Ik ga dus ergens in juni een paardje kopen, het liefst van een jaar of 2½ à 3 zodat ik hem of haar zelf in kan rijden e.d. Het wordt beslist een Quarter omdat dat ras gewoon mijn voorkeur heeft.
Dilemma: ik weet nu niet of ik een merrie of een hengst zal kopen. Ik zou graag een hengst willen omdat hengsten veel steviger en mooier gebouwd zijn en naar mijn mening meer uitstraling hebben (das natuurlijk mijn mening hè?
)Wat wil ik ermee gaan doen? Ik ga dus op zoek naar een all-round paard waar ik western mee ga rijden. Ik ben van plan er wedstrijden mee te gaan rijden en op den duur mee te gaan fokken. Ik wil namelijk na mijn (ellenlange) schooltijd mijn eigen stallen op gaan zetten en gaan fokken met het Quarter Horse.
Maarrr wat zouden jullie doen? Zouden jullie een hengst of een merrie kopen? Aangezien ik er later mee wil gaan fokken, moet het, indien ik een mannelijk paardje koop, een hengst blijven.
Misschien spelen mijn vaardigheden ook een rol, en zal daarom even kort beschrijven wat ik in mijn mars heb. Ik rijd behoorlijk goed, dat vind niet alleen ik (haha geen kapsones ofzo), maar ook anderen. Ik rijd doorgaans Arabieren maar die zijn naar mijn mening iets te pittig om zelf te houden. Arabieren zijn prachtige paarden om mee te rijden. Helaas moet ik die mening over Arabiertjes baseren op het gedrag van 3 Arabieren, dus in principe telt dat niet helemaal.
Ik rijd overigens bijna 11 jaar, eerst 10 jaar dressuur en vervolgens 1 jaar western.
Ik heb ff een polletje toegevoegd. Als je die in zou willen vullen, graag

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Enne...even off-topic...ik heb leren rijden op een arabier ruin en vervolgens weer iets beter leren rijden op mijn eigen arabier merrie...ik heb een keer met 3 ruiters (allen met veel meer ervaring dan ik zelf!!!) op quarters een buitenritje gemaakt en 2 van de quarters helemaal over de zeik...en het arabje met een pure beginner op haar rug bleef super braaf en rustig 
) voor een veulen neer moet tellen, en dat kosten de goedkoopste veulens tegenwoordig toch wel, en hij kan kiezen tussen een veulen van Tabasco Tari en Mr. Noname, dan kiest hij voor een veulen van een hengst die naam heeft gemaakt ( in dit geval Tabasco) en niet voor een veulen van jouw hengst. Of je moet hem op een gegeven moment voor 3000,- van de hand doen. Maar dan denk ik niet dat jouw fokstal een lang leven beschoren is.