opgerold op te leggen en rustig af te rollen.
Veel succes!