legwraps, wie ervaring met de beschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

legwraps, wie ervaring met de beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 08:08

Ik ben van plan legwraps te gaan kopen omdat het nu wel bewezen is dat bandages meer slecht dan goed doen.
3 in 1 beschermers heb ik ookal, en natuurlijk de peeskappen.
Maar voor het zwaardere werk wil ik legwraps gaan gebruiken, wie heeft ervaring met deze beschermers?

Afbeelding

CK88

Re: legwraps, wie ervaring met de beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 18:54

niemand? Scheve mond

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:58

Nimmedor schreef:
Ik ben van plan legwraps te gaan kopen omdat het nu wel bewezen is dat bandages meer slecht dan goed doen.

Dan weet jij meer dan de meeste van ons.
Dus laat die bewijzen maar doorkomen, ik ben erg benieuwd Lachen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 19:15

Sjuimpje schreef:
Nimmedor schreef:

Dan weet jij meer dan de meeste van ons.
Dus laat die bewijzen maar doorkomen, ik ben erg benieuwd Lachen

dat lees en hoor je overal.
Zoals fleece bandages, als het warm word onder het paardenbeen dan gaat die stof knellen en knelt het paardenbeen alleen maar af, als een paard galoppeert of springt en zijn kogel raakt bijne de grond (dat schokbreken) dan bolt de pees ook iets, en daar heeft de pees met bandage geen ruimte voor, en zo krijg je peesblessures.

Stond laatst ook een keer in in de strengen ofzo, en zoek maar op op bokt, het is wetenschappelijk bewezen dat bandages meer slecht doen dan goed, een bandage kan ook nooit de klap opvangen die bv een voorbeen krijgt van een achterbeen als die elkaar raken, peeskappen kunnen dat veel beter, dat kunstof kan zo'n klap wel aan.

Met onderlappen bandageren is wel beter omdat er dan een ruimte overblijft zodat het paardenbeen niet afgekneld word, maar alsnog word het wel ontzettend warm onder zo'n bandage, maargoed ik denk dat dat ook wel word onder 3 in 1 beschermers en onder legwraps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:19

Wij gebruiken ze als extra bescherming om onze eigen armen bij het pakwerken met de diensthonden Haha!
Dan vangen ze nog best wat op, met de paarden heb ik er geen ervaring mee.
Eerder deden we dat met gewone bandages, maar dit is veel sneller.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:03

Ik heb ze vorige week gekocht. Ik ben tot nu toe tevreden, merkte wel dat ze iets gingen zakken in het bos....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:53

Ik lees ook heel veel over bandages aangezien ik ze nog wel eens omdoe,
en tot dusver ben ik alleen sugererende berichten en veronderstellingen tegen gekomen.
Nergens kan men aantonen dat het slechter is dan een doorsnee beenbescherming, want ook daaronder wordt het heet.
Het beste is nog altijd kaal, alleen vind ik dat te risicovol.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 07:58

Sjuimpje schreef:
Ik lees ook heel veel over bandages aangezien ik ze nog wel eens omdoe,
en tot dusver ben ik alleen sugererende berichten en veronderstellingen tegen gekomen.
Nergens kan men aantonen dat het slechter is dan een doorsnee beenbescherming, want ook daaronder wordt het heet.
Het beste is nog altijd kaal, alleen vind ik dat te risicovol.

peesbeschermers, daaronder word het niet niet echt warm, en peesbeschermers worden al ontzettend lang gebruikt, zonder strijkt die van mij de benen ook open

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 07:59

ACSM schreef:
Ik heb ze vorige week gekocht. Ik ben tot nu toe tevreden, merkte wel dat ze iets gingen zakken in het bos....

en zijn ze wel goed om te doen?
en hoe zakken ze af?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 08:54

Nimmedor schreef:
peesbeschermers, daaronder word het niet niet echt warm, en peesbeschermers worden al ontzettend lang gebruikt, zonder strijkt die van mij de benen ook open

Onder de gemiddelde neopreen gevoerde peesbeschermer wordt het warmer dan onder een goed aangelegde bandage met onderlap.

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:12

Ik heb witte voor op wedstrijden... mij bevallen ze prima... tis ff wennen om die dingen goed om te doen (zodat ze niet afzakken) maar ik ben er wel tevreden over... tis veel sneller als bandages! Haha!

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:16

Ik geloof niet in het feit dat een bandage zoveel kwaad doet als beweerd wordt. Er worden ook argumenten voor gebruikt die naar mijn gevoel niet kloppen. Men zegt dan wikkel zelf is een bandage om je arm en ga daar eens mee werken. Maar dat vergelijk gaat helemaal niet op. Omdat een mensenarm spieren bevat en de onderkant van het paardenbeen hoofdzakelijk uit pezen bestaat. Pezen hebben in tegenstelling tot spieren een beperkte doorbloeding. Dit is ook de reden dat ze bijna niet opwarmen. De beperkte doorbloeding van de pees is ook de reden dat peesweefsel doorgaans veel langzamer geneest dan spierweefsel. En ondanks die beperkte doorbloeding zijn we bang dat die pezen heet worden. Bovendien fleece is bij uitstek materiaal wat vocht en warmte naar buiten uitvoert. Kijk zelf maar eens als je met rijden een fleece trui aan hebt. Dan komen er aan de buitenkant waterpareltjes op te staan.
In de humane sport worden ook steunkousen en tape gebruikt. Daar is het meer mee te vergelijken.
Maar om weer ff terug te komen op de leg wraps. Ik vind ze handig en snel in gebruik. Ze hebben nu ook een goedkopere versie van lami-cell. Die kosten 29 euri, terwijl deze 45 euri kosten. Van lami cell zijn ze er alleen in blauw en zwart. Kijk maar eens op hun internetsite!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:25

Ik ga met Sjuimpje mee. Het is in het geheel niet bewezen dat een goed aangelegde bandage incl. onderlap meer hitte afgeeft aan de pezen als een peesbeschermer.
Bandages kun je fout omwikkelen, maar een peesbeschermer kan je ook fout of te strak omdoen. Het resultaat is bij beiden gelijk: peesproblemen of afknelproblemen bij de benen.

Ik heb ze een paar keer gebruikt, die legwraps, maar ik vind ze onhandiger als gewone 3-in-1-beschermers.

Dodger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:34

Afbeelding
Deze wraps zijn nieuw. Ik begrijp dat zij voor dressage goed zijn. (Ik heb ook andere legwraps voor het reizen het drogen van de benen. )

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:15

Deze hierboven lijken erg op 3 in 1 beschermers....

Als je eenmaal weet waar je moet beginnen heb je ze zo om, geen probleem. Ze gingen zakken omdat ze te los zaten. Dit gebeurde trouwens alleen na een flinke galop.... (in het bos). Ik deed ze daarna opnieuw om en iets strakker en toen bleven ze goed zitten!

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:57