mrie schreef:Tja, als ik het zo zie vind ik Dakota veel te dik voor een tuiger. Maar het gekke is dat zijn dieet niet echt exorbitant is. Of geef je hem tussen door stiekum veel snoepjes. Je kunt hem rustig terug brengen naar 2X een halve kilo, als je maar zorgt dat hij genoeg ruw voer krijgt. De peentjes kun je eventueel ook schrappen, daar zit best veel suiker in.
Staat hij nu overdag in de wei? Deed hij dat op het paarden kamp wel? Tuigers zijn vaak van die energieke baasjes. Ze kunnen zich in de wei heerlijk uitleven. Krijgt hij een gewone basis brok of sportbrok. Dat kan ook nog heel veel uitmaken. Misschien is het ook een goed idee om hem in de uren dat jehem rijd harder te laten werken. Krijg je zelf ook een heel goede conditie van.
Tussendoor geef ik hem eigenlijk geen snoepjes, alleen krijgt hij peentjes. Dit ga ik verminderen.
Hij staat niet in de wei maar op stal. Het klopt wel dat hij zich altijd lekker uitleeft als hij met zn vriendjes losstaat.
Dakota krijgt gewone brok.
Hij is ook helemaal niet gehaast met eten, vaak heeft elk paard zn kuilgras al op en dan heeft Dakota nog de helft liggen. Hij heeft het vaak net op als hij zn volgende maaltijd krijgt. (om 5 uur)
Hij eet zn stro ook niet op.
En ik heb afgesproken met iemand van stal dat die Dakota 's avonds nog een uurtje in de molen zet.