Betaling terug halen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadezda

Betaling terug halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 12:49

Even een vraag via marktplaats heb ik wat gekocht van iemand maar helaas komt ze haar afspraak niet na en hoor ik ook niks meer van haar.
Het is een week geleden dat ik het geld via telebankieren naar haar heb overgemaakt en nu is mijn vraag? kan ik het bedrag terughalen?
Weet iemand dat?

Huisvrouw

Re: Betaling terug halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:55

Via telebankieren kan je niet je geld terughalen. Je zou eens bij je eigen bank kunnen vragen wat de mogelijkheden zijn. Ik weet wel dat je geld terug kunt halen als je het via automatische incasso over hebt gemaakt maar dat is niet van toepassing in jouw geval. Succes ermee.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:05

Nee, dat kan niet meer. Ik heb laatst hetzelfde gehad en er naar geinformeerd, maar als je zelf de betalingsopdracht hebt gegegeven kan de bank het geld niet weer terug overboeken. Je moet dus toch op zoek gaan naar andere manieren om je spullen te krijgen.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:00

Nou, volgens mij kan dat dus wel, maar t ligt er ook een beetje aan bij welke bank je zit, ik weet voor bijna 100% zeker dat je t nog moet kunnen terughalen, k zou maar eens bij je bank langsgaan!

Succes

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 16:50

Ik dacht ook dat je het toch terug kon halen.
Zit bij de rabobank en ik zal morgen meteen gaan informeren.
Vroeg me alleen af of iemand hier ervaring mee heeft?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:57

Een beetje offtopic, maar ik vind het echt erg dat zulke dingen gebeuren. Ik heb het ook gehad, ik zou rijlaarzen kopen van een meisje uit Zuid-Holland, ze zou ze opsturen. Omdat mijn ouders dat toch wel een beetje eng vonden, vroeg ik of ze het onder rembours wou versturen. Nou, die laarzen heb ik nooit gekregen hoor. Ik heb nog een paar keer gemaild en elke keer zei ze dat ze het was vergeten o.i.d. Uiteindelijk heb ik maar gemaild dat ik ze niet meer hoefde. Later zag ik op marktplaats dat er iemand over mijn bod had geboden, daarom had ze ze niet opgestuurd dus! Uiteindelijk heb ik via marktplaats laarzen gekocht van een meisje hier uit de buurt, ik kon er op de fiets heen, rustig passen. Dat verzend-gedoe begin ik niet meer aan!

Of je je geld kan terug halen weet ik niet, bij de Postbank kan het niet volgens mij. Bloos

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:10

Ik heb voorheen bij de Abn gewerkt. Helaas is het zo dat wanneer je via internetbankieren geld overmaakt, dit niet meer terug te krijgen is (dit geld voor elke bank), omdat je hier zelf opdracht voor hebt gegeven en zelf verandwoordelijk voor bent (dus als het mis gaat ook)

Helaas pindakaas dus

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 20:16

Tja ik neem aan dat je voor elke betaling zelf opdracht geeft Bloos , maar zo te lezen maak ik weinig kans.
Het is zeer triest dat dit soort dingen gebeuren Verdrietig