Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hij bevalt erg goed, ik rij er liever mee als met bit.
Maris schreef:Ik ben bezig met parellien ( bijna klaar met level 1 ), maar ik heb nog niet gereden met het touwhalster. Moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niet zoveel vertrouwen in heb, en das niet zo'n goed begin natuurlijk. Heb je echt zoveel controle met het touwhalster ?
Citaat:En een nadeel van het touwhalster is dat je je paard er niet nageefelijk mee kan rijden. Ik ben een beetje bang voor stijfheid van de rug van je paard daardoor.
Speedster schreef:Ik heb zelf een Nobit hoofdstel (hetzelfde principe als een bitless bridle, zie http://www.paardenservice.nl) en sinds kort ook een imitatie Voest-hoofdstel. Het verschil is dat er bij de Nobit riempjes kruiselings onder de kaak doorlopen die het Voest-hoofdstel niet heeft. Om mee te beginnen vond ik de Nobit een "veiliger" idee, omdat ik daarvan het idee kreeg dat je wat meer in je handen hebt, iets meer controle over je paard. Inmiddels rij ik met het Voest-hoofdstel (vond ik toch mooier), maar ik moet erbij zeggen dat ik misschienniet ineens van een bit hierop over had moeten stappen, omdat ik toch beter op mijn zit ben gaan rijden in de tussentijd, waarschijnlijk was ineens een te grote stap geweest. Mijn paard reageert op allebei in ieder geval erg goed, is een stuk beter ontspannen dan met bit. Ik kon er eigenlijk zo mee wegrijden. Mocht je trouwens interesse hebben in de Nobit, ik vind het zonde om deze in de kast te laten liggen, dus ik ga hem waarschijnlijk wegdoen...