Hoe groot moet een weitje voor een shet zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe groot moet een weitje voor een shet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:24

Wij hebben achter huis nog een stukje grond van 800 vierkante meter liggen bosgrond met onder de bomen wat gras.Ik vraag me af of dat groot genoeg voor een shet is, eigenlijk voor 2 shets, want 1 alleen is zielig.
De buren hebben ook paarden dus qua gemeente is het in orde we wonen in buitengebied.Vroeger heb ik mijn eigen pony er op gehad , maar ze stond alleen en toen heb ik ze toch maar op een grote wei met andere paarden gezet.
Maar nu vraagt mijn dochtertje natuurlijk om een paard en zo'n shet achter huis lijkt me wel leuk.Wat denken julie is zo'n klein weitje groot genoeg voor een shet?

Margon

Re: Hoe groot moet een weitje voor een shet zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:42

Ik denk zeker wel dat dat genoeg is!
Ik heb hier ook 2 paarden [die alleen niet in de winter op het land staan ogneveer 4 uur per dag ] op ong. 800 m2 staan!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:02

Wat mij betreft is het wel genoeg hoor.
Het zal alleen niet genoeg zijn om van te eten dus je zal moeten bijvoeren en evt in natte tijden ze even op een klein stukje moeten oplstuiten zodat niet alles een modderpoel word. Maar groot genoeg om ze gewoon op te laten lopen vind ik het zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:12

Ik vraag me alleen af of ik ze niet te kort doet zonder wei? Aan de ene kant weet ik wel dat juist de meeste shets veel te dik zijn, dus een karige stukje grond beter is.En in de buurt kan ik geen wei huren ,maar er zijn wel grote open weien waar ik ze aan de hand kan laten grazen.
Mijn hersenen kraken hoor, want wij zijn wel mensen als die iets nemen gaat het ook niet meer weg ,dus ik vind het wel een hele beslissing.