Hengstenvlecht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Hengstenvlecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 13:25

Hoi, ik ben namelijk op zoek naar een site ofzo die uitlegt hoe je een hengstenvlecht moet maken...
Heb namelijk een ruin(andalusiërxarabier) en die heeft hele lange manen en erg dik ook, ik zou er willen een hengstenvlecht in maken maar weet niet hoe eraan te beginnen...
Alvast bedankt!
XxX Bloos Haha!

Wendy_Komen

Re: Hengstenvlecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:31

Je moet eerst omgekeerd kunnen vlechten. Dus in plaats dat je de buitenste pluk erover doet, doe je hem eronder. Als je dit kunt, kun je een hengstenvlecht maken. Eerst drie plukken achter de oren pakken. 2 slagen omgekeerde vlecht doen. Bij de volgende pluk pak je er een pluk manen BIJ. Telkens als je de pluk pakt waar de manen los hangen, pak je een gedeelte van die losse manen. Bij de pluk aan de kant van de vlecht moet je dus niets bijpakken, en vlecht je die gewoon.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, zoniet meot je nog maar eens vragen. Het is dat je ABSOLUUT niet in de buurt woont (we spreken dan over 4 uur rijden) anders had ik het je wel in het echt willen laten zien.
Veel succes er in ieder geval mee!!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:34

Andalusier x Arabier...
Heb ook ervaring
Vader = Doctor XV ...Moeder = ...vergete
zijn er 2 aanwezig

Lange manen pf
Ik weet niet echt hoe ik het moet uitleggen..
je zou even moeten zoeken bij Goolge....
Vork

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:37

Een kennis van mij kan ze heel mooi maken. Die maakt ze ook altijd terwijl ze op het paard zit. Zo krijg je het mooiste resultaat, vind ik persoonlijk.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:45

Je woont niet zo héél ver bij me vandaan (een uurtje - anderhalf uurtje gok ik), als je wilt mag je komen kijken Haha!
Maar ik wil ook wel een keertje een fotosessie doen terwijl ik vlecht, stap voor stap Knipoog

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:45

Een vriendin van mij ken het ook heeel goed, die doet het altijd bij haar shetjes, kan wel even vragen of zij een fotoverslag wil maken?

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 14:53

Ik zou het heel erg vriendelijk vinden, als jullie daar een foto verslag van zouden maken ... Haha!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:59

Als je nog geduld hebt tot van het weekend - dan is het licht Clown

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 10:21

Bestaat er werkelijk geen site over invlechten??

nadine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:01

HeeY,
ik zag net dat alice mij bedoelde met vlechten! all1 ik wil wel foto's maken ma ik weet ni hoe ik ze er op moet zetten. en meestal doen ze ht ook ni maar het staat in een boek. Ik zal vanaaf wel ff vertellen wat de schrijfsters ervan is het heet Paardenverzorging.. volgens mij staat het stap voor stap beschreven!