Ik heb pas nieuwe leren rijlaarzen. Dit is m'n eerste paar

Maar ik vind ze nu nog zo strak zitten, blijft dit zo, of worden ze nog ietsje wijder (minder strak) als je ze hebt ingelopen?
Graag jullie reacties...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar die worden dan de befaamde 'rimpels', hierdoor gaan ze ook minder spannen en knellen op je enkel en voelt veel fijner, ook aan je knieholte, en het leer wordt natuurlijk ook soepelder, vooral als je ze goed insmeert, doen dus!:)
ahja en als je enkels dan pijn doen omdat het daar fel spant (dat was bij mij toch) dan kun je er gewoon pleisters opdoen, dat helpt vind ik
wedden dat hij snel beter zit
Maar na een paar weke lope en wat blaren zaten ze perfect
miepmiep schreef:Als ik ('s avonds) net mijn laarzen aantrek, zitten ze voor mijn gevoel ook behoorlijk strak. Ik krijg er zeg maar nog net geen kloppende benen van... Na eventjes ermee gelopen te hebben is ofwel de laars wat soepeler, ofwel mijn kuit eraan gewend, maar ik heb in ieder geval nergens meer last van.
Dus het kan ook gewoon het gevoel zijn, denk ik...
magic1 schreef:miepmiep schreef:Als ik ('s avonds) net mijn laarzen aantrek, zitten ze voor mijn gevoel ook behoorlijk strak. Ik krijg er zeg maar nog net geen kloppende benen van... Na eventjes ermee gelopen te hebben is ofwel de laars wat soepeler, ofwel mijn kuit eraan gewend, maar ik heb in ieder geval nergens meer last van.
Dus het kan ook gewoon het gevoel zijn, denk ik...
Ja, ik had ze nu ook voor het eerst s'avonds aan.. en inderdaad toen ik ze een half uurtje aan had ofzo.. zaten ze wel al beter... Maar toen ik ze aantrok, zaten echt strak opeens...
Kan wel zijn, dat als ik ze even aan heb ze naar je kuit vormen... ze staan in spanners... dan wordt volgens mij wel een beetje de vorm weer recht getrokken, of niet??