normale prijs, normaal paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieselot

normale prijs, normaal paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 19:38

ik heb een vraagje, wat vinden jullie een normale prijs, voor het gemiddelde sportpaard?
ongeveer dan he, want het hangt ook van zoveel af:)
stel dat het een gewoon paard is voor de sport(dressuur), niet te oud niet te jong, wel al wedstrijdervaring minstens L...

lin1da

Re: normale prijs, normaal paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:43

dat ligt aan zoveel dingen daar kan ik niet een bedrag voor noemen. je kan het wel een beetje rond kijken en dan eindelijk een gemiddelde antwoordt er op maken.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:04

tja dat verschilt wel degelijk hoor,
moet je maar eens op marktplaats kijken, daar kun je wel redelijk een gemiddelde berekenen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:06

Sportpaarden viarieren in prijsklasse nogal snel. Het ligt ook veel aan de papieren, echt een prijsklasse kan ik je niet gegeven. maar zal wel rond de 3200 zijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:18

Tja, wat vind JIJ een gewoon paard.

Een sympathiek recreatie/basissportpaard moet te vinden zijn voor 3.500 tot 5.000 euro. Wil je een pony-paardachtige kan het een stuk goedkoper. Rijpaarden van 1.60m. zijn in verhouding relatief goedkoper. Ben je bereid genoegen te nemen met een paard met een 'drietje' kan je voor 2.000-2.500 euro hele leuke paarden vinden.
Onder de 2.000 gaat het heel moeilijk worden, maar ook dat is niet onmogelijk. Maar besef: paarden met een leuk bekkie, een aardig kleurtje en een beetje netjes lopen zijn duurder dan minder mooie stampertjes Knipoog

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:47

hangt ervan af wat je sportpaard allemaal moet kunnen en welke leeftijd het heeft enzo...

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:55

hoe groot wil je hem ongeveer?

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 15:24

rond de 1.65 ofzo... en ja ik besef ook dat het heel moeilijk is een prijs erop te plakken, kon het zelf nl niet Cool
het is eigenlijk niet voor mij dat ik het wou wete, ofja nu begon ik er ook wel over na te denken, maar een meisje dat ik ken wil haar eerste paardje kopen en vroeg rond welke prijs het zou zijn..
bedankt voor jullie reacties Lachen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:41

Heb toch wel gemerkt dat de betere paarden (met keuring enz) toch wel boven de 5000 euro moet kijken. Ik kijk dan niet particulier maar meer bij handelaren die hebben toch vaak de beter paarden en meer keuze.

De hoogte en type paard maakt niet uit voor die prijs ze zijn er allemaal. Ene zal net iets duurder zijn om die bv beter beweegt enz...
Ook de papieren zeggen een hoop. Maar voor tussen de 5 en 7.5 kan je een paard van 1.60 kopen maar ook bv 1.70 met goed of redelijk papier.

Hollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:56

sja..dat van die prijsen vat ik allemala niet meer.
Ik heb een paard tekoop staan voor een kenis een goed kwpn paard van 1,65 super te rijden zit een goeie rem en gas op en heeft confortabele gangen.
Enige probleem is dat we niet weten hoe oud ze is wij schatten haar tussen de 15 en 16 jaar. wij hebben haar te koop voor 1350 (das toch niks) ze staad te koop voor zo weinig omdat ze snel weg moet.
En nog is ze niet weg.
Nou dan snap ik niet dat die mensen er allemaal zoveel voor kunnen krijgen.
Het is dat ik een ander soort paart zoek anders was zei het zeker geweest.
Ze namelijk nog een knap paardje om te zien ook.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:17

€ 5000? Wow!
Dat is Fl. 11.000,-

Voor een basispaard (en elk paard kan worden gereden in de L, dus het is gewoon een basispaard) hoef je als je een beetje zoekt en je niet door fantasieprijzen van slag laat brengen echt niet meer dan € 3.000,- tot € 3.500,- neer te leggen, zeker niet nu het economisch wat minder gaat.

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:46

@ hollander: nee dat is echt niet duur! alleen jammer dat je de leeftijd niet weet, anders was ik ook wel geinteresseerd.. maar heb je mss foto's van hem? mss dat het voor dat meisje niet uitmaakt, en heeft ze er ineens een leuk paardje voor niet te veel geld bij...

ik vind wel dat sommige soms echt overdrijven met de prijzen, dan zie je een paard wat door omstandigheden niet meer in de sport kan worden uitgebracht,met een stalgebrek, redelijk klein, geen makkelijk karakter maar ziet er wel leuk uit, moet je ineens 5000 euro neertellen,
toch niet omdat het er alleen maar goed uitziet?! maarja dat is mijn mening, en er zijn ook nog veel mensen die eerlijke prijzen hebben, gelukkig Lachen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:15

Myra1 schreef:
€ 5000? Wow!
Dat is Fl. 11.000,-

Voor een basispaard (en elk paard kan worden gereden in de L, dus het is gewoon een basispaard) hoef je als je een beetje zoekt en je niet door fantasieprijzen van slag laat brengen echt niet meer dan € 3.000,- tot € 3.500,- neer te leggen, zeker niet nu het economisch wat minder gaat.

Tja ga er vanuit dat je toch meer wilt dan alleen L?. Zo'n paard heb ik gehad en heb ik niet meer voor betaald dan 3000. Ik ga er vanuit dat je een goed sportpaard wilt hebben en tja daar moet je wat voor betalen. Wat toen in de tijd al en nu ook. Ik noem geen fantasie prijzen maar een paard wat goed is op de foto en goed kan bewegen kost nu eenmaal geld. Ik ga dan toch een beetje uit van de paarden bij de "goede" handelaren.

Tja dat een paard van 15-16 jaar oud lang te koop staat vind ik niet gek hetis een moeilijke leeftijd vooral nu er al zoveel te koop staan. Op deze leeftijd gaan ze toch vaak wat mankeren (hoeft niet) maar je denkt er wel aan. Als je voor het zelfde geld een paar van 9 jaar kan kopen doe je dat?. Al geef je hem weg het zal niet makkelijk worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:52

Wat ik zie op marktplaats zijn vraagprijzen. Ik zie daar allemaal belachelijk hoge bedragen, en mensen gaan er gewoon domweg in mee. Op dit moment gaat het inderdaad slecht met de economie en slecht met de paardenhandel. Hoewel je dat inderdaad niet zou zeggen als je de prijzen van de paarden ziet. Een paard wat voor de euro 2500 gulden kostte (en toen ging het economisch goed!) vragen ze nu 4000 euro voor????? De mensen zijn knettergek als ze het er voor geven. Maar ik vraag me ook af hoeveel van die paarden die er te koop staan er inderdaad voor die monsterbedragen verkocht worden. Mensen in mijn omgeving hoor ik klagen dat ze hun paard aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Niet gek, als je het mij vraagt. Ikzelf zal nooit voor zulkse idiote prijzen een paard kopen! (en heb mijn paardje ook goedkoop gekocht!)

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 22:18

het verschilt allemaal vind ik, sommige overdrijven idd echt, sommige dan ook weer niet.. maar het is nu tegenwoordig zelfs zo dat als ik een paard zie, alles erop en eraan, en ook volledig medisch in orde maar voor een redelijke,betaalbare prijs dat ik begin te twijfelen aan het paard, of het wel een eerljke verkoop is en er geen 'addertje onder het gras' ligt,
het is al gewoon een automatische reactie, omdat je al die hoge prijzen gewoon bent, en dan ineens iets anders tegenkomt
en mensen die pas komen kijken in de paarden,of bvb niet goed bemiddeld zijn hebben het dan heel moeilijk om een paard te kopen, omdat er zoveel kosten aan verbonden zijn, aan de ene kant is het gewoon normaal, aan de andere kant heeft iedereen toch recht op een paard, en de mensen met heel veel geld hebben dan een paard waar ze mss niets omgeven en slecht behandelen, en dan de mensen met minder geld zouden mss hun paarden een veel beter thuis bieden en ze echt perfect verzorgen, maar kunnen er geen betalen.. dan vind ik het gewoon oneerlijk
maarja, wat doe je eraan Lachen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:46

lieselot schreef:
en mensen die pas komen kijken in de paarden,of bvb niet goed bemiddeld zijn hebben het dan heel moeilijk om een paard te kopen, omdat er zoveel kosten aan verbonden zijn, aan de ene kant is het gewoon normaal, aan de andere kant heeft iedereen toch recht op een paard, en de mensen met heel veel geld hebben dan een paard waar ze mss niets omgeven en slecht behandelen, en dan de mensen met minder geld zouden mss hun paarden een veel beter thuis bieden en ze echt perfect verzorgen, maar kunnen er geen betalen.. dan vind ik het gewoon oneerlijk

Het hebben van een paard is GEEN recht. Het is een besteding in geld aan luxe. Daarmee per definitie weg gelegd voor mensen die er geld voor hebben.

Persoonlijk verkoop ik mijn paard liever niet aan iemand die het amper kan betalen, ook al is die nog zo lief voor mijn beest. Als puntje bij paaltje komt, wil ik namelijk ook dat de nieuwe eigenaar in staat is de dure operatie of medicijnen te betalen.
Bovendien, het 1 sluit het ander niet uit: er zijn mensen zonder geld die niet goed voor hun dieren zijn en er zijn ook mensen met geld die wel goed voor hun dieren zijn. Ik verkoop bij voorkeur aan de laatste groep mensen.

Of dat oneerlijk is voor de mensen met minder geld? Misschien moeten die mensen proberen eerst meer geld te verkrijgen alvorens zij zich gaan bezigen met dure en luxe hobbies. Te-ring naar de nering, heette dat ooit. Het hebben van een paard is geen recht.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:30

Mhhkan je ook zeggen dat een goede foto ook erg wil helpen.

Als ik sommige advertentie zie met WAARDELOZE foto's ga ik er niet de tijd en moeite voor nemen. Als het paard er half op staat of bokkend of helemaal op de voorhand (qua stand).

Als je zorgt voor een goede foto wat het paard repecentief op staat met een redelijk prijs voor DIE kwaliteit kan je hem best verkopen.
Als je een slechte foto heb zet dan niets neer.