erg leuk paardje maar mag niet gekeurd van eigenaar...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

erg leuk paardje maar mag niet gekeurd van eigenaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 16:15

Gister ben ik wezen kijken naar een potentieel paardje voor mij. T rijden ging erg goed en was leuk en qua karakter is het ook mijn paard. Zelfs de prijsklasse sloot bij die van mij aan maar nu is het probleem.... De eigenaar wil het paard niet door een dierenarts laten keuren en ook niet op de foto hebben. Er is nog een andere koper en deze wil hem kopen zonder keuring enz. Dit is dus makkelijker voor haar. Ik snap eigelijk het probleem niet helemaal, ik betaal de kosten enz. dus het enige wat dan het probleem is is dat het even tijd kost.
Ik baal dus als een stekker en weet niet wat ik hiermee moet. Heeft iemand een idee? Ik heb redelijk goede achtergrond info over de verkoper en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het paard een afwijking heeft waar ze vanaf weet. Maar dan nog kan het een afwijking hebben waar ze niets van weet. Grrrr wat baal ik, vind het zo'n leuk paard! Maar wil eigelijk wel fo'to's van de benen hebben. Ik heb vorige keer ook bijna een paard gekocht dat artrose had dus ben nu een stuk voorzichtiger!
Tips of opmerkingen zijn meer dan welkom! Groetjes Iris

edit Elles: topic verplaatst van VvdD naar VMR Knipoog
Laatst bijgewerkt door Elles op 07-02-05 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Re: erg leuk paardje maar mag niet gekeurd van eigenaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:20

Sja, als jij ook de keuring betaald dan is het inderdaad uiterst vreemd dat het paard niet gekeurd mag worden. Ik zou daar toch nog maar even goed over nadenken hoor.

Het is toch ook prettig voor de verkopen als je een goed gezond paard afleverd...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:22

Ik kan alleen maar zeggen: Nooit doen als de eigenaar niet wil keuren. Er kan altijd wat verborgen zitten. Je moet je niet laten leiden door je emoties dan, want dalijk ben je (weer) de pineut!

Veel succes iig! En bedenk maar zo, er staan genoeg leuke paarden te koop die wél gekeurd mogen worden. Snap ook echt niet waarom iemand een paard niet gekeurd wil hebben (behalve als ze weten dat het iets heeft).

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:24

Ik zou in dat geval het paard neit kopen, als dat een probleem is voor de eigenaar, dat je m wil laten keuren, dan is er denk ik toch iets.. Maar da's mijn mening, ik zou nog even verder zoeken hoor Lachen

Maar het is idd wel erg balen, als het echt jouw paardje was.. maarja.. waar kies je dan voor..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:40

Ik zou er ook echt mee uitkijken....

Je weet nooit wat je mee naar huis neemt dan....

En je gaat je je er aan hechten... als je er dan later achter zou komen dat ie iets zou hebben maakt het alleen maar moeilijker denk ik...

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je voor jezelf de juiste keuze maakt!!

Groetjes Iris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:50

Ik snap de reactie van de eigenaar ook wel. Zij zit in de luxesituatie van twee potentiele kopers. De 1 wil zonder keuring, dus wil het paard gelijk kopen. De ander wil eerst een keuring. Wordt het dier afgekeurd dan is zij nog steeds in het bezit van het paard. En zal waarschijnlijk de andere koper ook afhaken.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 17:05

dat kan ik me inderdaad ook wel voorstellen. Maar ik wil eigelijk geen paard kopen met het risico dat er iets mis is. Ik denk dus dat ik het paard maar niet moet kopen:(

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:06

Helemaal eens met Rinske, een verkoper dat niet wil dat het gekeurd word lijkt me niet echt normaal!
Ik zou het zowiezo niet doen! en alleen al dat je het niet mag keuren!
Er zijn nog zat andere leuke paarden

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:10

Ik vind het ook een beetje raar van de eigenaar... zeker als je de kosten wilt betalen... behalve als er inderdaad iets mis is... dus ik zou eventjes afwachten.. en het anders niet doen, want anders zit je dadelijk met een paard met een afwijking misschien!

In in ieder geval veel succes ermee! Lachen

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:16

Doe maar niet coolie! Straks heeft het diertje wat en dan heb jij dat weer.. Er zijn vast nog heel wat andere paardjes die bij je passen en die wel gekeurd mogen worden!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:27

Hé, m'n berichtje is niet verschenen.
Nou dan nogmaals.

Zou eerst maar een afwachten of die andere kopers werkelijk bestaan...

Mijn ervaring is dat er ALTIJD ''net iemand voor je is geweest die elk moment kan bellen om de koop definitief te sluiten''. Sterker nog... kan me in een zeeeeer vaag verleden nog herrineren zelf ook wel eens iets van die trant te hebben beweerd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:31

ik ga helemaal mee met de meerderheid.
Als de verkoper het paard in geen geval wil laten keuren, ookal betaal jij de kosten, zou ik het niet riskeren, want dat is de kans wel groot dat er toch iets scheelt met dat paardje.
En wat Knavia zegt is ook waar, de andere koper kan ook verzonnen zijn.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:45

NIET DOEN!!!
natuurlijk bestaat die andere koper niet, anders had ze hem toch allang verkocht Pling
ze is gewoon bang dat ie afgekeurd word en dan zit ZIJ met een afgekeurd paard Ja
koop alleen een paard die klinisch/rontgenologisch 100% goed is
anders zit JIJ met de gebakken peren Ja

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:06

Het paard zou dan wel iets moeten hebben lijkt mij. als jij de keuring betaalt zal dat toch geen probleem wezen? sucses ermee!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:37

Niet doen, hoe jammer je het ook vindt. Als de eigenaresse er vanuit zou gaan dat het paard gezond is, zou het haar ook niets uitmaken als je hem laat keuren.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:50

Inderdaad wacht geduldig af of die andere koper bestaat.
Op zich is dit niets nieuws, wij hebben een keer een paard willen kopen, toen we de keuring ter sprake brachten zei de verkoper: o keuren op jullie kosten prima maar dan kost hij wel het dubbele. Deze man was niet van zijn standpunt af te brengen.

We hebben hem dan ook laten staan, niet keuren geen koop.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:13

Niet kopen!!!
Straks heeft het paardje wat en dan hang je! Er zijn wel meerdere leuke paardjes te koop!!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:27

Niet kopen idd, en er zijn nog zat andere leuke paarden! Die ene zit er vast nog wel tussen Lachen

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:05

Als ikk jou was zou ik als je die pony (paard) egt niet mag laten keuren niet kopen want ikk denk dat er dan iets mis mee is wat de eigenaar je nu niet vertelt...Maar ik zou wel eerst proberen of je m tog mag keuren! Want als je m egt so leuk vindt... Knipoog
Naja succes ermee Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:57

Ik check dat altijd al voor ik ga kijken...

Dat soort fratsen houd ik niet zo van Ik zou eerst maar eens afwachten of er een andere koper is.
Zonder keuring zou ik er iig niet aan beginnen, er staan wel meer paarden te koop!

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:01

Knavia schreef:
Zou eerst maar een afwachten of die andere kopers werkelijk bestaan...

Mijn ervaring is dat er ALTIJD ''net iemand voor je is geweest die elk moment kan bellen om de koop definitief te sluiten''. Sterker nog... kan me in een zeeeeer vaag verleden nog herrineren zelf ook wel eens iets van die trant te hebben beweerd.

Haha, dit herken ik... Eind vorig jaar op zoek geweest naar een paard. Bij het kijken bij het eerste paard beweerde die man ook dat er net een vrouw geweest was die hem van onder tot boven op de video had gezet en er helemaal weg van was. De volgende dag zou ze terugkomen met haar man om te beslissen of ze hem wou kopen (had hem niet eens zien lopen want hij was nèt gecastreerd)... 't paard staat nu dus nog te koop...

Met andere woorden, laat je niet opjutten en wijk niet van je principes af. Als jij een paard wil keuren maar de verkoper wil dat niet, is het paard NIET voor jou. Laat je niet verleiden en straks moeten zeggen:

"Had ik maar..."

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:04

Ik ben het met iedereen hier eens en vooral de opmerking niet keuren , niet kopen. En het bekende verhaal inderdaad dat er al iemand anders voor is die hem gelijk wil hebben zonder keuring, ik denk dat daar al heel veel mensen ingetrapt zijn.

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:04

Nooit aan beginnen klinkt zuur maar je haalt je alleen maar
ellende op de hals als blijkt dat het paard niet goed is!!!

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:09

NIET DOEN, dit klopt gewoon niet en riekt naar de boel bedonderen.
De verkoper rekent er gewoon op dat je zo gek bent op het paard dat je het wel ongekeurt zal kopen (gebeurt meer dan je zou denken)
Als dan uiteindelijk blijkt dat er van alles mis mee is, heb je geen poot om op te staan.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:00

Zelf zou ik dit paard nooit kopen.

Laten keuren kost de huidige eigenaar totaal geen moeite en geld wanneer jij de kosten betaald, dus wat zou zijn reden zijn om het dier dan niet te laten keuren?

Als ik daar zo overna denk is er misschien iets wat de huidige eigenaar niet wil laten zien aan kopers.

Zelf zou ik mijn beslissing al wel gemaakt hebben, niet kopen en verder opzoek gaan naar een ander leuk paard.

Succes er mee