verzekering voor letsel bij anderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandra83

verzekering voor letsel bij anderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 12:35

Ik verzorg 4 paarden voor een man met een groot bungalowpark. Omdat de stal direct grenst aan een gigagroot natuurgebied leek het de eigenaar en mij een leuk idee om buitenritten te organiseren. Ik als begeleider.
Ik zou daarvoor betaald krijgen.
Nu heb ik mn ruiterbewijs dus zelf ben ik wel verzekerd. maar stel dat een van de gasten van zijn paard valt en zijn rug breekt? Mijn verzekering van het ruiterbewijs dekt dat volgens mij niet, of wel? Dekt een gewone WA-verzekering dit risico? Of kan je hier alleen een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor afsluiten?

wie heeft ook te maken met deze situatie en heeft zich er voor verzekerd? Waar kan dat en hoeveel kost dat?

Liesbeth

Re: verzekering voor letsel bij anderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:39

Volgens mij is de eigenaar aansprakelijk voor schade die veroorzaakt wordt door zijn paarden.
Dus ook als er een gast vanaf kukelt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:47

Dit valt onder bedrijfs-WA. Tenminste, ik neem aan dat de gasten moeten betalen om mee te rijden. dan is het dus verhuur. Let er wel op dat je wit betaald wordt. Als het zwart gebeurt, zou het wel eens heel vervelend kunnen uitpakken als er iets gebeurt. Even een belletje naar je verzekeringstussenpersoon voor advies kan nooit kwaad.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:14

dit is inderdaad bedrijfsmatige verhuur.

kan alleen door middel van een Aansprakelijkheidsverzekering voor Bedrijven. Er worden wel eisen aan de veiligheid gesteld.

Bel je tussenpersoon (of laat de eigenaar vna de paarden dat doen).