Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ddorine schreef:Hoi,
Ben via een vriendin aan deze site gekomen, dus ik dacht: Leuk!!! Ga ik ook ff kijken.
Ik heb gelijk al wat te plaatsen..
Ik heb een fjordje (ruin) van 3 jaar. Het is een onwijs lief beestje, maar gedurende de laatste 3-4 weken is hij heel vervelend. Dit deed hij ook toen ik hem net kreeg, toen was hij net bereden. Maar dat was na een paar privélessen en tips van iedereen al snel over.
Hij doet nu vooral raar als je hem een tik geeft met de zweep (op zn kont), dan krijg je een bok(je) terug, hij trapt als het ware naar de zweep toe. Zodra je dan straft met een tik op zn kont, geeft ie weer een bok en zo kun je doorgaan. Of hij vliegt er ineens vandoor.
Van het zadel (of van zn deken, ik weet het niet) heeft hij ook een paar schuurplekken op zn rug. Kan het zijn dat zn zadel hem zeer doet? Ik denk dat je dat al eerder had moeten merken..
Ik heb al wat mensen van de manege gevraagd (hij staat op pension) wat zij ervan vonden: Hij probeert je uit, gewoon aanpakken.
Zulk soort dingen.
Dus ik vraag het ook maar hier: Waarom doet hij dit en wat kan ik eraan doen?
Alvast bedankt.>!
Lieke schreef:Het kan idd zijn dat hij je uitprobeerd, maar ik zou toch eerst laten controleren of het zadel nog past.
Omdat jou fjordje nog niet zo lang onder het zadel is wordt hij steeds gespierder van de trainingen, hierdoor kan het zijn dat het zadel niet meer goed past.