Welke dekens allemaal???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirijam

Welke dekens allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 08:23

Ik krijg binekort een jaarling een tinker. En ik vroeg me af hoe dat nou allemaal zit met dekens. Ik wil namelijk niiet dat ze een te erge wintervacht krijgt welke dekens heb ik allemaal nodig en wanneer moeten die op??

Misschien is dit wel een domme vraag maar misschien kunnen jullie mij helpen... Vingers aflikken

Jasmijn76

Re: Welke dekens allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:33

zelf zou ik pas gaan beginnen met dekens als je er op gaat rijden..nu zou ik de natuur gewoon zn gang laten gaan..lekker dik in het vachtje!..lekker naar buiten, ravotten met andere!....heerlijk onder de modder!..zoals het hoort!...nu is het toch nog helemaal nog niet nodig om met dekens te gaan gooien????..denk dat je hem/haar er ook niet sterker van maakt??!...

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:19

Dimitri schreef:
zelf zou ik pas gaan beginnen met dekens als je er op gaat rijden..nu zou ik de natuur gewoon zn gang laten gaan..lekker dik in het vachtje!..lekker naar buiten, ravotten met andere!....heerlijk onder de modder!..zoals het hoort!...nu is het toch nog helemaal nog niet nodig om met dekens te gaan gooien????..denk dat je hem/haar er ook niet sterker van maakt??!...

ja zolang je er niet op rijd, is een deken toch ook niet nodig lijkt mij Verward

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:26

..lijkt mij ook niet! Bloos ...maar goed, sommige mensen verzinnen het waar je bij staat! Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:39

Ik heb zelf een 5 jarige Tinker en bij haar ben ik pas met dekens begonnen nadat ze op 3 jarige leeftijd was ingereden.
De afgelopen 2 winters heb ik haar eigenlijk voornamelijk onder een ongevoerde regendeken gehad. Als de temperaturen overdag onder de nul kwamen dan kreeg/krijgt ze een extra fleecedeken eronder of een andere deken op van 200 gram (afhankelijk hoe koud het werd).
Ik heb misschien het voordeel gehad dat ik de afgelopen 2 winters wegens een gebrek aan een binnenbak of een goede buitenbak met verlichting erg weinig met haar heb kunnen trainen en dus maakte het weinig uit hoe dik haar wintervacht werd.
Volgend winter is dit probleem hopelijk opgelost en wil ik graag de hele winter door blijven trainen en daarvoor heb ik nu al een winterdeken in huis met een 350 grams vulling zodat ze lekker kort in haar vacht blijft.

En idd. ik zou pas met dekens beginnen als je met je paardje echt aan het werk gaat. Laat de natuur zijn gang gaan want Tinkers kunnen enorm goed isolerende wintervachten ontwikkelen!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:45

Zoals al gezegd zou ik ook niet met dekens beginnen als ze nog niet ingereden is. Zolang je niet rijdt, heb je ook geen last van die wintervacht, dus zie ik ook de rede niet van het er een deken opleggen...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:03

Ik sluit me bij mijn voorgangers aan, waarom zou je je paard onder deken willen zetten terwijl ie nog niet hoeft te werken? Laat hem maar eerst een tijdje paard zijn!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:26

maar als ze dat wil, dan doet ze dat. ff denken, regendeken, zweetdeken, zomerdeken, onderdeken, staldeken, vliegendeken, zomerdeken. dat zijn er een paar. maar ik rijd mijn pony nog geen jaar want hij is pas bijna 4. dus ik doe volgende winter pas dekens. (denk ik) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:58

Je moet zelf de keuze maken of je je paard een dek op doet ja of nee, daar bemoei ik me verder niet mee.
Dat was imo ook niet je vraag.

Dit zijn de dekens die ik voor mijn paardje heb:

* Winterdeken 550 gr.
* Oude winterdeken 200 gr.
* Onderdeken 200 gr.
* Regendeken 0 gr.
* Wollen zweetdeken met hals.
* Wollen zweetdeken zonder hals.
* Uitrijdeken
* Vliegendeken.
* Halsstuk voor aan het dek te bevestigen zodat haar hals ook beschermd is tegen de kou en regen.
* Zomerdeken.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 22:00

oke dank jullie wel dan weet ik het in ieder geval en ga ik over 3 kaar met dekens klooien Haha!