stijgbeugels die je knieen ontlasten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chiara

stijgbeugels die je knieen ontlasten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 22:03

wie heeft er ervaring met stijgbeugels die je knieen ontlasten
van sprenger ze kosten 131 euro
zijn beweegbaar in 4 richtingen
is het het geld waard ?
en ik heb ook al beugels gezien die erop lijken die kosten 47 euro
is dat vergelijkbaar ?
hebben die dezelfde werking ??
ik hoor het graag

EdelweissBel

Re: stijgbeugels die je knieen ontlasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 01:11

heb je misschien een voorbeeld foto van deze beugels?

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:19

Wat is de theorie achter zulke beugels? Kun je niet gewoon je beugels langer maken? Ik heb zelf verrotte knieen (jarenlang American Football gespeeld Haha! ), maar geen enkel probleem met paardrijden (western, weliswaar). Ik heb de beugels zo lang dat mijn benen gewoon ontspannen "hangen"; het gewicht rust allemaal op mijn kont. Maar misschien begrijp ik je probleem gewoon niet goed ...

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:16

ik heb die van sprenger en ik moet zeggen dat het wel echt werkt zeker met springen!
die andere zou ik niet weten want die waren nog niet op de markt toen ik ze kocht.

Parcival

GPG beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:31

Ik rij met de GPG beugels, die kunnen "veren". Je kunt met een schroefje de zwaarte van die veren instellen, want iemand van 100 kg heeft zwaardere vering nodig dan iemand van 60 kg. Ik vind het super, je moet er even aan wennen, maar ik zou niet anders meer willen.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:42

Ik heb gister de GPG beugels gekocht. Ook om mijn knieen (en enkels ) te ontlasten tijdens het rijden.
Ik zat eerst te twijfelen tussen de beugels van Sprenger en de GPG's. Maar die van Sprenger buigen alleen, en die GPG's veren mee. Dus daar heb je meer baat bij dan bij de buiging van de Sprengers.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:35

WormBoy schreef:
Wat is de theorie achter zulke beugels? Kun je niet gewoon je beugels langer maken? Ik heb zelf verrotte knieen (jarenlang American Football gespeeld Haha! ), maar geen enkel probleem met paardrijden (western, weliswaar). Ik heb de beugels zo lang dat mijn benen gewoon ontspannen "hangen"; het gewicht rust allemaal op mijn kont. Maar misschien begrijp ik je probleem gewoon niet goed ...

Dit werkt idd als je western of dressuur rijdt maar niet als je bv springt en veel verlichte zit werkt.

Ik had dit probleem altijd na de springles pijn in knieen en enkels (verrotte enkels). Ik zit 2x per week in mijn springzadel en dan zit je toch korten de rest van de tijd in mijn dressuurzadel. Dit gaf dus de problemen.

Afbeelding
Deze heb ik nu gekocht en alle problemen zijn weg.

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:40

@Prisca: dank je voor de uitleg, nu snap ik 't ook Bloos

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:23

Ik heb ze net even in de divoza gids opgezocht en daar staan ze idd in voor 131 euro. In de horselover staan ze voor 114 euro. Maar ik weet niet of je ook naar equitana gaat, maar bij Loesdou kosten ze 109 euro zag ik in de catalogus staan. Ik denk dat ik daar eens op equitana naar ga kijken.

chiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 23:25

wat is loesdauw ??
en eqeutana is dat een soort beurs ?

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:30

chiara schreef:
wat is loesdauw ??
en eqeutana is dat een soort beurs ?

Equitana is idd een hele grote beurs die om de 2 jaar in Essen (duitsland) wordt gehouden. Over een dag of 20 begint dat weer, www.equitana.de . Loesdau is een soort van Divoza in Duitsland en die hebben daar dacht ik ook weer een stand, vorige keer tenminste wel
www.loesdau.de

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:23

heey wij hebben ze ook aan de springzadels hangen, en het zijn perfecte beugels (sprenger). ik heb ook verrotte knieen maar met die beugels amper last ervan!!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:39

Ik heb de GPG stijgebeugel. En ik moet zeggen dat ik er echt ontzettend tevreden over ben. Ik had ook altijd last van mijn knieen en dat is nu echt verleden tijd (wat betreft het paardrijden dan)

Op de afbeelding hieronder zie je het oude model. De versie die nu in de winkels ligt heeft de "koker" een stuk in de buis geïntegreerd en is daardoor minder stofgevoelig.

Afbeelding

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:48

Mikkie schreef:
Ik heb de GPG stijgebeugel. En ik moet zeggen dat ik er echt ontzettend tevreden over ben. Ik had ook altijd last van mijn knieen en dat is nu echt verleden tijd (wat betreft het paardrijden dan)

Op de afbeelding hieronder zie je het oude model. De versie die nu in de winkels ligt heeft de "koker" een stuk in de buis geïntegreerd en is daardoor minder stofgevoelig.

Afbeelding

Weet jij mischien hoe je die nieuwe gpg beugels op je gewicht in kan stellen? Ik krijg het niet voor elkaar?! En naar Divosa hoef je niet te gaan voor die beugels die hebben ze niet en weten ook niet of ze ze nog wel krijgen. Ik ben twee weken geleden ook voor niks gereden! En bij Hypoplaza zou ik eerst maar bellen voor mij moesten ze ze ook bestellen. Gpg beugels zijn trouwens goedkoper dan de Sprenger beugels. En bij hypo zijn ze ook weer goedkoper als bij divoza het scheeld niet veel dacht een tientje. Maar toch...
Ik rij nu wel weer wat langer als ervoor. Ik was meteen weer een uur gaan rijden maar dat had ik nooit moeten doen ik moet het opbouwen en dan gaat het goed en kan ik weer lekker rijden. Ik heb artrose in mijn knieen en enkels.

Groetjes nancy