MIddel tegen jeuk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

MIddel tegen jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:17

Mn haf heeft volgens mij geen zomerexceem, alleen een paar schilfertjes. echt heel erg weinig. ze heeft het wel gehad een jaar geleden. er valt dus niet meer zoveel aan te zien, maar ze schuurt wel!
Ze had net weer lange manen (het kost zoveel tijd om ze recht aan te laten groeien!) en nu heeft ze een deel weer afgeschuurd. Verdrietig

Maar ik denk dus niet dat het zomerexceem is, ik weet t eigenlijk niet. ze schuurt maar op 1 plek, precies in het midden van de manenkam.
Weet iemand een middeltje tegen jeuk?

texeenmaikey

Re: MIddel tegen jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:24

laat je DA er eerst even naar kijken voor dat je van alleen soort middeltjes gaat uit proberen

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:27

mischien kan je lavendelolie proberen , is ook niet meteen een medicinaal middel.
kan je trouwens gewoon bij een etos of iets dergelijks kopen

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:42

manen/staart gel

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:47

hoi eerst even wassen met teershampoo ( keratoshampoo) en eventueel tegen de jeuk nog sweet itch gebruiken. Mijn paard heeft wel last van staart en maaneczeem en het begint bij hem met schilfertjes maar zodra ik ze zie of zie dat ie begint met schuren gelijk wassen en eeventueel nog even nasmeren en hij heeft nu al bijna een jaar zijn manen niet afgeschuurd dus bij mij heeft het geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:09

Oke bedankt allemaal, hier heb ik genoeg aan! Lachen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:32

Voel eens of de manenkam hard is, als die hard is, is het vrijwel zomereczeem.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:15

Roos...
Als je toch morgen dacht ik met mij mee gaat....
Wij hebben shampoo tegen jeuk Knipoog
Daarmee wassen...
En daarna doe ik dan altijd nog even iets anders voor zomerexceem Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:26

Ik was wel te spreken of Horsol. Een klein roze achtig druppel flesje, heel duur, maar je doet er lang mee, en het hielp goed.

Succes ermee!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:44

|Toen ik mijn paard kocht had hij ook ontzettend jeuk, had heel zn staart er afgeschuurt en schuurde met zn lijf tegen de wand.
Paar keer gewassen met teer shampoo en toen was het over, nu half jaar later is zn staart mooi aangegroeit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:55

Bonito schuurde3 altijd met haar staart..deed er gewoon simpele uierzalf op en weg was jeuk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:03

[***] die vertoonde wat schuurwerk uit verveling, ik heb daar een heel simpel middeltje voor dat is babyolie, maakt niet uit van welk merk. Gewoon voor een paar euro's te verkrijgen bij de kruidvat oid. Erop smeren en beetje inwrijven. Je krijgt wel snel vette manenstukje, maar je hoeft ook niet veel te gebruiken. Dit is het meest effectieve voor nu, vooral omdat ze natuurlijk ook buitenstaat, is het haast niet haalbaar om haar te wassen met spreciaal shampoo lijkt mij.
Misschien dat je er iets aan hebt Lachen